Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Of je nou wel of geen Wilders-fan bent, gelijk heeft ie.

Bij mijn weten heeft Aboutaleb nog nooit gezegd dat van zijn Marokaanse paspoort af wil.(als dit wel het geval is, zeg het dan)
Als er wel duidelijkheid over geschept heeft dat hij daarvanaf wil vind ik dat Wilders daarover moet ophouden, want Aboutaleb kan er, in dat geval, dan niks aan doen.

Maar bij Albayrak is het een ander geval, zij hoeft geen Turkse te blijven en dat wìl ze wel.
Naar mijn mening heeft Wilders wat dat betreft volkomen gelijk!


Mannerheim
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Ik hoorde vandaag (26-2) een VVD'er op radio 2, sorry didn't catch his name, die vertelde dat de VVD de motie van Wilders niet ging steunen.

Wel zou de VVD op een gepast moment een motie indienen en aandringen op regulering zodat dubbele nationaliteit in het kabinet niet meer zou kunnen.
Hij vertelde dat ze het te veel op de man/vrouw spelen vonden om het nu te doen en wilde een beter moment afwachten.

Gr,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

To tall bericht:

Wel zou de VVD op een gepast moment een motie indienen en aandringen op regulering zodat dubbele nationaliteit in het kabinet niet meer zou kunnen.
Hij vertelde dat ze het te veel op de man/vrouw spelen vonden om het nu te doen en wilde een beter moment afwachten.


Slappe hap die vvd!
Een beter moment afwachten :?
Nu heeft men de kans voor het grijpen.
Go rutte go!
Zet m op,je kan het.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Of het wel of niet kan, daar ben je het wel of niet mee eens, maar het is nu een hot item en dan vind ik dat je het ook nu moet oplossen.

Dan mag je dus wel stellen dat de VVD een halfslachtig standpunt inneemt t.a.v. de ontstane situatie. Terwijl zij dus eigenlijk vinden dat het niet kan, willen ze het regelen voor toekomstige kabinetten.

Niet heet, niet koud, maar lauw! Dus niet te verteren.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

THOR schreef:To tall bericht:

Wel zou de VVD op een gepast moment een motie indienen en aandringen op regulering zodat dubbele nationaliteit in het kabinet niet meer zou kunnen.
Hij vertelde dat ze het te veel op de man/vrouw spelen vonden om het nu te doen en wilde een beter moment afwachten.


Slappe hap die vvd!
Een beter moment afwachten :?
Nu heeft men de kans voor het grijpen.
Go rutte go!
Zet m op,je kan het.
Ik denk niet dat VVD geassocieerd wilt worden met partijen zoals die van Wilders. En dat is in mijn ogen maar goed ook...

"zijn de Marokkaanse en Turkse overheden feitelijk in het hart van het Nederlandse machtscentrum geïnfiltreerd"..
Mijn god, wat een paranoïde..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dodo schreef:

Ik denk niet dat VVD geassocieerd wilt worden met partijen zoals die van Wilders. En dat is in mijn ogen maar goed ook...
Andersom ook niet :) Wilders is niet voor niets uit de VVD gestapt!
Maar goed...wanneer ga je nu eens inhoudelijk op de her en der geuitte bezwaren tegen een dubbele nationaliteit in?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Collignon in de Volkskrant van 27-2-'07:
Afbeelding
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Geweldig die cartoon.

Op zich ben ik niet zo bang voor het feit dat iemand 2 nationaliteiten heeft. Wat naar mijn mening veel belangrijker is in dit geheel, is dat een vertegenwoordiger van een deel van het Nederlandse volk de mond gesnoerd werd door de kamervoorzitter zonder dat daar gegronde redenen waren.

Wat ik wel vind is dat de discussie over de dubbele nationaliteit nu is ontstaan. Ik vindt het dan ook dat de overheid het proces om het wel of niet toestaan ervan nu moet uitzoeken en gaan regelen.

Dat dat moeilijker zou zijn tijdens een kabinetsformatie, vind ik tot daar aan toe. Maar het mag niet zo zijn dat partijen gaan schuilen tot het ophoud met "regenen" voordat ze naar buiten komen met hun standpunten.

Ik vind dan ook dat een politieke partij, die wel degelijk een gedegen mening heeft omtrent een onderwerp dat door een andere partij is gelanceerd, maar die politieke mening niet op de juiste plaats naar buiten brengt, het democratisch proces saboteerd.

Dit heeft dus niets met paranoia te maken, maar wel met een hekel aan politieke spelletjes.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

To Tall schreef:Geweldig die cartoon.

