Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

779 schreef:Trouwens, in Turkije is in openbare plekken de hoofddoek VERBODEN!! Dus die Elatik zou de hoofddoek dan niet meer ommogen omdat ze het Turkse paspoort nog heeft, dus ook de Turkse wetgeving nog geld....

Stom gelul van die Turkse vrouwen, in eigen land hebben ze niet eens wat te zeggen, en hier is het grote bek van hier tot aan Tokio..

779
Wanneer je naar gebieden gaat waar Nederlanders naar toe zijn geemigreerd, Amerika, Canada of bijv. Nieuw Zeeland. Dan zie je ook dat oude cultuurverschijnselen waar we hier in Nederland vanaf willen omdat ze stigmatiserend zijn of inmiddels achterhaald, daar weer worden verheerlijkt.

Dit werkt omgekeerd ook voor Marokkanen en Turken die naar Nederland zijn gekomen.

Het effect is altijd een uitvergroting van details uit de vervlogen cultuur.
Zo dragen velen in Nederland een hoofddoekje, terwijl in de grote steden van de landen van herkomst men bijvoorbeeld al in minirokjes loopt.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

779 schreef:Het is toch echt belachelijk dat jij iedereen voor onzin etc uit mag schelden? Als ik jullie linkse rakker noem, word ik gebanned!

En envenfuncties zijn bij wet verboden voor mensen die in de politiek werken, dus wat zit je nou dom te vissen en andere onderwerpen erbij te halen?

779
Niemand zegt dat je onzin uitkraamt, al doe je dat eigenlijk weer wel door te zeggen dat je gebanned wordt als je iemand linkse rakker zou noemen. OP een discussieforum worden vragen gesteld. Als je iets beweert, kan er gevraagd wordt naar bewijs. Eveneens kan er getwijfeld worden over je beweringen.

Je hebt een uitgesproken mening 779, en ook overal een mening over. O ja en je opmerkingen zijn wel degelijk stemmingmakerij. Eigenlijk logisch dat mensen op je reageren toch?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Op het moment dat iemand uit het buitenland niet alleen besluit in Nederland te komen wonen en hij een verblijfsvergunning heeft, maar ook nog eens genaturaliseerd wenst te worden als Nederlander dan dient hij zijn 'oude' nationaliteit af te leggen, dus geen dubbele paspoorten en dat soort dingen. Iemand van katholieke komaf die protestant wenst te worden zal ook zijn lidmaatschap van de RK kerk af leggen en andersom ook.

Een volksvertegenwoordiger of een lid van het kabinet dat verregaande belangen heeft in het bedrijfsleven dient zich terdege te hoeden voor de valkuilen der belangenverstrengeling, al is het maar om niet de schijn te wekken dat er iets 'rammelt'. Als minister X in de Raad van Bestuur van een bouwonderneming zit en die onderneming krijgt orders vanuit het departement van X, dan zou dat in mijn ogen niet kunnen; ook al zou X er de hand niet in hebben, als minister is hij verantwoordelijk. Dus bij het aanvaarden van een ambt of kamerlidmaatschap geen bestuursfuncties in het bedrijfsleven.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik denk dat Nederland gewoon van het dubbel paspoort afmoet. Dit misschien extra, omdat je dit soort zaken ermee voorkomt.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het deze politici misschien problemen oplevert als ze hun Marokkaans of Turks paspport verscheuren. Misschien op het moment als ze daar op vakantie willen of op staatsbezoek moeten?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Martijn schreef:Ik denk dat Nederland gewoon van het dubbel paspoort afmoet. Dit misschien extra, omdat je dit soort zaken ermee voorkomt.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het deze politici misschien problemen oplevert als ze hun Marokkaans of Turks paspport verscheuren. Misschien op het moment als ze daar op vakantie willen of op staatsbezoek moeten?
Een vakantie visum is 3 maanden geldig en een werkvisum 6maanden a 2 jaar.

