Filmplannen....

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Een dorp hoeft niet persee, HET dorp te zijn.
Als het er maar op lijkt.
Als er overigens een scene in van het afrikakorps opgenomen moet worden, Kan dat hier.

We hebben in het bos een grote zandverstuiving.

Maar met zo'n film als deze lijkt me dat niet nodig.
Hier heb je overigens wel prachtige natuur (tevens de set geweest van een brug te ver)

Misschien lijkt het wat.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

special air service, Robert-Jan.

Boerderij naar boerderij is ook geen probleem.

Trouwens hier zijn landduinen. :)
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Dat is zo, maar een boerderij in Nederland is heel anders dan die in België, nog sterker, elke provincie heeft andere boerderijen. Daarom zal je toch wel een beetje in die buurt moeten filmen denk ik.
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

hoeft niet perse maar kan idd voorkomen.

maar staat het vast dat dit verhaal word gedaan? en anders als hasselt te druk is neem dan een ander dorp. ik blijf verwijzen naar mijn omgeving. maar dat is misschien bruikbaar om een andere lokatie te zoeken. hier in het dorp zijn genoeg wegen die tijdelijk afgesloten kunnen worden. en heb je zandwegen nodig tussen de dorpen? zijn hier te vinden. (norg naar westervelde) misschien is zo'n dorp handig? er is hier ook een zo genaamt oerbos. zijn stukken komt nooit iemand en zijn dus ook geen paden puur bos. (niet echt heel groot maar toch redelijk) misschien is dat een tip als je in de bossen wilt?
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik denk dat het inderdaad tijd wordt dat we serieus beginnen na te denken over het filmgebeuren.
Zo moeten we weten wie er allemaal mee wilt doen... Ook moet er bepaald worden welke slag we nu juist gaan verfilmen...
Mijn voorkeur gaat uit naar het verhaal van Rednas, hierbij zijn we dan ook al geschikte locaties voor aan het zoeken (foto's van HMS Renown).

Wie wil er nu eigenlijk juist meewerken? En staan ze achter het verhaal van Rednas?

Ik heb mijn mening al duidelijk gemaakt, nu is het aan de rest van het forum om hun mening te geven...
Zodat we uiteindelijk 100% zeker zijn van welk script we volgen en we weten achter welk soort legermateriaal en locaties we moeten zoeken...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

ik wil best mee doen en vind het een goed verhaal. maar ja als het in hasselt word gedaan pas ik. 5 uur rijden is echt te ver. en ik heb geen rijbewijs. in twente moet geen probleem zijn. rijssen bijv. ik heb wel een overnachting plek in enschede en dan waarschijnlijk ook iemand die me daarna toe kan brengen.
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

en als ze nu een paar dagen achter elkaar vechten. de baardgroei? het is misschien maar een detail.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Ik denk dat het inderdaad tijd wordt dat we serieus beginnen na te denken over het filmgebeuren.
Zo moeten we weten wie er allemaal mee wilt doen... Ook moet er bepaald worden welke slag we nu juist gaan verfilmen...
Mijn voorkeur gaat uit naar het verhaal van Rednas, hierbij zijn we dan ook al geschikte locaties voor aan het zoeken (foto's van HMS Renown).

Wie wil er nu eigenlijk juist meewerken? En staan ze achter het verhaal van Rednas?

Ik heb mijn mening al duidelijk gemaakt, nu is het aan de rest van het forum om hun mening te geven...
Zodat we uiteindelijk 100% zeker zijn van welk script we volgen en we weten achter welk soort legermateriaal en locaties we moeten zoeken...
Het scenario van Rednas is goed verfilmbaar in deze streek. Als jullie hier willen filmen zal ik wel gids spelen :P
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

jij woont toch ook in de buurt van hasselt?
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

ja
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

dan is het toch logisch dat het daar goed verfilmbaar is.

maar wat ik nu wel zou willen weten. kunnen de meesten wel kommen? er zullen ook vast wel wat wezen die hier in et noorden of midden van nl wonen en graag meehelpen. maar dat dat niet mogelijk is vanwege de afstand/reistijd?
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

special air service schreef:dan is het toch logisch dat het daar goed verfilmbaar is.

maar wat ik nu wel zou willen weten. kunnen de meesten wel kommen? er zullen ook vast wel wat wezen die hier in et noorden of midden van nl wonen en graag meehelpen. maar dat dat niet mogelijk is vanwege de afstand/reistijd?
Daarom mijn vraag ook naar de rest van het forum...
Wie wil er allemaal meewerken?

Als de meerderheid van de vrijwilligers steeds 5 uur moet reizen voor bij een filmlocatie te geraken dan zullen we de locaties misschien wel moeten verplaatsen...
Maar de aangeduide locaties nabij Hasselt die we momenteel al hebben vind ik persoonlijk wel goed...(en Hasselt is toch ook wel 3 uur rijden van mijn huis vandaan)
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
special air service schreef:dan is het toch logisch dat het daar goed verfilmbaar is.

maar wat ik nu wel zou willen weten. kunnen de meesten wel kommen? er zullen ook vast wel wat wezen die hier in et noorden of midden van nl wonen en graag meehelpen. maar dat dat niet mogelijk is vanwege de afstand/reistijd?
Daarom mijn vraag ook naar de rest van het forum...
Wie wil er allemaal meewerken?

Als de meerderheid van de vrijwilligers steeds 5 uur moet reizen voor bij een filmlocatie te geraken dan zullen we de locaties misschien wel moeten verplaatsen...
Maar de aangeduide locaties nabij Hasselt die we momenteel al hebben vind ik persoonlijk wel goed...(en Hasselt is toch ook wel 3 uur rijden van mijn huis vandaan)
jij hebt natuurlijk een rijbewijs :) maar nogmaals ik wil wel mee doen mits de afstand niet te ver is. (ik woon in et noorden van drenthe dus een eind weg. de meeste zullen weil in het westen wonen? nog iets als je gaat filmen (neem aan in het weekend)
moeten de mensen die ver moeten reizen dan weer naar huis of gaan ze ergens slapen in de buurt?
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Al de dingen die je nu aanhaalt moeten nog gepland worden... Momenteel hebben we alleen nog maar een verhaal en enkele mogelijke locaties...meer niet...
Ook wie er allemaal wilt meewerken is nog niet zeker...
Alhoewel ik aanneem dat de mensen die op dit topic enthousiast hebben gereageerd al zeker meedoen ( HMS Renown, Rednas, O'Neal, Robert-Jan,...)

Von Pratt

PS1: Ik vind het persoonlijk wel tof dat je zo geïnteresseerd bent in het gehele project. :wink:
PS2: Ik heb mijn rijbewijs nog niet :oops: :lol:
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

kan je voor de uniformen van de prinsen irene brigade niet dat museum om medewerking vragen? als dat het zelfde word bestuurd als het stoottroepen museum dan lopen daar vrijwilligers/ oud strijders. die zullen misschien wel medewerking verlenen?
Gesloten