Verkoopervaring met Miesjel van dit forum

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ik zeg het nog een keer.
Polte schreef: Maar er zal bij Miesjel wel een handje boven het hoofd gehouden worden...
Slechte zaak hier..... om te kotsen.
Dit is allemaal toch overduidelijk? Hij wil niet eens een reactie geven in dit topic. En dat noemt men onderzoek? BS!
Zwijgen is toestemmen. Wake up.
Als dit allemaal een misverstand is en Miesjel zijn "goede naam" wil behouden had hij allang gepost in dit topic.
Laatst gewijzigd door Polte op 25 feb 2007, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Nu weet ik weer waarom ik hier niet meer kom :lol:

Hoewel Gerd en ik echt geen vrienden zijn, en ondanks de vervelende België-Nederland toespellingen, moet ik hem wel gelijk geven.

Jeroen
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Polte schreef:Ik zeg het nog een keer.
Polte schreef: Maar er zal bij Miesjel wel een handje boven het hoofd gehouden worden...
Slechte zaak hier..... om te kotsen.
Dit is allemaal toch overduidelijk? Hij wil niet eens een reactie geven in dit topic. En dat noemt men onderzoek? BS!
Zwijgen is toestemmen. Wake up.
Als dit allemaal een misverstand is en Miesjel zijn "goede naam" wil behouden had hij allang gepost in dit topic.
Polte, niet iedereen kan de hele tijd op dit forum komen. Ik verwacht ook van Miesjel een verklaring. Er is afgesproken dat er maandag contact word gelegd met TNT Post. Aan de hand van het resultaat van het gesprek van TNT Post zullen er beslissingen genomen worden.

Je trekt hier een voorbarige conclusie. Het lijkt erop dat je niet het geduld op kan brengen om tot morgen te wachten.

De staff heeft vrij duidelijk gemaakt dat we de zaak aan het bekijken zijn. Dit doen we met de beperkte middelen die we hebben. Wij zijn geen overheidsinstantie die op zondag kan aankloppen om cijfertjes of verklaringen op te zoeken. We zullen dit via de hiervoor bestemde weg moeten doen. Het zal mij ook niet verbazen als alles doodloopt en de enige verklaring die we krijgen is dat "het pakketje kwijtgeraakt is". We zullen dan Miesjel erop moeten vertrouwen dat dit de verklaring is van TNT Post.

Ik weet zeker dat er bij een dergelijke verklaring er weer leden zullen zijn die roepen dat er gelogen word en dat de hele staff bezig met één grote hoax is. Deze leden wens ik veel plezier toe.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Het riekt hier na :?: Met 2 maten meten :r Misschien dat de staff het goed zou doen op het pluche in Den Haag.... *)(*
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Als Miesjel wel tijd heeft om te reageren in een gesloten topic kan hij dat net zo goed hier. Hij is zelf ook al meerdere keren online geweest. Nogmaals: Als dit allemaal een misverstand is en Miesjel zijn "goede naam" wil behouden had hij allang gepost in dit topic.. Echt waar. Zo slim is hij zelf ook wel.
Maargoed je post lezende word er dus toch een handje boven het hoofd van Miesjel gehouden. Ongeacht wat Miesjel ook te zeggen heeft / of met wat voor bewijs hij wel of niet aankomt.

Het is helemaal niet mijn bedoeling dat ik iemand een bann in zijn schoenen wil schuiven, hoeveel hekel ik ook aan die persoon mag hebben maar wat jij nu zegt kan ik met m'n pet niet bij.
Dodo schreef:Het zal mij ook niet verbazen als alles doodloopt en de enige verklaring die we krijgen is dat "het pakketje kwijtgeraakt is". We zullen dan Miesjel erop moeten vertrouwen dat dit de verklaring is van TNT Post.
Laatst gewijzigd door Polte op 26 feb 2007, 00:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Dodo schreef:Het zal mij ook niet verbazen als alles doodloopt en de enige verklaring die we krijgen is dat "het pakketje kwijtgeraakt is". We zullen dan Miesjel erop moeten vertrouwen dat dit de verklaring is van TNT Post.
Wat je nu zegt pleit Miesjel al automatisch vrij. Dus ofwel geeft hij het goede nieuws dat het pakketje nog ergens onderweg is, ofwel zegt hij gewoon dat het pakketje is kwijtgeraakt, en dan moeten we hem maar vertrouwen? Wat voor een onderzoek is dat?

Overigens is voor mij het feit dat hij een deal via dit forum van 11 EUR niet wil nakomen al voldoende reden om hem minstens uit de functie van moderator te ontslaan. Moderator van de Marktplaats dan nog, bemerk de ironie!
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Refund !!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Tim schreef:
Dodo schreef:Het zal mij ook niet verbazen als alles doodloopt en de enige verklaring die we krijgen is dat "het pakketje kwijtgeraakt is". We zullen dan Miesjel erop moeten vertrouwen dat dit de verklaring is van TNT Post.
Wat je nu zegt pleit Miesjel al automatisch vrij. Dus ofwel geeft hij het goede nieuws dat het pakketje nog ergens onderweg is, ofwel zegt hij gewoon dat het pakketje is kwijtgeraakt, en dan moeten we hem maar vertrouwen? Wat voor een onderzoek is dat?

