Verkoopervaring met Miesjel van dit forum

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hoi Gerd, volgens dit topic heeft de hele staff met deze zaak te maken. Is dat volgens jou zo?

http://www.ww2-eto.com/forum/index.php?topic=2236.0
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: Forum kwaliteit

Bericht door PPL »

willysproject schreef:Maar daar gaat het topic niet over... Het gaat om het feit dat iets werd aangekocht en niet werd geleverd... En of het nu om een gesigneerde MK gaat of een pak wc-papier, dat is eender voor mij...

MvG,
Gerd V
Dat is dus wat ik bedoelde met mijn vraag voordat ik de post van asjemenou "kapot" maakte.
:oops:

Uiteraard mag je zeker je mening ventileren, maar laten we het een beetje on topic proberen te houden.
De situatie is al vervelend genoeg.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Het is een ongeschreven regel dat verzending op risico van de koper geschied. Als de koper wil dat het item aangetekend wordt verzonden moet hij daar expliciet om vragen, dan kan de verkoper de kosten van de verzending verhogen. Als je item in de post verloren gaat is dat niet de schuld van de verkoper. Dit doet echter natuurlijk niets af aan de belachelijke 'service' van Miesjel.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Volgens mij is dit een zaak tussen verkoper en koper, zijnde Michel en ik.

Ik geloof niet in complot-theorieën. De enige reden waarom ik hier een topic van gemaakt heb is omdat ik van mening ben dat deze situatie ondertussen al lang genoeg geduurd heeft, er vooral geen schot in de zaak komt en ik geen bank ben.

MvG,
Gerd V
Proos schreef:Hoi Gerd, volgens dit topic heeft de hele staff met deze zaak te maken. Is dat volgens jou zo?

http://www.ww2-eto.com/forum/index.php?topic=2236.0
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Mijn mening

Bericht door asjemenou »

Met mijn mening wil ik niet beweren dat het willysproject "eigen stomme schuld is". Dit soort voorvallen zijn voor mij een reden te meer om dergelijke bedragen niet zomaar naar een vreemde over te maken. Maar goed dit is mijn mening. Veel meer wil ik er ook niet over uitwijden want het gaat hier tenslotte om een andere kwestie en niet zozeer om mijn mening.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

De Nederlanders... :roll:

Het is ook een ongeschreven regel dat er geen +2 maanden tijd mag zijn tussen betaling en levering...
En indien het wegens omstandigheden toch zo is, dan is het ook een ongeschreven regel dat de verkoper de koper op de hoogte dient te houden aangaande de status van de levering...
Tevens is een een ongeschreven regel dat de verkoper er in dat laatste geval alles aan zou moeten doen om de schade te beperken... Dit behelst onder andere het item na +2 maanden alsnog prioritair op te sturen en liefst aangetekend... Zodat de de koper, die al +2 maanden op zijn honger zit, het alsnog degelijk ontvangt...

MvG,
Gerd V

Auke schreef:Het is een ongeschreven regel dat verzending op risico van de koper geschied. Als de koper wil dat het item aangetekend wordt verzonden moet hij daar expliciet om vragen, dan kan de verkoper de kosten van de verzending verhogen. Als je item in de post verloren gaat is dat niet de schuld van de verkoper. Dit doet echter natuurlijk niets af aan de belachelijke 'service' van Miesjel.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Ik ben het helemaal met je eens hoor, mijn post diende puur ter informatie, je mag uiteraard wel wat extra service verwachten na zo'n tijd.
willysproject schreef:De Nederlanders... :roll:
Wat is dat voor een onnozele opmerking?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Re: Mijn mening

Bericht door Fritz »

asjemenou schreef:Dit soort voorvallen zijn voor mij een reden te meer om dergelijke bedragen niet zomaar naar een vreemde over te maken.
Beter stoppen met verzamelen dan :roll:

Ik begrijp echter totaal niet dat na wat Gerd hier schrijft, en met welke problemen hij hier te maken heeft dat er dan nog mensen zijn die eens komen opdraven met de "ongeschreven regels".

