Verkoopervaring met Miesjel van dit forum

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Verkoopervaring met Miesjel van dit forum

Bericht door willysproject »

Hallo,

Ik heb vroeger al enkele keren mijn laatste topic of post op dit forum aangekondigd maar deze keer is het echt zo ver.
De geut die de emmer volledig doet overlopen is een slechte verkoopervaring met Miesjel, moderator op dit forum. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de geloofwaardigheid van dit forum en voel mij zijn zachts gezegd bij de ballen genomen door dit forum en de forumleiding... Dit forum is gewoon één grote karikatuur waar het merendeel van de veel te jonge leden carnaval en wiet belangrijker vinden dan het verzamelen van deftige militaria...

Hier het relaas van de feiten:
Begin december 2006 kocht ik voor ongeveer 230 euro een Nederlandse druk van MK voor ongeveer 230 euro. De verzendkosten bedroegen 7,7 euro. Aangezien ik er van uit ging dat dit wel aangetekend zou worden verstuurd gezien het totale bedrag, en mede omdat ik uiteindelijk akkoord ging om 25 euro meer te betalen dan mijn initiële hoogste bod had ik niet expliciet voor een aangetekende zending gevraagd... Bij ons is het normaal dat dergelijke zaken sowieso aangetekend verstuurd worden, maar bij Nederlanders moet men daar blijkbaar op drukken want anders moeten ze een euro toesteken... :roll:

Ik had door middel van een bankoverschrijving onmiddellijk betaald. Ik kan dat bewijzen met het rekeninguittreksel...

Na een drietal weken nog steeds geen boek te zien en ook geen bericht hoe het nu juist zat met de verzending... Op een mail en een PM met de vraag hoe het nu juist zat met de verzending kwam initieel geen antwoord... Miesjel had ze echter zeker gelezen, want een andere Mod had me bevestigd dat hij die dag online geweest was... Daarop had ik Proos aangesproken en hem op de hoogte gebracht van de situatie.
Een paar dagen later volgde een PM van Miesjel waarin stond dat hij het boek nog niet had kunnen opsturen en dat hij daar geen excuses voor had waarom dat niet gebeurd is... Het boek zou hij zo snel mogelijk laten opsturen...
Eigenlijk had ik toen reeds mijn geld moeten terugeisen, want ondertussen waren we al een maand na betaling...

Weeral 3 weken later, nog steeds geen boek ontvangen... Opnieuw had ik een PM naar Miesjel gestuurd en gevraagd naar de status van de levering... Weeral een vaag antwoord dat hij momenteel familie-problemen had, dat hij in de onmogelijkheid was om het op te sturen en dat hij mij ongetwijfeld niet interesseert hoe dat nu juist komt... Op dat moement waren we ongeveer 2 maanden na betaling...
Daarop heb ik terug Proos, Sobel en Peter M verwittigd en gedreigd het in een topic te zetten. Ondertussen wilde ik het boek al niet meer, want het was maar al te duidelijk dat hij het niet kon versturen om één of andere reden; en ik was al tevreden mijn geld terug te krijgen...
Dat laatste was ecther niet mogelijk voor Miesjel, maar hij zou het boek alsnog opsturen... dit +2 maanden na betaling...

Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik een PM dat het opgestuurd was... Natuurlijk denkt men wegens al de voorgaande ervaringen onmiddellijk: "goed, maar hopelijk komt het ook aan..." :roll:

Welnu, na 2 weken heb ik nog steeds niets ontvangen... Op de vraag of het mogelijk is het bewijs van verzending te tonen, antwoord Miesjel: "Ah nee, je hebt ook niet voor een aangetekende verzending betaald... Het zal dan waarschijnlijk in de post verloren gegaan zijn"

:?

Dat wil dus zeggen, dat :
- Na mij 2 maanden aan het lijntje te hebben gehouden, en me zelfs niet uit eigen initiatief in te lichten en op de hoogte te houden,...
- En ik hem meer dan 2 maanden een renteloze lening van ong. 230 euro heb verleend.
- Na alle valse beloften en en excuses wegens het niet nakomen van die beloften,...

Hij het nog niet de moeite doet om het prior aangetekend te versturen.... Persoonlijk vind ik het normaal dat men het in dat geval dan toch aangetekend en prior verstuurt, al was het maar om het lange wachten en dergelijke meer goed te maken...

