Mijn visie op dit forum !

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten

Dictatuur ?

Ja !
14
33%
Nee !
28
67%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Ach Miesjel, ik ken genoeg leden die jullie gebanned hebben voor een stom, soms nog wel verzonnen redentje. Hou nou maar gewoon op met dat gelieg en kontengedraai, want het heeft geen zin meer nu er blijkbaar al meerdere leden zijn die tegen jullie gezeik aanlopen. Het begon 3 jaar terug al met het sluiten van bepaalde topics wat veel commotie rondbracht. In de tussentijd zijn jullie waanideeen alleen maar gegroeid.

779
@779, Shifty en alle anderen hier; Er is niemand die jullie verplicht aan dit forum een bijdrage te leveren. Wel is de staff eraan gehouden het forum op een goede manier te modereren en toe te zien op wat er allemaal op dit forum gebeurt.

Dit forum wordt door een team van Administrators en Moderators gerund en beheerd - Allemaal onbezoldigd en allemaal vrijwillig.
Als het team van Admins en Mods - na uitvoerig overleg en waarschuwingen - tot de conclusie komt dat er een ban moet worden uitgedeeld, dan gebeurt dat, echter altijd met tegenzin en met het belang van het forum als geheel in gedachten.

Er is geen sprake van dictatuur - Er is immers overleg tussen admins en mods en er is geen sprake van volledige democratie. We laten de leden dus niet stemmen over een uit te delen ban.
Dit is het forum zoals het is - Take it or leave it.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dus je geeft eigenlijk toe dat de leden gelijk hebben, maar wilt er niets aan doen?

779
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

779 schreef:Recent voorbeeld Jelle H. Of nog beter Ellen. Zij was een aantal dagen niet eens online, maar werd toch gebanned voor acties die in die tijd gebeurde. Fuhrer Proos wilde haar gewoon weghebben. De echte dader is trouwens nog steeds lid van het forum en werd 'vrijgesproken' van bedreiging en stalking via PB.

779
Ik wist niet dat jij ook in de serverlog en de database kon kijken.

Führer schrijf je overigens met een ü.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Wouter schreef:Een dictatuur wil ik het nog niet noemen.
Neem het topic 'Partij van de Vrijheid gedemoniseerd'.
Ik neem het zinsdeel 'Dat soort mensen' in de mond, en ik krijg meteen een tirade van okke over me heen.
Als een forumlid zoiets zou doen tegenover een stafflid, zou deze geband worden.
Ik vraag okke dus eerst een beter zinsdeel te verzinnen om dat soort mensen aan te duiden, zoals ik al aangaf in het betreffende topic, en dan praten we verder.
Dan heb je het helemaal mis! Lees maar eens een aantal topics door of nog beter het bantopic. En beoordeel ons dan nog een keer.

Je zit in een stevige discussie, dan moet je ergens tegen kunnen. Dat kunnen wij volgens mij ook!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Dus je geeft eigenlijk toe dat de leden gelijk hebben, maar wilt er niets aan doen?

779
Nee dus.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Proos schreef:
779 schreef:Recent voorbeeld Jelle H. Of nog beter Ellen. Zij was een aantal dagen niet eens online, maar werd toch gebanned voor acties die in die tijd gebeurde. Fuhrer Proos wilde haar gewoon weghebben. De echte dader is trouwens nog steeds lid van het forum en werd 'vrijgesproken' van bedreiging en stalking via PB.

779
Ik wist niet dat jij ook in de serverlog en de database kon kijken.

Führer schrijf je overigens met een ü.
Ik wil niet eens in je database kijken, maar ik weet met 500% zekerheid dat je haar gebanned hebt vanwege persoonlijke redenen.

Maarja we zullen zien wat leden verder gaan stemmen.

779
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Goed, het is jouw vriendinnetje (geweest), dus ik neem aan dat jij geheel objectief hier naar hebt gekeken.

Verder kan iedereen in mijn posthistorie nakijken hoeveel contact ik wel niet met Ellen heb gehad. Volgens mij nog niet 1 post.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Shifty schreef:Is dit een 'ja-knikkers'-forum of een discussieforum ? Alle kritiek wordt hier meteen verwijderd of gewoon genegeerd.