Overigens is voor mij het feit dat hij een deal via dit forum van 11 EUR niet wil nakomen al voldoende reden om hem minstens uit de functie van moderator te ontslaan. Moderator van de Marktplaats dan nog, bemerk de ironie!
Je krijgt volgens mij altijd een trackt trace nummer, dus als Miesjel een track trace nummer heeft dat werkt enzo kan het pakket ook werkelijk verloren zijn gegaan in de post, zo kan dat bewezen worden.. Als Miesjel dat niet heeft, is er volgens mij gewoon bewijs dat het helemaal niet opgestuurd is.
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tim schreef:
Dodo schreef:Het zal mij ook niet verbazen als alles doodloopt en de enige verklaring die we krijgen is dat "het pakketje kwijtgeraakt is". We zullen dan Miesjel erop moeten vertrouwen dat dit de verklaring is van TNT Post.
Wat je nu zegt pleit Miesjel al automatisch vrij. Dus ofwel geeft hij het goede nieuws dat het pakketje nog ergens onderweg is, ofwel zegt hij gewoon dat het pakketje is kwijtgeraakt, en dan moeten we hem maar vertrouwen? Wat voor een onderzoek is dat?

Overigens is voor mij het feit dat hij een deal via dit forum van 11 EUR niet wil nakomen al voldoende reden om hem minstens uit de functie van moderator te ontslaan. Moderator van de Marktplaats dan nog, bemerk de ironie!
Daar hebben jullie eerlijk gezegd een puntje. Ik had de zin niet echt handig geformuleerd. Wat ik wilde zeggen is dat het voor ons niet te controleren is of Miesjel de waarheid spreekt, en dat we 'm zullen moeten vertrouwen.

Met de pakketjes die ik verstuurd heb, heb ik ook altijd een track trace nummer gekregen. Dit nummer moet ook bij Gerd terecht komen, dan kan hij samen met Miesjel kijken waar het fout is gegaan. Geen track trace nummer = geen pakketje...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Inderdaad. Volgens mij krijg je wel alleen zo'n nummer als een pakketje vanaf een bepaald gewicht (ofwel bedrag) is verstuurd, klopt dat?
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Onzin.... Bij die van 6,20 krijg je ook altijd een nummer mee, een nummer dat iig uniek is...
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Idem wat Cain zegt, gewoon een refund van het bedrag, lijkt me in dit geval wel het minste dat je kan doen. Aangezien Miesjel (tot noch toe) niet heeft bewezen iets te hebben opgestuurd, lijkt me dat meer dan redelijk. Vooral met dit soort bedragen, houd vrijwel elke koper een bewijs achter de hand, een bonnetje of zoiets.

Wat betreft het versturen van een pakketje naar BE, zijn dit de kenmerken:

- Track & Trace
- Verzendbewijs
- Handtekening voor ontvangst
- Indienonbestelbaar komt de zending automatisch retour

Lijkt me allemaal vrij eenvoudig om dit te bewijzen, althans dat het verzonden is. Vervolgens lees ik:

- Uw zending is verzekerd tot een bedrag van € 500,--

Het lijkt me dan ook meer dan redelijk dat Miesjel gewoon het bedrag dat Gerd betaald heeft, terug gestort wordt. Gebeurd dit niet, dan lijkt me een ban meer dan op zijn plaats.

Wat me ook opvalt, is het meten met 2 maten hier. Bij elk normaal lid van dit forum is een ban zo geklaard, maar bij een mod moet er eerst een "onderzoek" komen? Beetje vreemd niet? Of doe dit bij elke ban, of bij geen.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Voor degene die alles nog even willen na lezen op de site van de NL post:

http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakkett ... index.aspx
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wat me ook opvalt, is het meten met 2 maten hier. Bij elk normaal lid van dit forum is een ban zo geklaard, maar bij een mod moet er eerst een "onderzoek" komen? Beetje vreemd niet? Of doe dit bij elke ban, of bij geen.
Onderzoek word bij normale leden achter de schermen gedaan. Omdat Miesjel moderator is het logisch dat er openheid van zaken is. Moderator zijn betekend ook dat je jezelf een voorbeeldfunctie aanmeet.

Met andere woorden, wij doen dit bij elke ban.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Tex schreef:Wat me ook opvalt, is het meten met 2 maten hier. Bij elk normaal lid van dit forum is een ban zo geklaard, maar bij een mod moet er eerst een "onderzoek" komen? Beetje vreemd niet? Of doe dit bij elke ban, of bij geen.
Een ban zo geklaard? Ik heb het idee dat mensen best wat moeite moeten doen om - behalve een waarschuwing of 'verhoogd toezicht' - een ban krijgen.
Ik volg het verzamelaarsgedeelte slechts sporadisch. Zijn er leden gebant van het wo2-forum om niet nagekomen afspraken bij verkoop-afspraken tussen leden?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gesloten