Mijn visie op dit forum !

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten

Dictatuur ?

Ja !
14
33%
Nee !
28
67%
 
Totaal aantal stemmen: 42

779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dat is zoals Dvaupell zou zeggen: IRRELEVANTE aspecten die je erbij haald Miesjel. Maar er is toch iets wonderbaarlijks aan je post te lezen: Je hebt het over een regeringsstelsel. Hierbij bevestig je de hele discussie in dit 5 pagina tellende topic.

Anyway: Ik wil graag tot een compromis/oplossing komen.

Even een heel korte samenvatting:

Leden van forum.wo2.nl zijn het oneens over het beleid dat hier door autoritair gedrag wordt bepaald. De Staff is niet bereid om de leden ook maar een beetje gelijk te geven, want ook al geeft de poll geen meerderheid aan de JA stemmers, toch geeft dit aan dat er serieus geergerd wordt.
De oplossing die gegeven wordt door de staff is dat leden die zich ergeren hier beter niet kunnen posten en hun lidmaatschap moeten opgeven.

Is er dan helemaal geen bereidheid om tot een oplossing te komen? Sorry maar dit getuigd wel van autoritair en eigenlijk dictatoriaal gedrag der staff der Wo2.nl.

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik weet niet of je zelf een oplossing in gedachte hebt Bob, maar zoals ik al eerder poste, Opmerkingen en Suggesties zijn altijd welkom.

En ik ben er van overtuigd dat de gehele staff wil meewerken aan een oplossing, maar dan moeten beide kanten er geheel achter staan..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Miesjel schreef:
Shifty schreef: Conclusie : 4 van de 7 staff-members trekken aan hetzelfde zeil. De rest , tja misschien hebben zij een andere mening en durven ze die niet posten ofwel hebben ze het topic niet bekeken ? Nouja , da's een andere problematiek.
Sorry Shifty, maar jij haalt topics aan waarvan je zelf niet weet wat er in staat, terwijl je van de staff verwacht dat zij stuk voor stuk alles berichten op het hele forum lezen?
Een beetje hypocriet vind ik dit.Overigens bestaat de volledige staf uit 10 man, daarmee heeft dus nog niet de helft van de staff zijn mening gegeven in dat topic.
En kun je die mening dus niet koppelen aan de staff, maar enkel aan ieder individu dat zijn of haar mening daar gegeven heeft.
Ik weet goed genoeg wat daar in staat. En ik verwacht ook niet dat alle staff-leden alle topics lezen. Nu goed , 4 van de 10 staff-leden trekken aan hetzelfde zeil. U gaat mij niet zeggen dat de beheerder van dit forum iemand gaat aanstellen met een volledig andere mening dan hemzelf. Dat zou zéér dom zijn. Nu wil je waarschijnlijk reageren 'Waarom klaag je er dan over dat de staff allemaal op 1 lijn zit ?'. Wel dat is mijn punt niet , mijn punt is dat alles wat niet strookt met de staff genegeerd wordt. (zo da's weer een post gespaard. Geen dank Miesjel)

Miesjel schreef:
Shifty schreef:Wat de dikke Van Dale schrijft moet je mij niet zeggen.
De dikke vandale heeft anders wel gelijk als het gaat om de Nederlandse taal.
No shit ?!
Shifty schreef:Alles wat hier niet gelijk is aan de mening van de moderators wordt niet toegelaten.
In dit geval , 'staatshoofden' en natuurlijk niet 1 'staatshoofd'. Zie ook mijn vorige uiteenzetting
Dit is onjuist. Ook al verdraai je het woordje staatshoofd naar staatshoofden, zijn wij nog steeds geen potentaat, heerszuchtige personen.
Miesjel schreef:
Inderdaad , jullie hebben ons niet gebanned omwille van 'kritiek op het systeem'. Maar dat bedoelde ik ook niet met mijn exposé.
Maar dat zei je wel. :roll:
Ik zei dat RJ de verpersoonlijking was van de stand van zaken op dit forum. Onze kritiek op RJ was dus onrechtstreeks ook bedoeld op dit forum. Dat jullie die kritiek oppakken als kinderachtig gedrag en verzieken van topic is jullie probleem. Maar er zat wel veel meer achter ..
Miesjel schreef:
Ik doelde meer op het feit dat figuren zoals RJ dit forum zo verlagen qua niveau en dat mensen zoals ik & Polte zich daaraan ergeren. Waar wij ons in de eerste plaats nog meer aan ergeren is het feit dat de staff absoluut geen sancties neemt tegen van die postjagers of 'half gekookte windeieren'.
Jij bent niet op de hoogte van berichten en waarschuwingen die wij sturen naar bepaalde leden met betrekking op hun postgedrag.
Waarschijnlijk ben jij er ook niet van op de hoogte dat dit forum 3 subfora heeft die jij niet eens kan zien.
Deze 3 subfora worden gebruikt om alle contacthistorie tussen ons en members in te zetten, en te overleggen over alles alvorens een beslissing gemaakt wordt.
Dat jij bepaalde dingen niet ziet wil niet zeggen dat die dingen niet gebeuren.
Denk jij nu echt dat ik volslagen retard ben ? Ik heb genoeg ervaring met fora en dergelijke. Het kan best zijn dat jullie over die zaken praten in jullie geheime forumonderdelen .. maar ik zie nog steeds geen resultaat!
Miesjel schreef:
Het valt me ook op dat er enkel moderators mijn meningen 'onderuit' halen terwijl ik in mijn eerste post uitdrukkelijk om de meningen van leden vraag.
Dus jij wil zeggen dat jouw mening niet bediscussieerd mag worden omdat jij dit topic geopend hebt?
(Zo niet, wat wil je hier dan wel mee zeggen?)