Topic
Hmm, alle kritiek staat er toch nog?
Het enige wat daar weg gehaald is, zijn 3 berichtjes van met mensen die elkaars berichten corrigeren op spelfouten.
Je gaat toch niet menen dat je die mist?
Shifty schreef:Half gekookte windeieren mogen hier blijven posten terwijl een 'lid van het eerste uur' gewoon wordt verbannen om het feit dat hij kritiek heeft op de huidge stand van zaken.
Hoi Shifty, naar aanleiding van de links die je gegeven heb ben ik tot de volgende conclusies gekomen.

Jij kan niet overweg met jongere beginnende verzamelaars die nog veel moeten leren.

- Die geduld moeten leren hebben
- Die de Nederlandse taal fatsoenlijk moeten leren
- Die de ins en outs met betrekking tot verzamelen moeten leren

In plaats van geduldig te zijn en een berichtje naar de staff te sturen, ga jij er zelf op in. Iets wat absoluut niet de bedoeling is.
Op deze manier gooi je niet alleen het topic nog verder overhoop, maar zoek je ook de problemen zelf op.

Je bent helemaal niet verplicht iets te plaatsen in hun verzamel-topics, je kan ze ook gewoon links laten liggen.

Niemand wordt in deze topics geband omdat ze hun mening geven.

Maar als je nou gewoon meteen een berichtje naar de Staff gestuurd had was dit topic waarschijnlijk niet eens nodig geweest.
Want zeg nou zelf, gaat het niet allemaal over 2 bepaalde leden waar jij nou net niet zo goed mee overweg kan?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Dit forum is een communitie met heel veel verschillende mensen, mensen met veel kennis, mensen met weinig kennis, mensen met een lang lontje, mensen met een kort lontje enzovoorts..

Het is als stafflid erg moeilijk soms beslissingen te nemen in bepaalde situaties, maar ik kan je verzekeren dat de grote beslissingen in teamverband worden genomen, en daarbij word niemand zomaar verbannen, sterker nog, soms gaan er dagen overheen voordat er een goede beslissing is genomen! wat Wouter dus zegt snap ik niet helemaal maargoed, ik weet niet wat er is gebeurd in dat topic en ga me er dan ook verder niet in mengen.

Ik vind het trouwens ook weer zo iets raars, dat mensen hier elkaar zo persoonlijk aanvallen, ik bedoel maar, ik ken eigenlijk niemand goed persoonlijk hier, en toch komt het voor dat mensen elkaar de huid figuurlijk volschelden, of beledigen om persoonlijke dingen en zoiets doet iemand nooit alleen.

Het heeft altijd 2 kanten, voordat de staff een beslissing zou nemen worden beide kanten goed bekeken. En natuurlijk zou ik het zelf niet leuk vinden als ik 3 dagen word gebanned en ik heb zelf het idee dat ik niets heb gedaan, maar de staff bekijkt dingen uit een neutraal oogpunt, en natuurlijk als iemand 3 keer hetzelfde heeft geflikt dan is de volgende ban of wat dan ook zwaarder...

En daarbij zoals Dvaupell al goed zegt, dit forum is niet verplicht, het word gerunt door vrijwilligers die zo goed mogenlijk hun taak willen doen.

Ook vind ik het redelijk jammer dat hierover een poll word geopend, als het echt zo erg was zou ik het logischer vinden om eerst een PB te sturen en het verhaal uit te leggen, de staff staat immers open voor opmerkingen en suggesties.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Miesjel schreef: Niemand wordt in deze topics geband omdat ze hun mening geven.
Rico_v , Polte & ik zijn toch al geband geweest omdat wij kritiek hadden op het 'systeem'. Het komt misschien over alsof wij kritiek hadden op die ene persoon maar in feiten was gewoon die persoon de verpersoonlijking is van de toestand zoals deze zich nu op het forum afspeelt.
Maar als je nou gewoon meteen een berichtje naar de Staff gestuurd had was dit topic waarschijnlijk niet eens nodig geweest.
Want zeg nou zelf, gaat het niet allemaal over 2 bepaalde leden waar jij nou net niet zo goed mee overweg kan?
Ik kan wel met meer dan 2 leden niet overweg. :roll:
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Proos schreef:Goed, het is jouw vriendinnetje (geweest), dus ik neem aan dat jij geheel objectief hier naar hebt gekeken.

