Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Gekrakeel kost coalitie zetels.
Het gekrakeel over de dubbele nationaliteit van twee nieuwe staatssecretarissen zou de nieuwe coalitie flink wat zetels kosten.
Volgens een peiling van maurice de hond zou het cda nu 6 van de huidige 41 zetels verliezen.
de pvda zou er 5 kwijtraken en de cu blijft gelijk op 6.
De coalitie zou hiermee haar meerderheid kwijtraken en uitkomen op69.
wilders parij wint 4 zetels om op 12 uit te komen.
Bron: de telegraaf van afgelopen maandag.
Naschrift redacteur:wanneer de pvv 4 zetels wint,komt men dan op 13 zetels!
Want men had al 9 zetels.
Foutje van de telegraaf,kan gebeuren :)
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Seyffardt schreef:
Martijn schreef:
Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het deze politici misschien problemen oplevert als ze hun Marokkaans of Turks paspport verscheuren. Misschien op het moment als ze daar op vakantie willen of op staatsbezoek moeten?
Hoezo? Ze komen daar dan toch als Nederlands staatsburger, resp. als vertegenwoordiging van de Nederlandse regering?
Neen, wanneer een Marokkaan zijn paspoort in de goot gooit en naar Marokko gaat, dan IS en BLIJFT hij /zij volgens de Marokkaanse regering Marokkaan.

Ik neem overigens aan dat het vernietigen van een rijksdocument daar net zo goed een strafbaar feit is als hier.

Gr.

Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Je kan het toch "kwijt" raken en geen nieuwe aanvragen, omdat je al een Nederlands grensdocument hebt? Overigens zit Maxima in hetzelfde schuitje omdat Argentinie ook geen afstand van de Argentijnse nationaliteit accepteert.

Hoe dan ook, ik vraag me echt af wat er werkelijk achter zit achter zit, en niet alleen omdat het nu om Turkse of Marokkaanse achtergronden gaat; was het iemand met de Nederlandse en bijv. de Deense nationaliteit geweest, dan had ik daar ook vraagtekens bij gezet.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik vraag me af hoelang het nog gaat duren voordat Europa één gezamenlijk paspoort krijgt en dan komt Turkije ook zeker bij de EU en zijn we van alle gezeik af.

779
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Nee, dan begint het gezeur pas goed! Ik zal van mijn leven geen Europees paspoort accepteren. Het feit dat mij ongevraagd de euro door mijn strot is geduwd door meneer Zalm en zijn vrienden is al erg genoeg!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Als iedere Nederlander alleen een Europees paspoort heeft, is de belangenverstrengeling opeens niet meer van toepassing? Dan snap ik niet waarom dat nu wel zo zou zijn.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Seyffardt schreef:Nee, dan begint het gezeur pas goed! Ik zal van mijn leven geen Europees paspoort accepteren. Het feit dat mij ongevraagd de euro door mijn strot is geduwd door meneer Zalm en zijn vrienden is al erg genoeg!
Hoezo? Wat zjin de nadelen van de Euro dan? De supermarkt is in ieder geval goedkoper gebleven hebben tientallen onderzoeken uitgewezen :lol:

779
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:Als iedere Nederlander alleen een Europees paspoort heeft, is de belangenverstrengeling opeens niet meer van toepassing? Dan snap ik niet waarom dat nu wel zo zou zijn.
Het is gelukkig geen realiteit (nog niet), maar zo speel je natuurlijk bepaalde elementen wel in de kaart door iedereen een Europees paspoort te verstrekken. Vervolgens het Engels als officiele voertaal instellen en daar heb je je United States of Europe; eenheidsworst van de bovenste plank :?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

okke schreef:Als iedere Nederlander alleen een Europees paspoort heeft, is de belangenverstrengeling opeens niet meer van toepassing? Dan snap ik niet waarom dat nu wel zo zou zijn.
Dat kan alleen goed gaan bij een Europese grondwet, die er komt binnen 10 jaar.

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Seyffardt schreef:
okke schreef:Als iedere Nederlander alleen een Europees paspoort heeft, is de belangenverstrengeling opeens niet meer van toepassing? Dan snap ik niet waarom dat nu wel zo zou zijn.
Het is gelukkig geen realiteit (nog niet), maar zo speel je natuurlijk bepaalde elementen wel in de kaart door iedereen een Europees paspoort te verstrekken. Vervolgens het Engels als officiele voertaal instellen en daar heb je je United States of Europe; eenheidsworst van de bovenste plank :?
Voor mij als jongere zal er wel voordeel zitten aan 'Verenigd Europa'. Op gebied van werk, van handel en de prijzen zullen goedkoper zijn, daar wij het duurste land zijn. Bovendien gaan dan wel de celstraffen eindelijk omhoog en mogen TBS'ers niet meer op verlof.

