Tankmuur te Katwijk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Worldwar

Tankmuur te Katwijk

Bericht door Worldwar »

Hallo, ik ben bezig met een onderzoek naar Katwijk , Noordwijk en Valkenburg. Nu ben ik een overzicht aan het maken van de bunkers in deze streek. Er staat in het zuidelijk landfront nog een tankmuur. Dit is de langste nog bestaande panzermauer van Europa. Ik moet alleen weten welke Widerstandsnesten zich bevinden in deze muur. Ik heb al verschillende boeken geraadpleegd maar deze zijn niet toerijkend. Misschien weten jullie meer. Ik weet alleen dat het begin bij de zee Widerstandsnest 63HL is. Maar welke Wn's zitten er nog meer binnen de muur?

Andere boeiende info is natuurlijk ook altijd welkom.

Ik hoop dat jullie meer weten

Gegroet, Danny Hoek
Gebruikersavatar
TODT
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 feb 2006, 11:51
Locatie: Bilthoven

Bericht door TODT »

Probeer deze link is. http://www.bunkersite.com

Onder locaties zuid-holland staat Katwijk met een database van de Widerstandneste en de gebouwde bunkers binnen het steunpunt Katwijk.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Re: Tankmuur te Katwijk

Bericht door Dean- »

Worldwar schreef:Hallo, ik ben bezig met een onderzoek naar Katwijk , Noordwijk en Valkenburg. Nu ben ik een overzicht aan het maken van de bunkers in deze streek. Er staat in het zuidelijk landfront nog een tankmuur. Dit is de langste nog bestaande panzermauer van Europa. Ik moet alleen weten welke Widerstandsnesten zich bevinden in deze muur. Ik heb al verschillende boeken geraadpleegd maar deze zijn niet toerijkend. Misschien weten jullie meer. Ik weet alleen dat het begin bij de zee Widerstandsnest 63HL is. Maar welke Wn's zitten er nog meer binnen de muur?

Andere boeiende info is natuurlijk ook altijd welkom.

Ik hoop dat jullie meer weten

Gegroet, Danny Hoek
Hallo Danny,

Ik ben zeer benieuwd naar je onderzoek, met name omdat ik zelf uit Noordwijk kom en me er erg voor interesseer. Waarvoor is dit onderzoek bestemd als ik vragen mag?

Ik neem aan dat je de boeken Noordwijk, Katwijk en Valkenburg Atlantikwall 1940-1945 van Paul en Dolf Harff al bekeken hebt? Als je dit nog niet gedaan hebt zou ik eventueel wel kunnen kijken voor je. Ik ben zeer benieuwd naar je onderzoek.

Met vriendelijke groet,

Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Worldwar

Bericht door Worldwar »

Persoonlijke interesse voor verdedigingswerken en vooral voor de tweede wereldoorlog. Zodra het een beetje af is horen jullie het wel ;)
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Heel veel verdedigingswerken staan ook aangegeven, of zijn zichtbaar, in Google Earth. Schakel wel de optie "Google Earth community"in. Dan krijg je veel informatie over de typen bunkers. Succes!
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Danny woon jij in Katwijk?
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Over welk Katwijk hebben jullie het?
Katwijk in Zuid Holland of Noord-Brabant?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Zuid-Holland, ik teminste.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Dan kan ik weinig hulp bieden...
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Dag ik al.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

messemaker schreef:Dag ik al.
Dacht!
Worldwar

Bericht door Worldwar »

Ja ik kom inderdaad uit Katwijk... Ben mn wachtwoord kwijt. Schandelijk niet...
Plaats reactie