Indien hij mij kan bewijzen dat het opgestuurd is ben ik bereid mijn verontschuldigingen aan te bieden...
Maar:
- Alle ervaringen de voorbije maanden: de beloftes, de excuses, enz...
- Het niet kunnen voorleggen van een kasticket, die men bij om het even welke verrichting in een postkantoor als bewijs krijgt
- Het feit dat het wel HEEEL toevallig zou zijn dat deze zending "verloren gaat"
Leiden mij er toe te geloven dat het totaal niet opgestuurd is... Ik kan mijn betaling bewijzen... De verzending kan de persoon in kwestie niet bewijzen... Zelfs niet met een kasticket...

In bijna 10 jaar aankopen via het internet, heb ik als ontvanger nog maar een 3-tal keer meegemaakt dat een transactie verkeerd uitdraaide. Telkens lag de fout bij het niet opsturen van een frauduleuze verkoper... Deze keer is het echter het hoogste bedrag... :|

Tevens vind ik dat de persoon in kwestie wel heel opvallend fatalistisch is en té vlug aanneemt "dat het dan wel verloren moet zijn in de post"... In plaats mij mee te delen dat hij een verzoek tot opzoeking zal aanvragen aan de postdiensten...

Alsnog voel ik mij in de positie om mijn betaalde geld terug te eisen...
:|

Gerd V
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Helaas heb ik ook een slechte ervaring met Miesjel te melden. Ik had via dit forum een aantal foto's aan hem verkocht, maar hij vroeg uitstel van betaling. Vreemd dacht ik, omdat het om 11 (elf) EUR ging. De betaling is er nooit meer gekomen, ondanks een vriendelijke herinnering. Ik werd bediend van allerhande goedkope excuses, oa over zijn gebrekkig budget.

Nu vraag ik me af, was het dan zo moeilijk om even 11 EUR af te houden van de 230 EUR die je van Gerd gekregen hebt?

Ik hoop dat de admins deze feiten eens goed bekijken en ze niet zomaar met de mantel der forumliefde bedekken. Moet zo iemand echt een verwantwoordelijke positie hebben op dit forum, dat zoiezo al aan het slabakken is? Al mijn pm's met Miesjel zitten nog in mijn in- en outbox.

De foto's zijn ondertussen trouwens aan iemand veel betrouwbaarder verkocht.
zero
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 jul 2005, 13:15
Locatie: noordbergum

Bericht door zero »

Beste willysproject

Volgens mij als je iets verzend voor 7,7uero krijg je een code van het postkantoor.
Dus Miesjel moet zo kunnen zien waar het boek gebleven is via internet
meet zijn track trace code.
Dus willysprocject vraag Miesjel om de track trace code zodat je het zelf kunt uitzoeken.

Veel succes en ik hoop dat het goed komt voor jou
Groetjes zero
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Michel moet met een zeer goede verklaring en keiharde bewijzen komen, vooralsnog klinkt dit niet best en ik persoonlijk zou aangifte doen bij de politie van oplichting met overleg van betalingsbewijzen als ik in Gerd's schoenen stond. Het gaat hier om een tamelijk groot bedrag.... Ik meen me te herinneren dat er hier een lid die verdacht werd van oplichting gebanned werd? Omwille van de geloofwaardigheid van dit forum zou ik ook maar eens in die richting gaan denken als er sprake van oplichting is door Michel.... Pakketten zijn te traceren, mocht Michel een dergelijke code niet hebben dan mag men zich afvragen of hij wel eerlijk heeft gehandeld....
Ik ken Gerd als een eerlijk en integer persoon en heb in het verleden zaken met hem gedaan, ik zie geen reden te twijfelen aan zijn woord.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Peter schreef:Michel moet met een zeer goede verklaring en keiharde bewijzen komen, vooralsnog klinkt dit niet best en ik persoonlijk zou aangifte doen bij de politie van oplichting met overleg van betalingsbewijzen als ik in Gerd's schoenen stond. Het gaat hier om een tamelijk groot bedrag.... Ik meen me te herinneren dat er hier een lid die verdacht werd van oplichting gebanned werd? Omwille van de geloofwaardigheid van dit forum zou ik ook maar eens in die richting gaan denken als er sprake van oplichting is door Michel.... Pakketten zijn te traceren, mocht Michel een dergelijke code niet hebben dan mag men zich afvragen of hij wel eerlijk heeft gehandeld....
Ik ken Gerd als een eerlijk en integer persoon en heb in het verleden zaken met hem gedaan, ik zie geen reden te twijfelen aan zijn woord.
I second that. En als dat niet helpt zou ik gewoon eens bij hem thuis langs gaan. Nederland is immers niet zo ver van de deur. :wink:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Forum kwaliteit