Op zich ben ik niet zo bang voor het feit dat iemand 2 nationaliteiten heeft. Wat naar mijn mening veel belangrijker is in dit geheel, is dat een vertegenwoordiger van een deel van het Nederlandse volk de mond gesnoerd werd door de kamervoorzitter zonder dat daar gegronde redenen waren.
Jij vond de genoemde reden, namelijk dat men een eed heeft afgelegd, onvoldoende?
Wat ik wel vind is dat de discussie over de dubbele nationaliteit nu is ontstaan. Ik vindt het dan ook dat de overheid het proces om het wel of niet toestaan ervan nu moet uitzoeken en gaan regelen.
Dat het onderzocht moet/kan worden... daar sluit ik me bij aan. Klaarblijkelijk zijn er best veel mensen die zich hier namelijk zorgen over maken.
Dat dat moeilijker zou zijn tijdens een kabinetsformatie, vind ik tot daar aan toe. Maar het mag niet zo zijn dat partijen gaan schuilen tot het ophoud met "regenen" voordat ze naar buiten komen met hun standpunten.
.. Inderdaad.
Ik vind dan ook dat een politieke partij, die wel degelijk een gedegen mening heeft omtrent een onderwerp dat door een andere partij is gelanceerd, maar die politieke mening niet op de juiste plaats naar buiten brengt, het democratisch proces saboteerd.

Vind ik ook. Ik vind het van die "andere" partij echter wel onzinnig om alvast een motie van wantrouwen in te dienen jegens een paar staatssecretarissen die nog NIETS hebben gedaan.
Dit heeft dus niets met paranoia te maken, maar wel met een hekel aan politieke spelletjes.

Gr.,
Too Tall
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Hierbij een paspoortartikel uit het NRC van gisteren met daarin de volgende opmerkelijke tekst.

In Nederland moest prins Bernhard zijn Duitse nationaliteit opgeven voor zijn huwelijk met koningin Juliana in 1937. Als hij ook Duitser was gebleven zou Nederland tijdens de oorlog met Duitsland een gespleten prins-gemaal hebben gehad. Het is dus niet zo dat een dubbele nationaliteit nooit een probleem oplevert.

Bron:
http://www.nrc.nl/opinie/hoofdartikelen ... paspoorten

Dit is nog eens echte Rotterdamse logica. Iedere Bernhard watcher kan nu het boek wel sluiten.
En het vertrouwen in de beide ministers is tot het nulpunt gezakt.

-- Edit dvaupell, Ijsbrand had dezelfde tekst ook al in het "Actueel" forum geplaatst. Daar heb ik het nu maar verwijderd --
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

dvaupell schreef:
To Tall schreef:Geweldig die cartoon.

Op zich ben ik niet zo bang voor het feit dat iemand 2 nationaliteiten heeft. Wat naar mijn mening veel belangrijker is in dit geheel, is dat een vertegenwoordiger van een deel van het Nederlandse volk de mond gesnoerd werd door de kamervoorzitter zonder dat daar gegronde redenen waren.
Jij vond de genoemde reden, namelijk dat men een eed heeft afgelegd, onvoldoende?
Juridisch is het voldoende, maar ik betwijfel of het voor de meerderheid van mensen de schijn weghaald. Ik dacht aan al die Japanners die in WO2, maar even zijn geïnterneerd, enkel door het feit dat ze er Japans uit zagen. Er werd echt niet gekeken of iemand misschien al 3e generatie Amerikaan was.
dvaupell schreef:
To Tall schreef: Ik vind dan ook dat een politieke partij, die wel degelijk een gedegen mening heeft omtrent een onderwerp dat door een andere partij is gelanceerd, maar die politieke mening niet op de juiste plaats naar buiten brengt, het democratisch proces saboteerd.

Vind ik ook. Ik vind het van die "andere" partij echter wel onzinnig om alvast een motie van wantrouwen in te dienen jegens een paar staatssecretarissen die nog NIETS hebben gedaan.
Tja, over de timing kun je je afvragen of die de beste was. Je kunt wel stellen dat wanneer de PVV een probleem ziet, zij ook meteen reageren. Dat lijdt inderdaad tot dit soort situaties.
Maar een VVD'er die zich distantieerd van deze discussie en vervolgens verteld er toch wel mee eens te zijn, vind ik uitermate onbetamelijk.

Gelukkig getimed of niet, de discussie is op gang gekomen en daar mag een volksvertegenwoordiger zich niet aan onttrekken. Ook een VVD'er niet.

Hij mag het immers eens zijn met het standpunt van de PVV, dat standpunt nuanceren of zelfs afwijzen.

gr.,

Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Seyffardt schreef:
Dodo schreef:

Ik denk niet dat VVD geassocieerd wilt worden met partijen zoals die van Wilders. En dat is in mijn ogen maar goed ook...
Maar goed...wanneer ga je nu eens inhoudelijk op de her en der geuitte bezwaren tegen een dubbele nationaliteit in?
Mijn excuses. Ik reageerde enkel sporadisch op bepaalde posts die voorbij kwamen. Inderdaad niet de juiste manier om een discussie te gaan voeren.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

IJsbrand schreef:Hierbij een paspoortartikel uit het NRC van gisteren met daarin de volgende opmerkelijke tekst.

