Partij van de Vrijheid gedemoniseerd

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

.. En maar weer eens on Topic: Ik vind niet dat de PVV gedemoniseerd wordt. Ik vind wel dat de PVV anderen (en met name Moslims) demoniseert.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het is over en weer elkaar beschuldigen en zwartmaken. Het is naar mijn idee wel zo, dat Moslimorganisaties enerzijds kostte wat het kost roepen dat ze 'geaccepteerd' willen worden en anderzijds onbuigzaam omgaan met de kritiek die er op hen geuit wordt en bijv. haast hysterisch wordt bij het zien van een paar flauwe cartoons over de profeet Mohamed.

Men heeft in Nederland serieus gemeend dat men verschillende bevolkingsgroepen geruisloos naast elkaar zou kunnen laten leven. Inmiddels is aangetoond dat dit niet zonder meer haalbaar is.

Dvaupell geeft aan dat de meeste moslims in Nederland hard werken en goed Nederlands spreken. Dat zal allemaal best, maar die groep doet nou juist het minst van zich spreken. Het zijn enerzijds jeugdige raddraaiers/criminelen en anderzijds fundamentalitische elementen en radicale imams die onrust veroorzaken. Was het niet juist een columniste van Turkse orgine die constateerde dat de moslimgemeenschap in haar woonomgeving aan het radicaliseren was en zag dat allochtone moeders, die eerst nog in vrolijke zomerjurkjes hun kinderen uit school haalden, opeens gekleed in 'soepjurken en hoofddoeken' over straat gingen?

Wilders en de zijnen behoren tot de categorie Nederlanders die van huis uit niets op hebben met de Islam en met name met de manier waarop deze religie zich in de praktijk profileert. Laten we eerlijk zijn: dat mág toch? Iemand mag toch bijv. net zo goed protesteren tegen de bouw van een moskee of marrokaans buurthuis als tegen de bouw van een kantoorpand? Niemand is toch verplicht om alles goed te vinden en voor zoete koek te slikken dat in het belang van Moslims is? Op het moment dat je als kamervoorzitter of als cultureel medium bewust je positie misbruikt om maar je gelijk te kunnen halen ten aanzien van de PVV of anderen dan ben je aan het 'demoniseren'. Ongeacht of dit een term is die door Fortuyn bedacht is of niet, de betekenis ervan is ons allen duidelijk en we weten ook waar toe dat kan leiden, nietwaar?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

dvaupell schreef:.. En maar weer eens on Topic: Ik vind niet dat de PVV gedemoniseerd wordt. Ik vind wel dat de PVV anderen (en met name Moslims) demoniseert.
En nou nog met voorbeelden komen. :roll:

En zodra je die niet hebt, bekrachtig je de stelling dat de PVV gedemoniseerd wordt. :P

En nu niet meteen gaan reageren...eerst even nadenken over wat hier staat...
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Het keizer Karel plein in Nijmegen, dat loopt elke dag rond 17.00uur vast, dat is pas demoniserend :evil:

Hoe dan ook, eens of oneens met de PVV, we kennen in NL bepaalde rechten. Het recht van meningsuiting is daar een van en het indienen van moties e.d. ook. Het consequent belemmeren van die uiting wordt bij de PVV steevast gevolgt door gefrustreerde reacties, ik denk dat ik ook gefrustreerd zou worden.

Maar het is niet terecht geweest dat de kamervoorzitter op gegeven gronden de PVV de mond snoerde.

Het is evenmin terecht hoe andere colega partijen de PVV colega's ridiculiseren en er het zwijgen toe doen. Feit blijft dat ruim 600.000 Nederlanders voor die partij hebben gestemd. Dat betekend dat zij een deel van de bevolking vertegenwoordigen en daarmee spreekrecht in de kamer hebben verkregen.

Zolang een partij de democratie niet in gevaar brengt, moet deze gerespecteerd worden. Dat er partijen aanwezig zijn, is het gevolg van democratie en de verschillende meningen die in het land bestaan.

