2nd armored GI, sept. '44...

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

2nd armored GI, sept. '44...

Bericht door Loek D. »

Hallo, Ik heb nu hoogstwaarschijnlijk een minte M41 gekocht met 2nd armored patch en corporal stripes eraan. Helemaal zeker weet je natuurlijk nooit of ze er origineel opzaten maar erafhalen doe je natuurlijk ook niet. Ik heb nu standaard equipment liggen, 2 fixed bales en het andere gebruikelijke spul (behalve service shoes...).
Nu is mijn vraag, wat voor een broek heb ik nodig voor een 2nd armored Jeep driver met sept. '44 welke een M41 draagt? Het is dus géén tanker.
Wordt het een wollen M37 broek, een HBT broek (met HBT jasje onder de M41?) of een HBT overal? Dit is moeilijk te zien op de foto's die ik heb.
bedankt, Loek :)
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Re: 2nd armored GI, sept. '44...

Bericht door Shifty »

Loek D. schreef:Hallo, Ik heb nu hoogstwaarschijnlijk een minte M41 gekocht met 2nd armored patch en corporal stripes eraan. Helemaal zeker weet je natuurlijk nooit of ze er origineel opzaten maar erafhalen doe je natuurlijk ook niet. Ik heb nu standaard equipment liggen, 2 fixed bales en het andere gebruikelijke spul (behalve service shoes...).
Nu is mijn vraag, wat voor een broek heb ik nodig voor een 2nd armored Jeep driver met sept. '44 welke een M41 draagt? Het is dus géén tanker.
Wordt het een wollen M37 broek, een HBT broek (met HBT jasje onder de M41?) of een HBT overal? Dit is moeilijk te zien op de foto's die ik heb.
bedankt, Loek :)
Persoonlijk , als het een jeep driver wordt , zou ik opteren voor mustards.
HBT Coverall of broek is natuurlijk niet fout. Het is wat je zelf het mooiste vindt. Ik zou ook voor een Mackinaw kiezen voor over de M41.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Bedankt voor je reactie Shifty! Da's mooi, ik heb al een fijn paar mustards liggen :)
Plaats reactie