779
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

779 schreef:
Seyffardt schreef:Nee, dan begint het gezeur pas goed! Ik zal van mijn leven geen Europees paspoort accepteren. Het feit dat mij ongevraagd de euro door mijn strot is geduwd door meneer Zalm en zijn vrienden is al erg genoeg!
Hoezo? Wat zjin de nadelen van de Euro dan? De supermarkt is in ieder geval goedkoper gebleven hebben tientallen onderzoeken uitgewezen :lol:

779
Het eerste nadeel is dat we er niet als Nederlands volk voor gekozen hebben. Vervolgens heeft men ons ingeprent dat we niet meer mogen omrekenen naar guldens. 779, als je eens goed om je heen kijkt dan zie je dat we gigantisch genaaid zijn. Betaalde jij vroeger fl 3,30 voor een pilsje, fl 22,- voor een bosje bloemen, of fl. 4,40 voor een trosje bananen? Nee toch? Nú doe je het wel!

Eerst onze nationale munt weg, daarna het ziekenfonds weg (iedereen is nu immers particulier verzekerd) en de rest van de verworven zekerheden verdwijnt ook in de shredder van politiek Den Haag als we niet oppassen.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

779 schreef:

Voor mij als jongere zal er wel voordeel zitten aan 'Verenigd Europa'. Op gebied van werk, van handel en de prijzen zullen goedkoper zijn, daar wij het duurste land zijn.
779
Dat was op de middelbare school vroeger al een hot item. Ik beweerde dat wanneer een kilo Nederlandse kaas bij ons 10 gulden kostte en die zelfde kaas in Italie voor 13 gulden werd verkocht (bijkomende transportkosten etc.) dat wij, wanneer er één Europese prijsnorm zou ontstaan, wij ook 13 gulden voor diezelfde kaas zouden gaan betalen.

Welnu, het is nog erger geworden; wij betalen zelfs nog meer voor ons eigen aardgas dan de Fransen aan wie wij het verkopen! :|
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Seyffardt schreef:
779 schreef:
Seyffardt schreef:Nee, dan begint het gezeur pas goed! Ik zal van mijn leven geen Europees paspoort accepteren. Het feit dat mij ongevraagd de euro door mijn strot is geduwd door meneer Zalm en zijn vrienden is al erg genoeg!
Hoezo? Wat zjin de nadelen van de Euro dan? De supermarkt is in ieder geval goedkoper gebleven hebben tientallen onderzoeken uitgewezen :lol:

779
Het eerste nadeel is dat we er niet als Nederlands volk voor gekozen hebben. Vervolgens heeft men ons ingeprent dat we niet meer mogen omrekenen naar guldens. 779, als je eens goed om je heen kijkt dan zie je dat we gigantisch genaaid zijn. Betaalde jij vroeger fl 3,30 voor een pilsje, fl 22,- voor een bosje bloemen, of fl. 4,40 voor een trosje bananen? Nee toch? Nú doe je het wel!

Eerst onze nationale munt weg, daarna het ziekenfonds weg (iedereen is nu immers particulier verzekerd) en de rest van de verworven zekerheden verdwijnt ook in de shredder van politiek Den Haag als we niet oppassen.
Seyffardt heeft naar mijn mening een goed punt. We zijn er met de euro inderdaad op achteruit gegaan en die mening deelt de rest van het land ook. Een verenigd europa zitten we ook niet op te wachten want daar hebben we zowat met zn allen NEE op gestemd (misschien 779 niet).
En weer ga ik vragen naar het onderzoek dat heeft uitgewezen dat alles goedkoper is geworden door de euro. 779... kom aub met dat bewijs.

(oh en 779, hoe kom je er in godsnaam bij dat TBS'ers niet meer op verlof zouden mogen?)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ach dat klopt maar voor de helft. Bananen kostten tegenwoordig 99 cent. Over het ziekenfonds is eigenlijk een andere kwestie. Dat was er ook gekomen zonder de euro. Bovendien kost een verblijf in het ziekenhuis of verpleeghuis of weet ik veel waar een HOOP geld. Bovendien is de prijs van een biertje idd gestegen, maar niet door de euro, maar door hoge loonkosten die wij in Nederland hebben. Wij verdienen het meeste, dus kost ook alles het duurste van Europa.

779
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

779 schreef: Ach dat klopt maar voor de helft. Bananen kostten tegenwoordig 99 cent. 779
Per stuk zeker? :)
779 schreef:
Over het ziekenfonds is eigenlijk een andere kwestie. Dat was er ook gekomen zonder de euro. Bovendien kost een verblijf in het ziekenhuis of verpleeghuis of weet ik veel waar een HOOP geld.
Daar gaat het niet om; ik wil maar zeggen dat het ziekenfonds, dat meer dan 100 jaar een sociale zekerheid was, ons gewoon is afgepakt.
779 schreef: Bovendien is de prijs van een biertje idd gestegen, maar niet door de euro, maar door hoge loonkosten die wij in Nederland hebben. Wij verdienen het meeste, dus kost ook alles het duurste van Europa.

779
We betalen ook de meeste belasting en tot voor kort het meeste per hoofd van de bevolking aan de EU.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Plaats reactie