boerka verbod

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Julian, heethoofd denk eerst nu eens even na, haal diep adem en doe dan even rustig aan.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Uit ander topic, maar hoort hier thuis:
Mike.H schreef:ik moet zeggen dat ik persoonlijk niet erg last heb van de Burka, omdat ik hem (naja in dit geval een haar) nooit tegenkom.. maar ik weet zeker dat ik het niet prettig vind om tegen iemand te praten met een Burka op.. dat is net als een moslimvrouw die je hand niet schudt als je die aanbied.. gewoon onbeschoft vind ik dat.
Hoe vaak is het jou overkomen dan dat iemand je vanuit zijn of haar religieuze overtuiging weigerde een hand te geven?

Ik vind het niet prettig om tegen iemand met een hanekam, spijkerjack met metalen versieringen en legerkistjes te praten. Ik voel me dan niet op mijn gemak. Ik respecteer het recht dat iemand heeft om zich te kleden hoe hij wil. Ik laat me wel degelijk beïnvloeden in de wijze waarop ik op mensen reageer, maar dat betekent niet dat ze zich moeten aanpassen aan mijn angsten en wensen.
Ik ben geen voorstander van de preventieve identificatieplicht in Nederland. Wel is het zo dat bijvoorbeeld voor een paspoort het gezicht onbekleed moet zijn. Dit geldt wat mij betreft ook voor verhullende make-up. Jammer voor mensen met sluiers, lidteken-verhullende make-up, en voorliefde voor een overdosis mascara. Maar wat mij betreft blijft dit beperkt tot het paspoort. Een algeheel verbod op verhullende kleding, schminck en andere gezichtsbedekkende methoden vind ik onzin.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Peke schreef:
Justin schreef:
Ben ik het helemaal mee eens Dodo, maar wat Peke noemde vind ik toch echt een beetje ver gaan qua aanpassen..
Eerst en vooral wil ik nogmaals benadrukken dat ik niks tegen vreemdelingen heb ben trouwens zelf met een italiaanse gehuwd.

Wat me wel opvalt is dat deze mensen de laatste tijd zich nogal snel racistisch beledigd voelen, tenslotte die jongen en dat meisje(vrouwke) zijn allebeide ongeveer v/d zelfde leeftijd is het dan zo erg als hij vrouwke zegt i.p.v. juffrouw?

Ook mijn post (hierboven) ging niet rechtstreeks over boerka's maar toch vind ik dat dit alles samen op een en hetzelfde straatje uitkomt.

gr,Peke
Laat bij mij daar ook geen misverstand over bestaan, ik heb zeker niks tegen vreemdelingen.. :P
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

okke schreef:Uit ander topic, maar hoort hier thuis:
Mike.H schreef:ik moet zeggen dat ik persoonlijk niet erg last heb van de Burka, omdat ik hem (naja in dit geval een haar) nooit tegenkom.. maar ik weet zeker dat ik het niet prettig vind om tegen iemand te praten met een Burka op.. dat is net als een moslimvrouw die je hand niet schudt als je die aanbied.. gewoon onbeschoft vind ik dat.
Hoe vaak is het jou overkomen dan dat iemand je vanuit zijn of haar religieuze overtuiging weigerde een hand te geven?

Ik vind het niet prettig om tegen iemand met een hanekam, spijkerjack met metalen versieringen en legerkistjes te praten. Ik voel me dan niet op mijn gemak. Ik respecteer het recht dat iemand heeft om zich te kleden hoe hij wil. Ik laat me wel degelijk beïnvloeden in de wijze waarop ik op mensen reageer, maar dat betekent niet dat ze zich moeten aanpassen aan mijn angsten en wensen.
Ik ben geen voorstander van de preventieve identificatieplicht in Nederland. Wel is het zo dat bijvoorbeeld voor een paspoort het gezicht onbekleed moet zijn. Dit geldt wat mij betreft ook voor verhullende make-up. Jammer voor mensen met sluiers, lidteken-verhullende make-up, en voorliefde voor een overdosis mascara. Maar wat mij betreft blijft dit beperkt tot het paspoort. Een algeheel verbod op verhullende kleding, schminck en andere gezichtsbedekkende methoden vind ik onzin.
Denk een stuk of 3/4 keer.