Bericht door asjemenou »

Een trieste ervaring willysproject maar hopelijk trek je ook enige lering uit deze ervaring. Waarom heb je zo'n bedrag dan ook via een bankoverschrijving betaald? Degelijke bedragen voor een aankoop maak ik NOOIT over via een bankoverschrijving. Dit is iets wat ik een ieder aanraad om ook te doen. Als een aankoop zo'n hoge prijs heeft dan ga ik het object ophalen bij de verkoper zodat ik het kan zien en meteen kan betalen. "Boter bij de vis" zoals dat dan heet. Als de verkoper niet wil dat het wordt opghaald dan zie ik resoluut van de verkoop af.
Ervaringen met Miesje heb ik niet. Het is alleen maar een naam voor mij op dit forum maar dit voorval doet zeker geen goed aan de naam van dit forum. Ik vind dat de overige forummoderatoren hier toch eens over na moeten denken. Tenslotte heb je als moderator toch een voorbeeldfunctie.
Nu we het toch over kwaliteit hebben, ook ik vind dat de kwaliteit van dit forum achteruit gaat. De reden waarom ik lid ben van dit forum is omdat ik geïnteresseerd ben in militaria en omdat ik mijn kennis wil doorgeven aan de jongere/beginnende militariaverzamelaars die veel meer met replica's en vervalsingen te maken hebben dan toen ik begon met verzamelen. Je zou mijn aandeel op dit forum kunnen plaatsen onder de noemer "Voor elkaar door elkaar!"
Ik neem aan dat dit forum toch een serieuze grondslag heeft en bedoelt is voor serieuze verzamelaars en geïnteresseerden van WOII. Laten we dit dan ook zo houden. Ik zie maar al te vaak dat een serieuze topic eindigd in een off topic chat. Of dat een onwetende verzamelaar met een vraag wordt afgescheept met "wat een stomme vraag weet je dat niet?!"
Uiteraard zijn de moderatoren niet alleen verantwoordelijk voor de kwaliteit van dit forum. Ook de leden zijn mede verantwoordelijk hiervoor. Een geintje of leuke anekdote moet kunnen maar hou het wel beperkt. Voor dergelijke grappen en grollen kan men tenslotte ook in een chatbox of het circus terecht. Misschien ga ik nu ook wel teveel off topic maar het moet maar eens gezegd worden. Hopelijk zetten de moderatoren geen slot op dit topic want daar is het toch te belangrijk voor.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Gerd het is zeer treurig wat u overkomen is.
En zeker zeer belachelijk aangezien deze persoon notabene nogwel moderator is van de Marktplaats rubriek(!).
Ik kan mij herinneren dat het lid Michael_Wittmann werd beschuldigd van fraude op MP. en daarvoor gebanned werd? Ik heb het terug gevonden.
Een ban voor Michael_Wittman. Het Ip adres van Michael op dit forum en dat van de spookbieder op Ebay komen overeen.

In de verzamelwereld is vertrouwen en eerlijkheid belangrijk. Iemand die dit niet kan opbrengen is niet welkom op dit forum.
Maar er zal bij Miesjel wel een handje boven het hoofd gehouden worden... Niet dat ik iemand een bann in de schoenen wil schuiven...

Door uw melding Gerd ga ik alleen nog maar meer vraagtekens bij de forum-staff leggen. Mits dit hele gebeuren een misverstand is.

Ik ben benieuwd waar dit topic in uitloopt.

Mvg,
Nick T.
Laatst gewijzigd door Polte op 24 feb 2007, 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Dat is hier te vinden:

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=110 ... c&start=90

Dit topic zal in iedergeval niet door mij op slot worden gegooid.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ik had het al gevonden Sobel, heb net mijn bericht aangepast.