In Nederland moest prins Bernhard zijn Duitse nationaliteit opgeven voor zijn huwelijk met koningin Juliana in 1937. Als hij ook Duitser was gebleven zou Nederland tijdens de oorlog met Duitsland een gespleten prins-gemaal hebben gehad. Het is dus niet zo dat een dubbele nationaliteit nooit een probleem oplevert.

Bron:
http://www.nrc.nl/opinie/hoofdartikelen ... paspoorten

Dit is nog eens echte Rotterdamse logica. Iedere Bernhard watcher kan nu het boek wel sluiten.
En het vertrouwen in de beide ministers is tot het nulpunt gezakt.

-- Edit dvaupell, Ijsbrand had dezelfde tekst ook al in het "Actueel" forum geplaatst. Daar heb ik het nu maar verwijderd --
Als Tweede Wereldoorlog-geïnteresseerde zou je toch moeten weten, dat iin 1937 de situatie heel anders was dan nu. Nederland was destijds een neutraal land en deed er werkelijk álles aan, om ook maar te bewijzen, dat het een neutral land was. Een prinsgemaal met de Duitse nationaliteit paste daar niet in. Zeker niet met de nazi-dreiging in die jaren.

Nederland is nu een land, dat lid is van de EU en van de Verenigde Naties. Nederland leeft niet op voet van oorlog, met geen enkel land en die dreiging bestaat ook niet.

De beide staatssecretarissen (geen ministers zoals IJsbrand zegt) hebben de eed op de Nederlandse grondwet afgelegd en hebben naast hun Marokkaanse cq Turkse nationaliteit ook de Nederlandse nationaliteit.

Als één van beide staatssecretarissen in deze functie buitenlanders onterecht zouden bevoordelen, dán pas kunnen ze op de vingers worden getikt door middel van een motie van wantrouwen. Hetzelfde geldt trouwens ook voor bewindslieden, die alleen de Nederlandse nationaliteit hebben.

Waarom dient Geert Wilders geen motie van wantrouwen in tegen Wouter Bos? Bos kwam met de motie over het Generaal Pardon. Dus zou Bos in de ogen van Wilders ook niet te vertrouwen zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Het hele partijprogramma van de PVV is doorspekt met anti-islamitische leuzen. Het program stelt onder meer een moratorium (algeheel uistel) op het bouwen van moskeeën en islamitische scholen. Ook Geert Wilders heeft de eed op de grondwet af moeten leggen als Tweede Kamerlid. In diezelfde grondwet staat:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Daar heeft Wilders als kamerlid de eed op afgelegd. Wie handelt er nu in strijd met de grondwet? Wilders of de twee staatssecretarissen met een dubbele nationaliteit/
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Wilders en de zijnen behoren tot de categorie Nederlanders die van huis uit niets op hebben met de Islam en met name met de manier waarop deze religie zich in de praktijk profileert. Laten we eerlijk zijn: dat mág toch? Iemand mag toch bijv. net zo goed protesteren tegen de bouw van een moskee of marrokaans buurthuis als tegen de bouw van een kantoorpand? Niemand is toch verplicht om alles goed te vinden en voor zoete koek te slikken dat in het belang van Moslims is? Indien Wilders daadwerkelijk zou handelen in strijd met Artikel 1 van de Grondwet, dan zou hij strafbaar zijn en zou daar allang iets tegen gedaan zijn.
Overigens heb ik in meerdere postings aangegeven dat ik het principe van een dubbele nationaliteit sowieso niet vind deugen (ook niet als het geen Turkse of Marokkaanse nationaliteit betreft). Ik heb de indruk dat men zich in verlegenheid gebracht voelt door het feit dat Wilders in feite gelijk heeft dat zoiets niet kan en daarom toch een soort condon sanitaire aan het vormen is. Dat hebben we 6 jaar geleden ook al eens meegemaakt :|
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

NRC: "In de immigratielanden Amerika en Israël is de dubbele nationaliteit voor bepaalde hoge overheidsfuncties verboden.
Gôh, zouden daar ook allemaal Wilders klonen zitten? :lol:
Zonder gekheid, het wordt allemaal weer als discriminatie afgedaan, maar zo vreemd is het blijkbaar allemaal niet. Alleen hier zien bepaalde elementen overal discriminatie in. Over paranoia gesproken :|
Mooi voorbeeld ook naar degenen die verplicht moeten inburgeren terwijl de hoogsten in den lande gewoon twee nationaliteiten mogen hebben!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Plaats reactie