Tjechie

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Tjechie

Bericht door jeroen wo2 »

Ey,

Ik ga van de zomervakantie naar Tsjechie.
Dat duurt nog eventjes en daarom dit topic.
Weet iemand mischien in de Buurt van Praag of Trutnov of Vrchlabi een militaria winkel of beurs te vinden.
Ik ben er van 4 tot 18 augustus.
Hopelijk weten jullie wat.

Alvast bedankt,

Jeroen.

p.s. Ik had deze militaria zaak in Praag al gevonden.
http://www.militaryshop.cz/noron/webgen ... index.html
Gebruikersavatar
stengun
Lid
Berichten: 273
Lid geworden op: 12 jan 2005, 17:43
Locatie: N-Limburg
Contacteer:

Bericht door stengun »

Ik ben zelf ook in Trutnov geweest, is niet veel te zien. Er is een dumpzak waar ze eigenlijk alleen moderne spullen hebben, en wat wo2 repro's. Er is nog een antiek zaakje een beetje buiten het dorp/stadje waar wat Duitse Wo2 medaillen en wat Duits Wo2 papierwerk ligt. Ik kan je geen adressen geven, maar het is gewoon een kwestie van een beetje de boel verkennen. :wink:

ps. tegenover de dumpzaak (die erg opvalt) is een restaurant. Het is laag gebouwd, ik raad je ZEER aan daar een keer te eten. Het kost niks en het smaakt geweldig. Wij aten met 8 man een 3 gangen, en we betaalde inclusief drinken daar omgerekend: €64,-
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

stengun schreef:Ik ben zelf ook in Trutnov geweest, is niet veel te zien. Er is een dumpzak waar ze eigenlijk alleen moderne spullen hebben, en wat wo2 repro's. Er is nog een antiek zaakje een beetje buiten het dorp/stadje waar wat Duitse Wo2 medaillen en wat Duits Wo2 papierwerk ligt. Ik kan je geen adressen geven, maar het is gewoon een kwestie van een beetje de boel verkennen. :wink:

ps. tegenover de dumpzaak (die erg opvalt) is een restaurant. Het is laag gebouwd, ik raad je ZEER aan daar een keer te eten. Het kost niks en het smaakt geweldig. Wij aten met 8 man een 3 gangen, en we betaalde inclusief drinken daar omgerekend: €64,-
Leuk bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Tjechie

Bericht door asjemenou »

jeroen wo2 schreef:Ey,

Ik ga van de zomervakantie naar Tsjechie.
Dat duurt nog eventjes en daarom dit topic.
Weet iemand mischien in de Buurt van Praag of Trutnov of Vrchlabi een militaria winkel of beurs te vinden.
Ik ben er van 4 tot 18 augustus.
Hopelijk weten jullie wat.

Alvast bedankt,

Jeroen.

p.s. Ik had deze militaria zaak in Praag al gevonden.
http://www.militaryshop.cz/noron/webgen ... index.html
De militariazaak waar naar je verwijst, kent z'n prijzen wel. 8000 Tsjechische Kronen (283,23 Euro) voor een WOII Sovjet helm met een bedenkelijke stempel en zonder kinband vind ik een pittige prijs. Over de Duitse militaria durf ik niet zoveel te zeggen maar ik ben wel erg op mijn hoede voor WOII militaria uit het oosten. Er komt mij daar veel teveel vandaan (voor Russische WOII militaria wél wat logischer natuurlijk). Het lijkt wel of dat iedereen daar WOII militaria heeft bewaard. Als ik jou was zou ik de grote zaken links laten liggen en je geluk eens beproeven in de wat kleinere achteraf winkeltjes.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik kan mij ook nog een militariawinkel in de straat van de opera (Kaprova denk ik) in Praag herinneren, ergens achterin in een winkelcentrum, vlak over een jazzcafé. Niet veel zaaks.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Oke dus ik moet eigenlijk toch een beetje op rommelmarkten en antiekzaakjes kijken.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik kan nog steeds informatie gebruiken :)
Never Back Down
Plaats reactie