En als iemand een hanenkam heeft of spijkerjack dan kan je tenminste dat gezicht nog zien. Tsja ik weet niet, maja het zal toch niet aan mij liggen of ze het gaan doen of niet dus ik hou er wel mee op hier.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Hebben we het nu nog steeds over het "Vrouwke-Incident" ??

Ik zou het ook niet prettig vinden als ik door een wildvreemde met "Kereltje", "Mannetje" of "Ventje" wordt aangesproken.

Persoonlijk zou ik zoiets met een geintje afdoen, maar het lijkt me een vergelijkbare situatie.

Bovendien - Het betreft een incident waarbij de ene individu op de andere reageerde. Laat gaan! Het is niet belangrijk!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

okke schreef:Ik vind het niet prettig om tegen iemand met een hanekam te praten
Nou dankje Okke :| :wink:
Peke
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jan 2007, 11:57
Locatie: Dilsen/Belgie

Bericht door Peke »

dvaupell schreef:Hebben we het nu nog steeds over het "Vrouwke-Incident" ??

Ik zou het ook niet prettig vinden als ik door een wildvreemde met "Kereltje", "Mannetje" of "Ventje" wordt aangesproken.

Persoonlijk zou ik zoiets met een geintje afdoen, maar het lijkt me een vergelijkbare situatie.

Bovendien - Het betreft een incident waarbij de ene individu op de andere reageerde. Laat gaan! Het is niet belangrijk!
Aangezien de vele reakties vinden de mensen het toch wel belangrijk niet :?:
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Julian schreef:
okke schreef:Ik vind het niet prettig om tegen iemand met een hanekam te praten
Nou dankje Okke :| :wink:
hehehehe :wink:
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Peke schreef:
dvaupell schreef:Hebben we het nu nog steeds over het "Vrouwke-Incident" ??

Ik zou het ook niet prettig vinden als ik door een wildvreemde met "Kereltje", "Mannetje" of "Ventje" wordt aangesproken.

Persoonlijk zou ik zoiets met een geintje afdoen, maar het lijkt me een vergelijkbare situatie.

Bovendien - Het betreft een incident waarbij de ene individu op de andere reageerde. Laat gaan! Het is niet belangrijk!
Aangezien de vele reakties vinden de mensen het toch wel belangrijk niet :?:
Ik zie het niet... Misschien kun jij het belangwekkende aan het "Vrouwke" incident eens toelichten?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Peke
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jan 2007, 11:57
Locatie: Dilsen/Belgie

Bericht door Peke »

Dat zul je voor je eigen moeten uitmaken hoor.

Omdat ik daar mijn mening over heb hoef je daar nog niet mee akkoord te gaan.

En voor een EINDELOZE disccussie heb ik echt geen zin.

Ik weet wel dat die jongen die vrouwke zei zich een paar dagen niet goed voelde omdat hij zo werd "aangevallen".

Maar tja zolang het een ander treft zal het wel niet belangrijk zijn zekers, sentimenteel Peke toch.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik weet wel dat die jongen die vrouwke zei zich een paar dagen niet goed voelde omdat hij zo werd "aangevallen".
... Dat kan ik me voorstellen - zoiets is absoluut niet leuk en ik kan me voorstellen dat dit indruk gemaakt heeft ....

Maar het heeft - excusez le mot - geen moer met dit onderwerp van een eventueel Burka-verbod te maken...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Wouter schreef:Wilders wil er een.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/73796
Goeie zaak!
Wilders wees erop dat een meerderheid van de Tweede Kamer het kabinet tot twee keer toe in een motie van zijn partij heeft gedwongen een algeheel boerkaverbod in de openbare ruimte te regelen.
Whaha...en daarom is Nederland een schijndemocratie!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Boerka:
Kledingstuk die de vrouw onderdrukt.

Waar zijn de dolle mina`s gebleven???
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

De Dolle Mina's hebben destijds een schok veroorzaakt, maar tegelijkertijd veel goede dingen voor elkaar gekregen. Dit zouden de moslima's ook eens moeten overwegen.
De Dolla Fatima's zullen we helaas nooit kennen.
Deas Gu Cath
Plaats reactie