Tuurlijk mag dat wel. Maar dit topic is voornamelijk bedoeld om de beheerders en moderators van dit forum er op te wijzen dat ze niet erg goed bezig zijn. En om dat te beseffen moet er naar de leden geluisterd worden. Wat het is wel door die leden dat dit forum draait.
Laatst gewijzigd door Shifty op 21 feb 2007, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

sobel schreef:Ik weet niet of je zelf een oplossing in gedachte hebt 779, maar zoals ik al eerder poste, Opmerkingen en Suggesties zijn altijd welkom.

En ik ben er van overtuigd dat de gehele staff wil meewerken aan een oplossing, maar dan moeten beide kanten er geheel achter staan..
Wil ik pas over praten als een mening er toe doet, en niet als irrelevant en onzin wordt beschouwd.

779
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

779 schreef:Dat is zoals Dvaupell zou zeggen: IRRELEVANTE aspecten die je erbij haald Miesjel. Maar er is toch iets wonderbaarlijks aan je post te lezen: Je hebt het over een regeringsstelsel. Hierbij bevestig je de hele discussie in dit 5 pagina tellende topic.

Anyway: Ik wil graag tot een compromis/oplossing komen.

Even een heel korte samenvatting:

Leden van forum.wo2.nl zijn het oneens over het beleid dat hier door autoritair gedrag wordt bepaald. De Staff is niet bereid om de leden ook maar een beetje gelijk te geven, want ook al geeft de poll geen meerderheid aan de JA stemmers, toch geeft dit aan dat er serieus geergerd wordt.
De oplossing die gegeven wordt door de staff is dat leden die zich ergeren hier beter niet kunnen posten en hun lidmaatschap moeten opgeven.

Is er dan helemaal geen bereidheid om tot een oplossing te komen? Sorry maar dit getuigd wel van autoritair en eigenlijk dictatoriaal gedrag der staff der Wo2.nl.

779
Ik vind de uitspraak "Leden van forum.wo2.nl" wat ver gaan.

Er zijn negen mensen die op Ja hebben gestemd. En niet iedereen van die negen heeft de motivatie hier in het topic heeft geëtaleerd.

Verder heb ik de discussie over de noodzaak van regels *in algemene zin* als eens eerder gevoerd, en het is nu eenmaal zo dat waar mensen samenkomen, blijkbaar niet zonder regels kan worden samengeleefd. Dat het daardoor niet iedereen 100% naar de zin te maken is mag zeker spijtig worden genoemd, maar is in mijn optiek onoverkomelijk.

Het wil ook niet betekenen dat ik führer ben omdat we regels hebben opgesteld. Net zo min als dat politiemensen door de wetshandhaving fascisten zouden zijn.

Zonder regels had ik het zonder twijfel veel drukker in opmerkingen & suggesties: omwille van alle verzoeken snel weer regels in te voeren. Op jouw forum - waar jij admin bent - heb ik zojuist ook een setje forumregels gelezen.

Dan haal je met je beweringen algemene zaken door elkaar, met iets wat heel concreet moet zijn. Als er problemen zijn dan kun je je melden. En er is niemand die kan zeggen dat we geen antwoord geven. Zelfs na een ban krijg iemand uitvoerige toelichting als dat gewenst is. Dat iemand het er dan mee oneens is een goed recht, maar staat verder los van het hebben van regels.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Scheelt dat ik geen admin ben op 'mijn' forum... zelfs geen moderator.

779
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Rest van mijn post blijft staan
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

779 schreef:Dat is zoals Dvaupell zou zeggen: IRRELEVANTE aspecten die je erbij haald Miesjel.
Op welke aspecten doel je dan 779?
Maar er is toch iets wonderbaarlijks aan je post te lezen: Je hebt het over een regeringsstelsel. Hierbij bevestig je de hele discussie in dit 5 pagina tellende topic.
Omdat ik het woordje regeringsstelsel gebruik?
Of omdat ik jouw ongelijk aantoon met die ene zin?

