Hoe draag je de ransel en/of pukkel?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Feinwerkbau
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2005, 21:19
Locatie: Overijssel

Hoe draag je de ransel en/of pukkel?

Bericht door Feinwerkbau »

Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb thuis een ransel en een pukkel liggen. En alle benodigde riempjes (incl. koppel). Maar nu is mijn vraag hoe draag ik die beiden, en hoe apart?

Hopenlijk weet iemand het... Als het kan met foto's ;).
WO2!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik weet niet uit welk land je Ransel en pukkel komen, maar als je eens kijkt in Verzamelaars en Collecties zie je zéér veel erg mooie poppen staan. Als je even goed die foto's bestudeerd kom je er misschien wel achter.. ;)

Een referentieboek (zoals de US GI Collectors Guide) helpt vaak ook wel.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Originele foto's zijn zelfs nog beter ...
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Maar hebben we het nu over britse of us, ander land?
Feinwerkbau
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2005, 21:19
Locatie: Overijssel

Bericht door Feinwerkbau »

Diegene die ze standaard als PSU in dienstplicht in Nederland hadden. Die van mij zijn van rond 1980.
WO2!!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Feinwerkbau schreef:Diegene die ze standaard als PSU in dienstplicht in Nederland hadden. Die van mij zijn van rond 1980.
Sorry, maar dan zit je op dit forum verkeerd. Hier behandelen we voornamelijk tweede wereldoorlog.
Wellicht dat er een forum member is, die zelf in dienst heeft gezeten, die je kan helpen.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Skylighter schreef:
Feinwerkbau schreef:Diegene die ze standaard als PSU in dienstplicht in Nederland hadden. Die van mij zijn van rond 1980.
Sorry, maar dan zit je op dit forum verkeerd. Hier behandelen we voornamelijk tweede wereldoorlog.
Wellicht dat er een forum member is, die zelf in dienst heeft gezeten, die je kan helpen.
Deze "pukkel" is praktisch hetzelfde als de Canadese en Britse uit WO2. Je hebt eerst een paar "L-straps" nodig, deze gesp je op de flappen van de pukkel. De haken van de L-straps moeten door de bovenste gleuf vande gesp van de koppelpassanten of munitie tassen.
Feinwerkbau
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2005, 21:19
Locatie: Overijssel

Bericht door Feinwerkbau »

Ik ben er met de foto's en jouw uitleg uitgekomen, bedankt!
WO2!!
Plaats reactie