779
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Martijn schreef:
Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het deze politici misschien problemen oplevert als ze hun Marokkaans of Turks paspport verscheuren. Misschien op het moment als ze daar op vakantie willen of op staatsbezoek moeten?
Hoezo? Ze komen daar dan toch als Nederlands staatsburger, resp. als vertegenwoordiging van de Nederlandse regering?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Het lijkt me toch anders als je dan daar voet aan land zet, terwijl ze weten dat je Marokkaans paspoort inmiddels ergens in het riool van Amsterdam drijft. Misschien wordt het wel als misdaad beschouwt.

Maar nogmaals ik weet het niet, ik vraag het me alleen af. Of misschien kunnen ze toch heel moeilijk afstand doen van hun andere nationaliteit.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Martijn schreef: Of misschien kunnen ze toch heel moeilijk afstand doen van hun andere nationaliteit.
Dát is dus het punt. En op het moment dat een Minister met de Nederlandse en de Marokkaanse nationaliteit bijv. een beslissing zou moeten nemen op een bepaald vlak, dat Nederlandse belangen boven Marokkaanse belangen stelt (ik bedoel hiermee de belangen van de soevereine staten Nederland en Marokko), dan zou hij op grond van die dubbele nationaliteit die beslissing nooit naar eer en geweten kunnen nemen, noch deze kunnen verdedigen.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

De pvda`ers albayrak en aboutaleb zijn infiltranten van respectievelijk turkse en marokkaanse regering.
Dit schrijft geert wilders in zijn column op http://www.nieuwnieuws.nl

Hoe kan een turkse albayrak als nederlandse staatssecretaris verantwoordelijk voor immigratie en asielzaken objectief omgaan met het toelatingsbeleid van andere turken?
Het is als een slager die zijn eigen vlees keurt.
Zij moet haar turkse nationaliteit opgeven.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Landgenoten.
Sinds de ophef over de dubbele nationaliteit van de beide pvda`ers is de regeringscoalitie gezakt in de peiling! 8)
Ze hebben de meerderheid verloren,en dat is goed nieuws.
En de pvv heeft er vier zetels bij,komt dus op dertien zetels.
Ja beste mensen,de kiezer is niet gek :)
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mwoah, ik denk eerder dat ze zetels kwijt zijn in de peiling vanwege het generaal pardon. Iets wat de komende jaren eerst onderzocht moet worden, want men weet niet eens om welke mensen het gaan... Alleen kan Albayrak dat niet objectief vanwege haar twee paspoorten. Heel strategisch gekozen door de PvdA om haar daar te planten.

779
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

779 schreef:Mwoah, ik denk eerder dat ze zetels kwijt zijn in de peiling vanwege het generaal pardon. Iets wat de komende jaren eerst onderzocht moet worden, want men weet niet eens om welke mensen het gaan... Alleen kan Albayrak dat niet objectief vanwege haar twee paspoorten. Heel strategisch gekozen door de PvdA om haar daar te planten.

779
En nu maar hopen dat ze geen wortel schiet :wink:

Hoe lang zou balk4 uithouden??
Volgens mij geen twee jaar.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ookal houden ze het 2 jaar uit, het generaal pardon wordt toch aangevochten door de oppositie. De VVD en PVV zullen alles doen om het te voorkomen. Zullen veel moties e.d. komen verwacht ik. Ikzelf heb CDA gestemd, maar ben diep teleurgesteld dat ze hetgeen ze 4 jaar lang hebben bevochten zo makkelijk weer terugdraaien. Ik zal voor de eerste kamer verkiezingen strategisch stemmen op de VVD.

779
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Natuurlijk moet en zal het generaal pardon niet komen!!
Zo zie je maar weer wie je niet kunt vertrouwen.
Sterkte met de vvd,die heb ik juist verlaten ten gunste van de pvv.
Ben zeker niet altijd met de uitspraken van wilders eens,maar hij durft de vele taboe`s aan te kaarten.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ach of je nou stemt op de VVD of de PVV: Streven allebei voor hetzelfde doel m.b.t. Generaal Pardon. :lol:

779
Plaats reactie