Mijn visie op dit forum !

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten

Dictatuur ?

Ja !
14
33%
Nee !
28
67%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Mijn visie op dit forum !

Bericht door Shifty »

Is dit een 'ja-knikkers'-forum of een discussieforum ? Alle kritiek wordt hier meteen verwijderd of gewoon genegeerd. Half gekookte windeieren mogen hier blijven posten terwijl een 'lid van het eerste uur' gewoon wordt verbannen om het feit dat hij kritiek heeft op de huidge stand van zaken.

Waarom worden de persoonlijke meningen van leden zomaar irrelevant , onzinnig en belachelijk verklaard ? Terwijl volgens mij 'Vrije meningsuiting' een recht is wat elke mens toekomt ! Alles wat hier niet gelijk is aan de mening van de moderators wordt niet toegelaten. Het lijkt hier wel een dictatuur.

Voor dat de moderators dit topic meteen gaan verwijderen zou ik graag eerst de mening van andere leden op dit forum graag weten. Dan nog liefst leden die hier al jaren actief zijn en verstand van zaken hebben.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Ik kom dagelijks op dit forum en erger me weinig of niks aan wat mods wel of niet doen, ik vind dat als het je niet echt aanstaat dat je nog altijd terecht kunt op de 17 of kweet-nie-hoe-veel andere sites.........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Rare definitie van dictatuur hou je er op na :W
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Proos schreef:Rare definitie van dictatuur hou je er op na :W
Dat dacht ik wel .
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Shifty, je gooit hier met vage beschuldigingen die je niet hard kan maken. Bovendien hebben wij (iemand van de staff dus) nog nooit enige opmerkingen van jouw kant gehad over het forum, waar jij je aan stoort. Behalve dan over een bepaalde user. Als je wilt mag je deze dingen nog spuien bij ons via pb, ook de dingen waar je hierboven op duidt. Als je alleen zin om lekker negatief te spuien, dan laat je het allemaal lekker zitten.

Ik hoor het wel.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Proos, doe jij je rode armbandje af als er een meerderheid komt die vindt dat jouw team dictatoriale waanideeen heeft?

779
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Shifty schreef:Alle kritiek wordt hier meteen verwijderd of gewoon genegeerd.
Zou je misschien een paar voorbeelden kunnen geven dan?
Voor zover ik weet staat dit topic in een forum onderdeel dat "Opmerkingen en Suggesties" heet, ik zou het toch een beetje raar van onszelf vinden als we hier geen onderbouwde kritiek toe zouden staan.
Shifty schreef:Half gekookte windeieren mogen hier blijven posten terwijl een 'lid van het eerste uur' gewoon wordt verbannen om het feit dat hij kritiek heeft op de huidge stand van zaken.
Misschien moet je je eens iets meer verdiepen in de redenen waarom bepaalde gebruikers van het forum verwijderd worden. Ik kan je namelijk vertellen dat er voor iedere gebruiker een goede rede zich aangediend heeft.

Iemand met veel kennis van zaken heeft geen enkel recht meer dan iemand die hier pas een week zit. Regels gelden voor iedereen, en als je je daar niet aan kan houden hoor je hier niet thuis.
Shifty schreef:Alles wat hier niet gelijk is aan de mening van de moderators wordt niet toegelaten.
Absoluut niet waar, hier kan je dan ook gegarandeerd geen voorbeelden van geven.
Wij staffleden zijn ook allemaal verschillend. Iedereen binnen de staff heeft zo zijn eigen mening over dingen. Het zou dus al bij voorbaat onmogelijk zijn om enkel dingen toe te staan die aansluiten bij de mening van 'de staff'.
Shifty schreef:Het lijkt hier wel een dictatuur.
Wat versta jij onder een dictatuur?
Dit is wat de dikke van Dale er van zegt, en ik zie de overeenkomst tussen ons en een dictatuur niet echt.

dic·ta·tuur (de ~ (v.), -turen)
1 regering van of door een dictator => dictatorschap
2 door een dictator geregeerd land

dic·ta·tor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 staatshoofd dat alle macht aan zich getrokken heeft => despoot
2 opperbevelhebber in het oude Rome die in tijden van nood voor zes maanden werd aangesteld
3 potentaat, heerszuchtig persoon

Persoonlijk ben ik van mening Shifty, dat je een beetje snel op je teentjes getrapt bent, of gewoon niet helemaal weet waar je het over hebt, want je mening is wat mij betreft volledig gebaseerd op onjuistheden.

