Nieuwe aanwinsten topic Ivo.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Nieuwe aanwinsten topic Ivo.

Bericht door Ivo Wilms »

Zoals afgesproken hier mijn nieuwe topic. Het andere was een beetje rommelig, daarom begin ik hier met een schone lei. Hier komen al mijn nieuwe aanwinsten. Hier nog foto's van mijn "nieuwe" aanwinsten van de maand december en nog enkele uit januari.

Op deze foto is nieuw: De Denison smock (Waarschijnlijk vroeg na-oorlogs), de rechter enfield pouch, een onbekende tas (Medische doeleinden?) en links op de foto de Bren gun wallet.

Afbeelding

MKII Para-helm (Undated) en het porseleinen hoofd, beide nieuw.

Afbeelding

Verwundeten abzeichen in schwarz. Hersteller/Maker E.H.

Afbeelding

Links: U.S. NAVY uniform.
Alles van één persoon geweest. Dated 1944. Informatie over deze persoon kunnen achterhalen op nara.

Rechts: U.S. Y-Jacker uniform 2nd Army.
Dated 1945.

Afbeelding

U.S. Spoon + Fork, en een first aid kit. (1942.)

Afbeelding

Tsjechiesch gasmasker + bus (1939.), en een British tank headset + microphone. (Undated.)

Afbeelding

Dit waren de aanwinsten voor december. Binnenkort komt nog een Duits noodverband uit '43 en een Britse camo sjaal, netje, faceveil of hoe je het ook wilt noemen.

Mvg,

Ivo.
Laatst gewijzigd door Ivo Wilms op 05 jan 2007, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

zeer leuke aanwinsten :lol:
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mooi spul inderdaad! Met name de Engelse parahelm vind ik mooi. :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Bedankt voor de reacties. Ben er zelf ook heel erg blij mee. :)

Mvg, Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Desert Rat
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 nov 2005, 12:20

Bericht door Desert Rat »

mooie aanwinsten :) meeste spullen heb ik met eigen ogen al mogen bewonderen :) Goedzo
Alles wat te maken heeft met Operation Blackcock en 17th Airborne Division.
513th "Black Cat" Regiment
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Dankje. :wink: Je moet nog maar eens langskomen. :)

Mvg, Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Desert Rat
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 nov 2005, 12:20

Bericht door Desert Rat »

ahhahah uiteraard he :wink: :)

Desert Rat
Alles wat te maken heeft met Operation Blackcock en 17th Airborne Division.
513th "Black Cat" Regiment
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Enkele dagen geleden aangekomen. Helaas zat het Duitse noodverband er niet bij, omdat de envelop anders te dik was. :(

Afbeelding

Mvg, Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Al mooie dingen die je daar hebt Ivo!
For King & Country
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Thanks! :wink:
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Vandaag naar de Amerikaanse militaire begraafplaats te Margraten geweest om mijn adoptiegraf te bezoeken. Was er nog nooit eerder geweest, en moet zeggen dat het erg indrukwekkend was. Ik weet niet 100% zeker of het hier wel goed geplaatst staat in dit topic, maar aangezien een adoptiegraf cru gezegd ook een soort van 'aanwinst' is, denk ik dat het hier wel op z'n plaats staat. Ik heb bij het invullen van het formulier bij het vak 'bijzonderheden' extra niets ingevuld omdat ik het een beetje respectloos vind tegenover alle andere gesneuvelden om speciaal voor een graf te kiezen van de 101st, 82nd AB. of voor een gesneuvelde met een hoge rang. Maar dit is mijn mening.

Mijn adoptiegraf met de naam van de gevallen soldaat: Florian A Marek.

Afbeelding

Close up.

Afbeelding

Flagstaff.

Afbeelding

Stars & Stripes.

Afbeelding

Enkele 'totaal beeld' foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg, Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Nieuwe aanwinsten topic Ivo.

Bericht door asjemenou »

Ivo Wilms schreef:Tsjechiesch gasmasker + bus (1939.), en een British tank headset + microphone. (Undated.)

Afbeelding
Mooie aanwinsten Ivo. Even een kleine opmerking, je gasmasker met de bijbehorende draagbus is niet Tsjechisch maar Frans. Het gasmaskerfilter behoord echter niet bij het gasmasker. Het gaat hier om een Frans TC-38 of een ANP-31 gasmasker. Dit hangt een beetje van de stempels op het gasmasker af. Hoewel de TC-38 (Type Civile) eigenlijk voor burgers was bedoelt werd hij ook wel door militairen gebruikt. De ANP-31 was de militaire variant en deze was voorzien van een rubberen slang en een grotere filter.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Hoi Ivo,

Al een mooie verzameling heb je daar. Je smock is een Belgische denison, jaren 50! ABL, staat er misschien wel in!
Enne, ik zou geen Arnhem para maken aangezien iedereen in NL deze al verzameld :? ! Ga gewoon een 6th Airborne maken, veel mooier want die hebben in ons Limburg en in de Belgisch Ardennen gezeten.
:wink:

Mvg, Jeroen
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

@ Auke: Ik was er al die tijd van uitgegaan dat het een Tsjechiesche was, dus bedankt voor deze opmerking! Zal de stempels nog maar eens beter gaan bekijken.:lol:

@ Jeroen1944: Ik wist al dat m'n smock post-war was, :wink: en ben ook niet echt van plan een Britse para te gaan maken. De smock was zeg maar een soort van 'tussendoortje'. :P

Gr, Ivo.
Laatst gewijzigd door Ivo Wilms op 12 feb 2007, 21:41, 3 keer totaal gewijzigd.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Dan kun je hem misschien gebruiken voor Royal Marine Commandos, want die hebben bij jou in de buurt gezeten!

Jeroen
Plaats reactie