Ik hoop voor jullie en ook voor Gerd dat wanneer de zaak gesloten is, Miesjel dan ook gebannen wordt. Ander kunt ge uw geloofwaardigheid van uw forum wel op uw buik schrijven. Wat voor mijn persoonlijke mening al jaren het geval is... Het is echt klote hier op dat forum. Ik heb in de tijd ook enkele problemen gehad met verkoop. Ik bekijk dit forum niet als militaria verzamelaars... Maar als een deel prutsers.

Nick
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn mening

Bericht door PPL »

Fritz schreef:Wat voor mijn persoonlijke mening al jaren het geval is... Het is echt klote hier op dat forum. Ik heb in de tijd ook enkele problemen gehad met verkoop. Ik bekijk dit forum niet als militaria verzamelaars... Maar als een deel prutsers.

Nick
Meedoen aan dit forum is niet verplicht.
De wijze waarop u uw persoonlijke mening presenteert stuit mij bovendien tegen de borst.
Indien u verder niets heeft bij te dragen dat relevant gelinkt is aan de kwestie voorhanden verzoek ik u vriendelijk niet meer in dit topic te posten.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Jammer dat sommige mensen echt de dupe worden van zulk achterhandig gedrag. Net zoals Asjemenou al zei, een hoog bedrag maak ik nooit over via de bank, als het nodig is ga ik er ook uit om een degeleijk product op te halen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Ja inderdaad,... Maar dat is te zien wat het is - en waar het is...

Als ik een lot in Duitsland koop voor zo'n 2500 euro, bij iemand die ik van haren noch pluimen ken en toevallig mee in contact ben gekomen, dan ga ik daar natuurlijk ook zelf om...
Als ik een origineel W-SS officier schuitje in het zuiden van Frankrijk zou weten zitten, en ik zou het kunnen aanschaffen dan ga ik geen 4500 euro overschrijven met de bank, maar neem ik enkele dagen verlof en zal ik er zelf om gaan... Indien het dan toch niet origineel zou blijken kom ik liever van een kale reis met lege handen terug...

Als ik een item ter waarde van 230 euro in Nederland kan kopen bij een gekend persoon van een forum dan ga ik daar niet mijn tijd aan verspelen door er om te gaan... Een trip naar Nederland kost al duurder dan het item zelf en aangezien het niet echt zo heel speciaal is, vind ik dat een beetje verloren moeite...

Als men natuurlijk al op voorhand zegt dat men geen dergelijke dure items wil aanschaffen en niet in het buitenland wil kopen, laat staat het er voor over hebben om het ginder achter te gaan halen, dan zal men buiten gewone courante items, die men hier op het even welke beurs aantreft, niet veel zaaks in de verzameling hebben.

MvG,
Gerd V
viny schreef:Jammer dat sommige mensen echt de dupe worden van zulk achterhandig gedrag. Net zoals Asjemenou al zei, een hoog bedrag maak ik nooit over via de bank, als het nodig is ga ik er ook uit om een degeleijk product op te halen.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Om eerlijk te zijn verbaas me dit niks van Miesjel.
Ik heb in het verleden enkele items van gekocht en dat ging ook niet vlekkeloos. Het duurde namelijk, naar mijn inziens, veel te lang voordat ik de foto's die ik bij hem gekocht had binnen kreeg. Uiteindelijk na enkele weken kreeg ik ze dan toch met een excuus, gelukkig ging het niet om z'n groot bedrag als dat van Gerd maar toch....
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Mochten jullie het nog niet gezien hebben.
Er staat een topic in #mededelingen.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

PPL schreef:Mochten jullie het nog niet gezien hebben.
Er staat een topic in #mededelingen.
Belachelijk .. het eerste beste lid (cfr. Michael Wittman) wordt daar meteen voor gebanned.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Waar haal je dat vandaan? dat heeft bijna een week geduurd!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gesloten