Michel.
(Die al enkele jaren op het forum zit.)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Martijn schreef:Shifty, je gooit hier met vage beschuldigingen die je niet hard kan maken.
Sure thing Martijn :W
Shifty schreef:Is dit een 'ja-knikkers'-forum of een discussieforum ? Alle kritiek wordt hier meteen verwijderd of gewoon genegeerd.
Topic
Shifty schreef:Half gekookte windeieren mogen hier blijven posten terwijl een 'lid van het eerste uur' gewoon wordt verbannen om het feit dat hij kritiek heeft op de huidge stand van zaken.
Topic
Topic
Shifty schreef:Waarom worden de persoonlijke meningen van leden zomaar irrelevant , onzinnig en belachelijk verklaard ? Terwijl volgens mij 'Vrije meningsuiting' een recht is wat elke mens toekomt ! Alles wat hier niet gelijk is aan de mening van de moderators wordt niet toegelaten. Het lijkt hier wel een dictatuur
Topic


Waarom blijven alle ervaren verzamelaars uit de BeNeLux van dit forum weg denken jullie ?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ach Miesjel, ik ken genoeg leden die jullie gebanned hebben voor een stom, soms nog wel verzonnen redentje. Hou nou maar gewoon op met dat gelieg en kontengedraai, want het heeft geen zin meer nu er blijkbaar al meerdere leden zijn die tegen jullie gezeik aanlopen. Het begon 3 jaar terug al met het sluiten van bepaalde topics wat veel commotie rondbracht. In de tussentijd zijn jullie waanideeen alleen maar gegroeid.

779
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

779 schreef:Proos, doe jij je rode armbandje af als er een meerderheid komt die vindt dat jouw team dictatoriale waanideeen heeft?

779
Proos heeft het op dit moment even te druk met de hoofdsite.
Maar aangezien we als Staff een team zijn zie ik niet in waarom per sé hij zou moeten reageren.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

779 schreef:Ach Miesjel, ik ken genoeg leden die jullie gebanned hebben voor een stom, soms nog wel verzonnen redentje. Hou nou maar gewoon op met dat gelieg en kontengedraai, want het heeft geen zin meer nu er blijkbaar al meerdere leden zijn die tegen jullie gezeik aanlopen. Het begon 3 jaar terug al met het sluiten van bepaalde topics wat veel commotie rondbracht. In de tussentijd zijn jullie waanideeen alleen maar gegroeid.

779
Noem dan voorbeelden 779.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Een dictatuur wil ik het nog niet noemen.
Neem het topic 'Partij van de Vrijheid gedemoniseerd'.
Ik neem het zinsdeel 'Dat soort mensen' in de mond, en ik krijg meteen een tirade van okke over me heen.
Als een forumlid zoiets zou doen tegenover een stafflid, zou deze geband worden.
Ik vraag okke dus eerst een beter zinsdeel te verzinnen om dat soort mensen aan te duiden, zoals ik al aangaf in het betreffende topic, en dan praten we verder.
Deas Gu Cath
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Miesjel schreef:Noem dan voorbeelden 779.
Recent voorbeeld Jelle H. Of nog beter Ellen. Zij was een aantal dagen niet eens online, maar werd toch gebanned voor acties die in die tijd gebeurde. Fuhrer Proos wilde haar gewoon weghebben. De echte dader is trouwens nog steeds lid van het forum en werd 'vrijgesproken' van bedreiging en stalking via PB.

779
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Het forum is een msn/chatforum geworden met veel ja-knikkers die hier hun geluk komen zoeken. Maar dat is al een tijdje zo en dat is bekend bij jullie dat ik er zo over denk.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

@ Shifty

Bedankt voor je voorbeelden. Ik snap je kritiek gedeeltelijk.
De topics die je aandraagt van onervaren users vinden wij ook geen reclame voor wo2.nl. Ik weet dat je daar over geklaagd hebt. Je moet wel begrijpen dat dit iets is waar een forum mee te maken krijgt wanneer het groeit. Alleen deze user afzeiken helpt in ieder geval niet.

Het geval in het topic over de collectie Killingspree, daar is genoeg over gezegd. Ik heb daar nog de mogelijkheid om te reageren, direct naar mij toe. Wederom niets gehoord. Dat geeft mij de duidelijkheid dat ik de situatie goed heb ingeschat.

Het topic wat je aanhaalt waarin in meningen volgens jou de grond in worden geboord, of iets dergelijks, slaat naar mijn mening nergens op. Er worden waardeoordelen gegeven inderdaad, maar er wordt nergens gemodereerd. Iedereen heeft alles mogen zeggen, je wordt er alleen op aangesproken. Welkom op meen discussieforum!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gesloten