Excusses.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Re: Forum kwaliteit

Bericht door Shifty »

asjemenou schreef:Een trieste ervaring willysproject maar hopelijk trek je ook enige lering uit deze ervaring. Waarom heb je zo'n bedrag dan ook via een bankoverschrijving betaald? Degelijke bedragen voor een aankoop maak ik NOOIT over via een bankoverschrijving. Dit is iets wat ik een ieder aanraad om ook te doen. Als een aankoop zo'n hoge prijs heeft dan ga ik het object ophalen bij de verkoper zodat ik het kan zien en meteen kan betalen. "Boter bij de vis" zoals dat dan heet. Als de verkoper niet wil dat het wordt opghaald dan zie ik resoluut van de verkoop af.
Asjemenou , ik heb zeer veel respect voor jou als verzamelaar maar wat je nu zegt is wel b*llshit , vergeef mij de woordkeuze. Nu komt het over alsof het Gerd zijn schuld is dat hij 230€ verloren is. De dag van vandaag worden zulke bedragen constant met bankoverschrijvingen gedaan. Het gaat hem allemaal om vertrouwen. Als de verkoper een moderator is op een forum mag je toch wel verwachten dat hij te vertrouwen is ? Zoals je zegt Tenslotte heb je als moderator toch een voorbeeldfunctie. Dit is een heel trieste zaak en ik vraag mij af waarom Proos , die ook bij de kwestie betrokken is , niet vroeger heeft ingegrepen. Uitleg graag !
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: Forum kwaliteit

Bericht door willysproject »

Met alle respect, maar dat bedrag is peannuts in vergelijking met wat ik soms buiten Europa aankoop...
De grootte van een bedrag geeft voor mij niet de doorslag over het feit of ik al dan niet met een aankoop door ga, en de manier waarop dat geld bij de verkoper moet komen...
De credibileit van de verkoper, de mogelijkeid om één of andere stok achter de deur te hebben en voorbije ervaringen met die persoon geven voor mij de doorslag...
Dergelijke 'stokken achter de deur' kunnen bijvoorbeeld de mogelijkheid zijn om klacht neer te leggen en verzekerd te zijn (in geval paypal bijvoorbeeld) en of die persoon een gerespecteerd lid is van een deftig forum, waarbij de verkoper zijn reputatie op dat forum op het spel staat...

Aangezien het hier om een moderator van een forum ging was er voor mij geen vuiltje aan de lucht en ging ik er van uit dat de persoon in kwestie credibel genoeg was.

MvG,
Gerd V
asjemenou schreef: Waarom heb je zo'n bedrag dan ook via een bankoverschrijving betaald? Degelijke bedragen voor een aankoop maak ik NOOIT over via een bankoverschrijving.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Forum kwaliteit

Bericht door Proos »

Shifty schreef:Dit is een heel trieste zaak en ik vraag mij af waarom Proos , die ook bij de kwestie betrokken is , niet vroeger heeft ingegrepen. Uitleg graag !
Ik ben zodanig bij de kwestie betrokken dat ik op verzoek van Gerd een SMS'je naar Miesjel heb gestuurd, aangezien hij door omstandigheden voor langere tijd zich niet voor het forum kon inzetten en niet op de PB'tjes van mij of Gerd reageerde. Wij als staff waren daarvan door Miesjel op de hoogte gesteld, maar Gerd was dat niet.

Om die reden vond ik het verstandig hem per SMS te verwittigen, om de bovengenoemde problemen te voorkomen. Dat is niet gelukt, begreep ik uit een PB van Gerd gisteren. Tot gisteren was ik in de veronderstelling dat alles afgehandeld was, aangezien het boek zou zijn verzonden.

Het lijkt mij handig om hoor- en wederhoor toe te passen en de reactie van Miejsel af te wachten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Vreemde zaak!!! Zo krijgt ons wereldje een negatieve sfeer :cry:

Ik ben benieuwd wat Miesjl te vertellen heeft :o
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

asjemenou schreef:Shifty Schreef:
asjemenou schreef:
Een trieste ervaring willysproject maar hopelijk trek je ook enige lering uit deze ervaring. Waarom heb je zo'n bedrag dan ook via een bankoverschrijving betaald? Degelijke bedragen voor een aankoop maak ik NOOIT over via een bankoverschrijving. Dit is iets wat ik een ieder aanraad om ook te doen. Als een aankoop zo'n hoge prijs heeft dan ga ik het object ophalen bij de verkoper zodat ik het kan zien en meteen kan betalen. "Boter bij de vis" zoals dat dan heet. Als de verkoper niet wil dat het wordt opghaald dan zie ik resoluut van de verkoop af.


