Collectie Killingspree (nieuwe foto,s nieuwe plaats page 19)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

In ieder geval, nogmaals een super collectie! En Rémy, jij hebt er dus ook een aantal erg mooie stukken tussen zitten!

Ga zo door ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Rémy carré schreef:Wat betreft de collectie heeft Niels gewoon meer te besteden, dus dan lig ik qua kwantiteit in ieder geval al zo uit de race..

Rémy
Wees niet bang Rémy, voor velen is kwaliteit nog steeds een stuk belangrijker dan kwantiteit ;)

Prachtige verzameling hebben jullie allebij in ieder geval!
Met behulp van ontelbare kleine attributen en levensechte poppen hebben jullie er voor gezorgd dat dit alles samen zich tot een klein meesterwerk binnen de Nederlandse wo2 verzamelingen ontplooid heeft.

Petje af!
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Voor mij is kwantiteit wel belangrijker!!! :evil: ;)

Neeh, wist niet eens dat jij ook verzamelde Remy! Maar prachtig diorama samen gemaakt dan!
Stom dat ik de naam van Jeroen vergeten was maarja ben nu eenmaal een ramp op het gebied van namen. ;)
Zou inderdaad graag een foto zien van Jeroen z'n pop achter de brengun. :D

En ik ga zeker een keer langskomen om de collectie te bekijken! Als het zover is zal ik je ook even wat laten weten! :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

SiNiStEr schreef: Neeh, wist niet eens dat jij ook verzamelde Remy! Maar prachtig diorama samen gemaakt dan!
Nee weinigen wisten dat tot nu :P.
en bedankt voor het compliment

rémy
----
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Rémy carré schreef:
viny schreef:Ik denk dat je hem beter kan vragen wat niet avn hem is.
Nou, wat een eer maar het grootste gedeelte is nog steeds van Niels :P

Maargoed om edgar van een antwoord te voorzien,
De complete zittende onderofficier met zijn medailles (niet goed zichtbaar) waronder een deschler kvk1 ste klas en een nsdap partijspeld. een paar filzstiefel (die uit omgeving nijmegen komen!!) die los erin staan, het bajonet dat de kerel met overjas die op de stoel zit draagt, de broodzak met veldfles die aan de waslijn hangt, het infanteriesturmabzeichen dat de wehrmacht man draagt, een van de veldmutzen (weet ff niet meer welke pop de mijne draagt) en een schiffchen en dat is zo alles wat me ff te binnen schiet. Binnenkort komt mijn tweede complete pop erin te staan (ook Lw) maar met overjas (= in bijna mint staat op wat miniscule mottengaatjes na) . Op zich loop ik niet zo enorm te koop met datgene dat ik heb en ik heb ook nooit een topic gemaakt met mijn complete collectie, maja de helft tot driekwart staat nu toch in het diorama en tja, zelfs al staat het onder de noemer van killingspree diorama, ik ben gewoon de tweede man achter het diorama ook al weten weinigen dat. Het probleem is gewoon dat, toen ik het voor liet komen alsof ik alleen wo2 geïnteresseerd was ik voor sommigen niet goed genoeg was, en toen ik vertelde dat ik daadwerkelijk het een en ander bezit zij opeens aan mijn lip hingen.

Rémy

ps En edgar, had je gedacht dat ik zoveel (of zo weinig) bezat of had je gedacht dat ik een of andere snotaap met alleen wat verroeste hulsjes ben/was ?? :P :lol:
Hallo, zou het mogelijk zijn om een paar fotos van je feldmutze te zien?
gr Thijs
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

hallo Thijs,

Ik zal Niels als ik hem binnenkort weer zie wel ff om een foto vragen.
Het gaat in ieder geval om een vroeg model (meen ik) met trapezium (of hoe je het ook schrijven mag)

rémy
----
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Niels was zijn camera vergeten dus helaas voor je geen foto's...
Het is in ieder geval wel origineel.

Rémy
----
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Niks camera vergeten:D
lege accu !
Remy bedankt voor je commentaar en je inspring, was effe niet zo veel op dit topic te vinden.
Inderdaad zijn een aantal objecten van Remy. ( al mag ik er best bij zeggen dat de poppen allemaal van mij zijn ) hehehe.
Bruikleen aan remy, hehe
dat doet er niet toe.
het uniform wat er op zit is super en daar gaat het om.
Het diorama blijft ( niet verkeerd bedoeld ) mijn enitatief, daar mee heb ik heel veel hulp gekregen van remy en andere, later is besproken om remy zijn pop er neer te zetten. dat is gebeurd en proberen we telkens weer het zaakje te verbeteren.

Ik kan jullie wel alvast verklappen dat ik een orginele Fallschirmjäger fliegerbluse heb gekocht, met FJ abzeichen, Erdkampfabzeichen, EK1 een fijne m42 helm nu voorzien van een Helmnet.
verder komt er nog een Infanterie sturm abz, een Algemeine sturmabz bij, een EK1 en heb ik nog een FallschirmjÄger dogtag gekocht ( zie foto )
wat jullie ( althans niet allemaal ) niet hebben mee gekregen is dat ik een complete Polizei pop heb gekocht van top tot teen en een originele wehrmacht truppe rad (Fiets) ( foto's volgen )

Hier een aantal foto's

URL=http://imageshack.us]Afbeelding[/URL]

Afbeelding

Afbeelding
close up

Afbeelding
FJ dogtag with bag

groeten van Niels
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

HOLY Sh*T !!!!! Geweldig spul Niels :D
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Snipert
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2006, 19:45

Erkennungsmarke

Bericht door Snipert »

Niels, ff een vraagje: hoe kom je aan die Erkennungsmarke? Heb deze codering namelijk al in m'n database staan (wat betekent dat ik hem dus al ergens een keer heb gezien).
Gebruikersavatar
Hell-Fire
Lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 19 aug 2004, 11:35
Locatie: Almere, Nederland

Bericht door Hell-Fire »

Zo Niels jij heb weer flink ingekocht :shock:
Maar moet zeggen dat de dioramas steeds mooier worden, netjes :wink:
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44

Tommy-Talk.com
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Super zeg! Van die Fliegerbluse heb ik een zeer goede repro omdat origineel bijna niet te vinden en te betalen is voor mij en meneer die koopt dit even naast een helm en 2 andere complete uniformen. Ziekhoofd!!! :evil: ;)

Nee, wederom prachtig! :yes:
Wat is precies de bedoeling met de Polizei pop en WH Fahrrad? Voel ik daar alweer een nieuw diorama aankomen? :D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Erkennungsmarke

Bericht door killingspree »

Snipert schreef:Niels, ff een vraagje: hoe kom je aan die Erkennungsmarke? Heb deze codering namelijk al in m'n database staan (wat betekent dat ik hem dus al ergens een keer heb gezien).
Deze is denk ik nog niet echt ergens eerder voor bij gekomen, maar heb hem over kunnen nemen bij Menno..
Super zeg! Van die Fliegerbluse heb ik een zeer goede repro omdat origineel bijna niet te vinden en te betalen is voor mij en meneer die koopt dit even naast een helm en 2 andere complete uniformen. Ziekhoofd!!!

Nee, wederom prachtig!
Wat is precies de bedoeling met de Polizei pop en WH Fahrrad? Voel ik daar alweer een nieuw diorama aankomen?
inderdaad, er komt een nieuwe diormama maar heel klein schalig....
foto's volgen ( denk dinsdag )

gr van niels
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

:shock: :shock: wat verdien jij per maand zeg :shock: ziet er zo als altijd wel goed uit :P
Plaats reactie