Het oneens zijn met een dubbele nationaliteit van aanstaande kabinetsleden, is een valide discussiepunt waar zeker door alle partijen goed over moet worden nagedacht.

Gr,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dvaupell schreef:.. En maar weer eens on Topic: Ik vind niet dat de PVV gedemoniseerd wordt. Ik vind wel dat de PVV anderen (en met name Moslims) demoniseert.
Mhagh,......
Geert wilders bedoelt het niet letterlijk dat de moslims de helft uit de koran moeten scheuren :)
Hij bedoelt namelijk:ze zouden de koran eens in de boekenkast moeten laten,waar hij ook thuishoort natuurlijk.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

dvaupell schreef:
Overigens ben ik nooit in elkaar geslagen door dat soort jongeren, maar heb er wel meer dan eens mot mee gehad.
Wat MOETEN we met zoiets?
Kerel, vorige discussie over moslims werden mijn uitspraken ook met een korrel zout genomen aangezien duidelijk was dat ik dat soort mensen niet mocht...
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wouter schreef:...aangezien duidelijk was dat ik dat soort mensen niet mocht...
'Dat soort mensen'?! DAT SOORT MENSEN!!?

Hoe durf jij zo'n mening te verkondigen op een forum waar men mensen wat probeert te leren over de gevolgen van de tweede wereldoorlog. Dat er een wereldoorlog gevoerd is, omdat er een land was dat 'hun soort mensen' superieur vonden en 'dat soort mensen' minderwaardig, crimineel en demonisch.

Ongelooflijk!
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

To Tall schreef:Het oneens zijn met een dubbele nationaliteit van aanstaande kabinetsleden, is een valide discussiepunt waar zeker door alle partijen goed over moet worden nagedacht.
Als een meerderheid van de tweede kamer dat ook vindt, dan moet er zeker over nagedacht worden, maar als deze kleine partij en mevrouw Verdonk de enigen zijn, dan is het misbruik van het vragenuurtje om het gesprek hierover te forceren.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef: Als een meerderheid van de tweede kamer dat ook vindt, dan moet er zeker over nagedacht worden, maar als deze kleine partij en mevrouw Verdonk de enigen zijn, dan is het misbruik van het vragenuurtje om het gesprek hierover te forceren.
Too Tall zei het al: ruim 600.000 Nederlanders hebben op die partij gestemd. Dat betekent dat zij een deel van de bevolking vertegenwoordigen en daarmee spreekrecht in de kamer hebben verkregen. Dat mag dan niet naar ieders zin zijn, maar dat is nu eenmaal, helaas pindakaas, de parlementaire democratie in de praktijk.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik zeg niet dat ze er niet over mogen spreken, of dat ze geen spreekrecht hebben. Ze hebben hun vragen gesteld. De meerderheid kiest om het niet als agendapunt voor vergadering mee te nemen. Einde onderwerp.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

mannerheim schreef:
dvaupell schreef:.. En maar weer eens on Topic: Ik vind niet dat de PVV gedemoniseerd wordt. Ik vind wel dat de PVV anderen (en met name Moslims) demoniseert.
En nou nog met voorbeelden komen. :roll:

En zodra je die niet hebt, bekrachtig je de stelling dat de PVV gedemoniseerd wordt. :P

En nu niet meteen gaan reageren...eerst even nadenken over wat hier staat...
Hahaha - Kereltje - Deze vraag is zooo diep. Dáár zal ik langdurig over moeten nadenken.

Als ik zeg dat de PVV niet wordt gedemoniseerd, dan kun je dus niet met voorbeelden komen. Voorbeelden van dat iets NIET gebeurt bestaan niet.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

dvaupell schreef:
mannerheim schreef:
dvaupell schreef:.. En maar weer eens on Topic: Ik vind niet dat de PVV gedemoniseerd wordt. Ik vind wel dat de PVV anderen (en met name Moslims) demoniseert.
En nou nog met voorbeelden komen. :roll:

En zodra je die niet hebt, bekrachtig je de stelling dat de PVV gedemoniseerd wordt. :P

En nu niet meteen gaan reageren...eerst even nadenken over wat hier staat...
Hahaha - Kereltje - Deze vraag is zooo diep. Dáár zal ik langdurig over moeten nadenken.