Asjemenou , ik heb zeer veel respect voor jou als verzamelaar maar wat je nu zegt is wel b*llshit , vergeef mij de woordkeuze. Nu komt het over alsof het Gerd zijn schuld is dat hij 230€ verloren is. De dag van vandaag worden zulke bedragen constant met bankoverschrijvingen gedaan. Het gaat hem allemaal om vertrouwen. Als de verkoper een moderator is op een forum mag je toch wel verwachten dat hij te vertrouwen is ? Zoals je zegt Tenslotte heb je als moderator toch een voorbeeldfunctie. Dit is een heel trieste zaak en ik vraag mij af waarom Proos , die ook bij de kwestie betrokken is , niet vroeger heeft ingegrepen. Uitleg graag !


Volgens mij begrijp je mij niet helemaal goed Shifty. Ik wil mijn eerdere mening wel toelichten maar wil er ook niet al teveel over uitwijden. Tenslotte gaat het hier om een andere kwestie en niet zozeer over mijn mening. Uiteraard is het overmaken van zo'n bedrag doormiddel van een bankoverschrijving door willysproject, Gerd of wie dan ook een kwestie van vertrouwen. Ik wil hiermee ook niet beweren dat het "eigen schuld dikke bult" is. Dergelijke voorvallen zijn voor mij een reden te meer om dergelijke bedragen niet zomaar naar een vreemde over te maken zonder enige vorm van garantie. Maar goed dit is mijn persoonlijke mening. Als iemand anders dat wel doet dan is dat zijn of haar keuze.
In dit geval is het ook nog eens dubbel zo treurig om te vernemen dat zelfs een forummoderator met toch wel een voorbeeldfunctie niet meer te vertrouwen is.
Trouwens, heeft iemand dit wel eens gelezen, http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10763 ?






Asjemenou.
Mijn uitdrukkelijke excuses.
Ik probeerde te antwoorden op je post, maar drukte op de verkeerde knop.
Ik wilde de post op geen enkele wijze censureren, verwijderen of op enige andere wijze aanpassen.
Met mijn 'back'-button kon ik wel wat terug vinden, maar je post ziet er nu een beetje raar uit.
Om elk mogelijk misverstand uit de weg te gaan, heb ik gewoon copy-paste gedaan en geen aanpassingen gedaan.
Nogmaals mijn excuses.

Ik probeerde slechts te vragen waarom je naar http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10763 verwijst ?
Dat gaat toch over iets heel anders?
Gaat over het wel of niet mogen verkopen van Mein Kampf via ons forum, niet over verkoopervaringen met andere gebruikers.
Wat bedoel je aan te geven, of snap ik je even onvolledig?
Laatst gewijzigd door PPL op 24 feb 2007, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: Forum kwaliteit

Bericht door willysproject »

Asjemenou,

Dat heeft totaal niks met deze zaak te maken... Da's net hetzelfde zoals iedereen hier vaak zit te schreeuwen dat bepaalde geneutraliseerde K98's en Lee Enfields in Nederland verboden zijn, terwijl ze er zelf een aantal thuis in het rek staan hebben... :roll:

Trouwens, jullie Nederlanders moeten juist aanmoedigen dan alle Mein Kampf boeken naar het buitenland worden verkocht !! In dit geval had dat weer een Mein Kampf minder geweest waar de Nederlandse politie zich kopzorgen om hoeft te maken... Dan kan men de aandacht vestigen op de echte belangerijke zaken zoals het buitensporig vrije Nederlandse drugsbeleid en drugsprobleem... 8)
Maar daar gaat het topic niet over... Het gaat om het feit dat iets werd aangekocht en niet werd geleverd... En of het nu om een gesigneerde MK gaat of een pak wc-papier, dat is eender voor mij...

MvG,
Gerd V
asjemenou schreef:Trouwens, heeft iemand dit wel eens gelezen, http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10763 ?
Gesloten