(Oftewel, deze uitspraak slaat naar mijn idee nergens op..)
Anyway: Ik wil graag tot een compromis/oplossing komen.
Wil je niet liever ook nog horen wat andere members hierover te zeggen hebben?
Even een heel korte samenvatting:

Leden van forum.wo2.nl zijn het oneens over het beleid dat hier door autoritair gedrag wordt bepaald.
klopt
De Staff is niet bereid om de leden ook maar een beetje gelijk te geven, want ook al geeft de poll geen meerderheid aan de JA stemmers, toch geeft dit aan dat er serieus geergerd wordt.
De oplossing die gegeven wordt door de staff is dat leden die zich ergeren hier beter niet kunnen posten en hun lidmaatschap moeten opgeven.
Het feit dat wij hier met een aantal staffleden al de hele dag keer op keer moeite aan het besteden zijn, om te reageren op jouw mening, wil toch wel zeggen dat we er iets mee doen, of niet?

Dat is overigens niet de enige oplossing die aangedragen wordt 779.
Zo is er ook al meermaals gezegd dat jij bijvoorbeeld, ook gewoon in de eerste instantie een berichtje had kunnen sturen, als je je irriteerde aan bepaalde dingen.

Iets wat jij volgens het "779-Topic" in onze administratieve staffroom nooit gedaan hebt.

Overigens begin jij zelf te roepen dat je hier weg wil, niet wij.
Is er dan helemaal geen bereidheid om tot een oplossing te komen? Sorry maar dit getuigd wel van autoritair en eigenlijk dictatoriaal gedrag der staff der Wo2.nl.

779
Die bereidheid is er, getuigen onze reacties in dit topic, maar dat is iets wat van meerderen kanten moet komen.
Als je ons 2 keuzes geeft, of we geven jou gelijk, of je stapt hier op, dan wordt het voor ons heel makkelijk.
Tot dat niveau gaan wij ons niet verlagen.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik denk eerlijk gezegd dat je het probleem voor de toekomst erger zal maken als je mij zult bannen.

779
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

In mijn ogen doen de moderators perfecte zaken op dit forum... Ik begrijp natuurlijk wel dat er soms wat heibel kan onstaan over een bepaald topic...maar hetgene wat ik nog steeds niet echt heb begrepen is wat nu juist de concrete bedoeling is van dit topic...

De leden die allang op dit forum zitten, voelen zich blijkbaar aangevallen of toch tenminste gestoord door de nieuwere (en soms wat onwetende) leden. Maar dit probleem valt toch voor op elk forum naar mijn mening...
Ik ben zelf nog niet zolang lid en heb misschien geen recht van spreken (volgens sommigen misschien) omtrent dit onderwerp...toch vind ik dat we allen eens moeten terugdenken aan de tijd dat we nog maar juist lid waren geworden...
Als er toen ook zo hard als nu soms werd gereageerd op elk ding dat we gepost hadden, dan zouden we hier nu niet zijn...
Dan zou er geen forum meer bestaan...en dat zou een zéér spijtige zaak zijn...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Brigadeführer Von Pratt schreef:.toch vind ik dat we allen eens moeten terugdenken aan de tijd dat we nog maar juist lid waren geworden...
Als er toen ook zo hard als nu soms werd gereageerd op elk ding dat we gepost hadden, dan zouden we hier nu niet zijn...
Dan zou er geen forum meer bestaan...en dat zou een zéér spijtige zaak zijn...
Dat klopt zéér zeker. Ikzelf ben ook zo begonnen , iedereen trouwens.
Maar dat werd na de eerste 10talle posts al duidelijk dat ik niet goed bezig was. Als gevolg daarvan ben ik mezelf gaan documenteren.

De dag van vandaag beginnen de 'nieuwelingen' vragen te stellen en krijgen ze het advies om zelf eerst wat opzoek werk te doen. De meesten negeren deze raad compleet en gaan verder met off-topic gebrabbel en het plaatsen van niet nuttige topics. Zo krijg je natuurlijk veel leden op je hielen en heb je het allemaal aan jezelf te danken.

"Als ik maar veel posts haal" is blijkbaar het motto bij velen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Is dit dan de kern van de zaak Shifty?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Shifty schreef:
Brigadeführer Von Pratt schreef:.toch vind ik dat we allen eens moeten terugdenken aan de tijd dat we nog maar juist lid waren geworden...
Als er toen ook zo hard als nu soms werd gereageerd op elk ding dat we gepost hadden, dan zouden we hier nu niet zijn...
Dan zou er geen forum meer bestaan...en dat zou een zéér spijtige zaak zijn...
Dat klopt zéér zeker. Ikzelf ben ook zo begonnen , iedereen trouwens.
Maar dat werd na de eerste 10talle posts al duidelijk dat ik niet goed bezig was. Als gevolg daarvan ben ik mezelf gaan documenteren.