Verder kan iedereen in mijn posthistorie nakijken hoeveel contact ik wel niet met Ellen heb gehad. Volgens mij nog niet 1 post.
Ellen en ik hebben nog maar heel sporadisch contact met elkaar. Maar het is wel heel raar dat zij contact met jouw zoekt vanwege het feit dat zij zich niet veilig voelt op het forum vanwege een ander lid. Dan doe ik even jouw gedachtengang na:

Proos: Ik geef ze allebei wel een waarschuwing en de volgende die wat flikt krijgt een ban aan zijn broek. Vervolgens wordt er door het andere lid een PB naar Proos gestuurd dat Ellen zich niet aan de afspraak houdt. Het zou gaan om bewijsmateriaal wat ergens tussen 02.00 en 04.00 's nachts is verstuurd naar elkander. Iets wat achteraf niet door haar is verstuurd, maar wel een permanente ban oplevert. Normaal gezien zou dat een broodje aap verhaal zijn, maar laat het nu net zijn dat ik kan bewijzen dat Ellen onschuldig is. Het mocht niet meer baten, want ik kreeg een overdreven afgebekte PB van Proos terug dat ik het bij het verkeerde eind had. Ellen is schuldig en kreeg een ban.

Heel knap staaltje werk Proos.

779
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Rico_v , Polte & ik zijn toch al geband geweest omdat wij kritiek hadden op het 'systeem'. Het komt misschien over alsof wij kritiek hadden op die ene persoon maar in feiten was gewoon die persoon de verpersoonlijking is van de toestand zoals deze zich nu op het forum afspeelt.
Dan lees het bantopic nog maar eens door is mijn advies. Dan weet je weer waarom dat je gebanned was. Dat was in ieder geval niet voor kritiek op het systeem.

En rico v is nog niet gebanned geweest.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

779 schreef:
Miesjel schreef:Noem dan voorbeelden 779.
Recent voorbeeld Jelle H. Of nog beter Ellen. Zij was een aantal dagen niet eens online, maar werd toch gebanned voor acties die in die tijd gebeurde. Fuhrer Proos wilde haar gewoon weghebben. De echte dader is trouwens nog steeds lid van het forum en werd 'vrijgesproken' van bedreiging en stalking via PB.

779
779, als we echt mensen van het forum zouden willen verwijderen om persoonlijke redenen was jij hier niet eens meer geweest nu.
Respect hebben voor hen die veel vrije tijd besteden aan het opzetten van een forum staat hier hoog in het vaandel.
Iemand uitmaken voor Fuhrer op een wo2 forum lijkt me dan ook uitermate dom.

Jij zou beter moeten weten..

Wat betreft Ellen.
Berichten die geplaatst worden onder haar nickname vallen onder haar verantwoordelijkheid.
Lijkt me niet zo gek als je je gaat bedenken dat wij anders voortaan bij iedere ban uit zouden moeten zoeken wie er op dat moment bij iemand thuis achter de computer zat.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dan ban je me toch? Ik heb me punt toch duidelijk gemaakt.

Niet voor niets zijn er 2 a 3 jaar terug verscheidene nieuw fora onstaan vanwege de problemen die nu WEER worden besproken in dit topic.

Aan wie zou het dan liggen? De leden?

779
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Niet voor niets zijn er 2 a 3 jaar terug verscheidene nieuw fora onstaan vanwege de problemen die nu WEER worden besproken in dit topic.

Aan wie zou het dan liggen? De leden?
Dat is inderdaad een gevolg waarmee geen rekening wordt gehouden. Althans daar zijn nog geen conclusies uit getrokken ..
Gesloten