Foto van Duitse soldaten die zich overgeven aan amerikanen

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Prachtige foto's, het enigste wat me direct opvalt is dat de belichting op sommige foto's redelijk gelijk is, op de meeste van de 300 foto's die ik heb is er veel schaduw aanwezig..
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Roel R. schreef:Prachtige foto's, het enigste wat me direct opvalt is dat de belichting op sommige foto's redelijk gelijk is, op de meeste van de 300 foto's die ik heb is er veel schaduw aanwezig..
Ja de belichting is inderdaad anders dan op de meeste fotos, maar ook niet geheel onmogelijk voor fotos uit die tijd.
Ligt maar net aan de film die je gebruikt en waar de zon staat.
Ikzelf zie (of denk te zien) dat de korrel anders is, oude fotos hebben een andere korrel...MAAR je krijgt ook gekke dingen als je oude fotos scant en dan meet lage resolutie op het net zet.
Bij weer andere fotos voel je het soms gewoon, dan denk je dat het reenactment fotos zijn maar je weet niet waarom.
Onder reenactors is het een leuke sport om oude en nieuwe fotos door elkaar heen te gooien en elkaar dan te vragen de echte aan te wijzen...
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Plaats reactie