De dag van vandaag beginnen de 'nieuwelingen' vragen te stellen en krijgen ze het advies om zelf eerst wat opzoek werk te doen. De meesten negeren deze raad compleet en gaan verder met off-topic gebrabbel en het plaatsen van niet nuttige topics. Zo krijg je natuurlijk veel leden op je hielen en heb je het allemaal aan jezelf te danken.

"Als ik maar veel posts haal" is blijkbaar het motto bij velen.
Kijk hier hebben we dus wat aan, jou voorstel is (lijkt me) wat beter letten op de nieuwe mensen en toch wat strenger zijn?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Proos schreef:Er zijn negen mensen die op Ja hebben gestemd. En niet iedereen van die negen heeft de motivatie hier in het topic heeft geëtaleerd.
Nee, dat klopt.

Ik zou graag van jou willen horen waarom dat zou zijn.

779
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Shifty schreef: Ik weet goed genoeg wat daar in staat. En ik verwacht ook niet dat alle staff-leden alle topics lezen. Nu goed , 4 van de 10 staff-leden trekken aan hetzelfde zeil. U gaat mij niet zeggen dat de beheerder van dit forum iemand gaat aanstellen met een volledig andere mening dan hemzelf. Dat zou zéér dom zijn. Nu wil je waarschijnlijk reageren 'Waarom klaag je er dan over dat de staff allemaal op 1 lijn zit ?'. Wel dat is mijn punt niet , mijn punt is dat alles wat niet strookt met de staff genegeerd wordt. (zo da's weer een post gespaard. Geen dank Miesjel)
Hoe lief ik het ook van je vindt dat je mij typwerk probeert te besparen, is dat je toch niet gelukt.
Je bent jezelf enorm aan het tegen spreken, als je nu beweert wel goed te weten wat er in dat topic staat, aangezien je net nog zei dat je niet wist wat er in stond.

Moderators worden aangesteld op basis van hun gedrag op het forum, niet op basis van hun mening.

En hoe je het voor mekaar krijgt alsnog te beweren dat wij alles negeren waar wij het niet mee eens zijn, na 6 pagina's in dit topic, snap ik absoluut niet.
Miesjel schreef:
Shifty schreef:Wat de dikke Van Dale schrijft moet je mij niet zeggen.
De dikke vandale heeft anders wel gelijk als het gaat om de Nederlandse taal.
No shit ?!
Wat wilde je er dan mee zeggen?
Ik zei dat RJ de verpersoonlijking was van de stand van zaken op dit forum. Onze kritiek op RJ was dus onrechtstreeks ook bedoeld op dit forum. Dat jullie die kritiek oppakken als kinderachtig gedrag en verzieken van topic is jullie probleem. Maar er zat wel veel meer achter ..
Is het zo gek dat als jij RJ af gaat lopen zeiken, ik me niet aangesproken voel? Hoe moeilijk is het om gewoon een berichtje naar de staff te sturen, als je iets tegen de staff te zeggen hebt?
Denk jij nu echt dat ik volslagen retard ben ? Ik heb genoeg ervaring met fora en dergelijke. Het kan best zijn dat jullie over die zaken praten in jullie geheime forumonderdelen .. maar ik zie nog steeds geen resultaat!
Nee, jij ziet alleen members verwijderd worden van dit forum, zonder dat jij weet wat daar de oorzaak van is. En gaat er dan meteen van uit dat deze zonder gegronde rede weg gestuurd zijn.

Accepteer nou maar dat jij niet alles meekrijgt wat hier op het forum gebeurd, en daar dus geen uitspraken over kan doen.
Miesjel schreef:
Het valt me ook op dat er enkel moderators mijn meningen 'onderuit' halen terwijl ik in mijn eerste post uitdrukkelijk om de meningen van leden vraag.
Dus jij wil zeggen dat jouw mening niet bediscussieerd mag worden omdat jij dit topic geopend hebt?
(Zo niet, wat wil je hier dan wel mee zeggen?)


Tuurlijk mag dat wel. Maar dit topic is voornamelijk bedoeld om de beheerders en moderators van dit forum er op te wijzen dat ze niet erg goed bezig zijn. En om dat te beseffen moet er naar de leden geluisterd worden. Wat het is wel door die leden dat dit forum draait.
In het begin is dit topic er zodat jij jouw mening kan uiten.
Het topic heet zelfs "Mijn visie op dit forum"
Als jouw mening vervolgens bediscussieerd wordt is dit topic er alleen nog maar voor andermans mening.
En als je daar vervolgens op aan gesproken wordt is dit topic alleen nog maar voor moderators om te luisteren.

Wat is nou echt het doel van dit topic Shifty?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gesloten