Als ik zeg dat de PVV niet wordt gedemoniseerd, dan kun je dus niet met voorbeelden komen. Voorbeelden van dat iets NIET gebeurt bestaan niet.

Dan denk ik dat jij mij verkeerd begrepen hebt, mijn fout, ik had duidelijker moeten wezen:
dvaupell schreef:.. Ik vind wel dat de PVV anderen (en met name Moslims) demoniseert.
Daarvan zou ik graag voorbeelden willen... :roll:

Dus...zoals ik al zei : Zodra jij nu niet met voorbeelden kan komen, dan bekrachtig jij alleen maar de stelling dat de PVV gedemoniseerd wordt...


En weer even nadenken voor je reageert :P
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Mannerheim schreef:Dan denk ik dat jij mij verkeerd begrepen hebt, mijn fout, ik had duidelijker moeten wezen:

dvaupell schreef:
.. Ik vind wel dat de PVV anderen (en met name Moslims) demoniseert.

Daarvan zou ik graag voorbeelden willen...

Dus...zoals ik al zei : Zodra jij nu niet met voorbeelden kan komen, dan bekrachtig jij alleen maar de stelling dat de PVV gedemoniseerd wordt...


En weer even nadenken voor je reageert
Beste Mannerheim.

Volgens mij ben ik een van die forumdeelnemers die daadwerkelijk eerst even nadenkt voordat ie nieuwe stukjes tekst typt.

OK - Één voorbeeld dan.....van NU.NL van gisteren.
Wilders: tsunami van islamisering bereikt kabinet

Uitgegeven: 20 februari 2007 14:53
Laatst gewijzigd: 20 februari 2007 16:03

DEN HAAG - Met de komst van de PvdA-staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak heeft de tsunami van islamisering nu ook het kabinet bereikt. Dat zegt fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid dinsdag in zijn column.

Volgens Wilders zijn de Marokkaanse en Turkse overheden nu feitelijk in het hart van het Nederlandse machtscentrum geïnfiltreerd.


Aboutaleb heeft zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit en daarom is hij volgens Wilders "onderhorig aan de Koning van Marokko".

De PvdA'er wordt staatssecretaris voor Sociale Zaken. Hij benadrukte vorige week dat zijn loyaliteit bij Nederland ligt. "Elke twijfel over mijn loyaliteit vind ik onbegrijpelijk", zei hij donderdag na afloop van zijn gesprek met formateur Jan Peter Balkenende. Overigens kan Aboutaleb zijn Marokkaanse nationaliteit helemaal niet afstaan.

Albayrak

Staatssecretaris Albayrak, zowel Nederlandse als Turkse, zou in theorie wel afstand kunnen doen van haar Turkse nationaliteit. Ze vindt dat echter niet nodig, benadrukte ze vrijdag voorafgaande aan het gesprek met Balkenende. "Ik doe niets dat in strijd is met de wet, dat is duidelijk", aldus Albayrak.

Wilders vindt dat Albayrak is "onderworpen aan de president van Turkije".
En van NU.NL van 13/2/07:
'Moslims moeten helft Koran verscheuren'

Uitgegeven: 13 februari 2007 06:00

DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er "genoeg verschrikkelijke dingen" in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. "Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen", zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.
Wil je nog meer van dit soort - DEMONISERENDE voorbeelden. Kijk eens op de weblog van onze Geert.

http://www.geertwilders.nl
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mooie quote van Albayrak: "Ik doe niets dat in strijd is met de wet" Ontkennen van genocide is toch zeker in strijd met de wet.

779
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Mooie quote van Albayrak: "Ik doe niets dat in strijd is met de wet" Ontkennen van genocide is toch zeker in strijd met de wet.

779
Mijn hemel, 779, wat ben jij toch slecht geinformeerd.
Albayrak ontkent dat de moord op vele Armeniers, begin vorige eeuw, een genocide genoemd mag worden.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie