boerka verbod

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wouter schreef:De Dolla Fatima's zullen we helaas nooit kennen.
Hoezo niet?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Omdat ze dan in elkaar getrapt worden door hun mannen :roll:
Deas Gu Cath
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Wat ik niet snap, in marrokko loopt haast niemand met een hoofddoek, alsof ze daarom hierheen gevlucht zijn!

Waarom dan in Nederland, ons kleine kikkerlandje met klompen, molens en afsluitdijken, dialecten en veel platteland? Ze hebben onze cultuur een flinke omdraai gegeven. Ik zeg dan nog niks over dat het een 'rare' cultuur is hoor, de islam.

Dat zeg ik wel een andere keer :lol:
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Dat dachten de Dolle Mina's ook.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Denken dat je door je man in elkaar getrapt word is iets anders dan dat het echt gebeurt en dat hij je vervolgens aan een ketting uitlaat.
Deas Gu Cath
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Wouter schreef:Omdat ze dan in elkaar getrapt worden door hun mannen :roll:
Of misterieus verdwijnen, 3 maanden geen eten krijgen, hopenloos misbruikt worden?
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gerd
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 feb 2005, 17:10
Contacteer:

Bericht door Gerd »

Een van de eerste dingen die ik mijn leerlingen in geschiedenis leer, is nuanceren, niet zomaar te veralgemenen, kritisch zijn op basis van feiten en kennis en niet zomaar wat vooroordelen gaan rondstrooien.

Van dat alles vind ik in de laatste bijdragen van deze discussie maar weinig terug. En dat op een WOII-forum :shock:
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Waarom verscheen minister ella vogelaar niet in boerka op het bordes als ze toch zo voor deze volledige verpakking is?
Dat was pas een superstatement voor zogenaamde supertolerantie geweest!
Arme ella,ben je erg in de war?
Weet je dan niet dat de mooiste integratie begint met liefde op het eerste gezicht tussen zwart en wit?
Wie boerka wil dragen,gaat maar naar lapland.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Gerd schreef:Een van de eerste dingen die ik mijn leerlingen in geschiedenis leer, is nuanceren, niet zomaar te veralgemenen, kritisch zijn op basis van feiten en kennis en niet zomaar wat vooroordelen gaan rondstrooien.

Van dat alles vind ik in de laatste bijdragen van deze discussie maar weinig terug. En dat op een WOII-forum :shock:
Precies, het is om te huilen.
Hoewel je geschiedenis niet moet toepassen op de norm van vandag, heb ik toch echt sterk de gewoonte om te kijken naar de jaren voor de jodenvervolging. Hoe er daar over de joodse gemeenschap werd gegeneraliseert. Hoe de joodse gemeenschap werd mishandeld, gekleineerd. Hoe er synagoges in de fik vliegen.

Het is precies zoals je zegt: "En dat op een WOII-forum"...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

THOR schreef:Boerka:
Kledingstuk die de vrouw onderdrukt.

Waar zijn de dolle mina`s gebleven???
Boerka's komen, dat weten we al - niet zoveel voor.
Ik vraag me af of jij trouwens kunt beoordelen waarom deze vrouwen een boerka dragen. Daar kunnen natuurlijk allerlei redenen voor zijn.
1. Ze vinden het misschien wel een mooi kledingstuk.
2. Ze zijn onzeker over hun uiterlijk
3. Ze vinden dat ze zich aan de regels van hun geloof moeten houden
4. Ze volgen de wil van hun partner (om welke reden dan ook)
5. .... En zo kan ik nog wel een paar redenen verzinnen...

Punt is; In welk opzicht onderdrukt het de vrouw?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Gerd
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 feb 2005, 17:10
Contacteer:

Bericht door Gerd »

Er zullen idd vrouwen zijn die verplicht worden om het te dragen, maar er zijn ook heel wat die het dragen, omdat ze het willen (bv. uit een geloofsovertuiging). Voor ons is dat misschien moeilijk te begrijpen/aanvaarden, maar het is niet aan ons om daar een oordeel over te vellen.

Het feit dat velen die boerka een teken van onderdrukking vinden (en ik betwist niet dat dat in een aantal gevallen waarschijnlijk ook zo wel zal zijn), bewijst hun veel te westerse kijk op die zaken en een gebrek aan inlevingsvermogen in de moslimgodsdienst en -cultuur. Als mensen vinden dat daarom de boerka moet verboden worden, vind ik dat verkeerd, zoals ik ook eerder al heb uitgelegd.

Komt (of is) er echter een algemeen verbod op volledig verhullende kledij (zoals bv. ook bivakmutsen, enz.) uit vrees voor misbruik, dan zullen zij zich ook aan die wet moeten houden. In het andere geval zie ik geen enkele reden waarom iemand niet met een boerka zou mogen rondlopen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

THOR schreef:Waarom verscheen minister ella vogelaar niet in boerka op het bordes als ze toch zo voor deze volledige verpakking is?
Dat was pas een superstatement voor zogenaamde supertolerantie geweest!
Arme ella,ben je erg in de war?
Weet je dan niet dat de mooiste integratie begint met liefde op het eerste gezicht tussen zwart en wit?
Wie boerka wil dragen,gaat maar naar lapland.

Dit is geen anti-Ella Vogelaar topic Thor.
Even een voorbeeld: Het feit dat in openbare ruimtes Basketbalpetjes worden toegestaan betekent niet automatisch dat iedereen die geen moeite heeft met die petjes er ook meteen eenn gaat dragen!.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dvaupell schreef:
THOR schreef:Boerka:
Kledingstuk die de vrouw onderdrukt.

Waar zijn de dolle mina`s gebleven???
Boerka's komen, dat weten we al - niet zoveel voor.
Ik vraag me af of jij trouwens kunt beoordelen waarom deze vrouwen een boerka dragen. Daar kunnen natuurlijk allerlei redenen voor zijn.
1. Ze vinden het misschien wel een mooi kledingstuk.
2. Ze zijn onzeker over hun uiterlijk
3. Ze vinden dat ze zich aan de regels van hun geloof moeten houden
4. Ze volgen de wil van hun partner (om welke reden dan ook)
5. .... En zo kan ik nog wel een paar redenen verzinnen...

Punt is; In welk opzicht onderdrukt het de vrouw?
Dvaupell,uit het bovenstaande begrijp ik dat je mijn uitspraak over de boerka ziet als een aanval op de moslims.
Kijk het is je goed recht om mij daarover aan te spreken,geen probleem mee.
Maar,........uit het bovenstaande concludeer ik ook dat je geenzins weet hoe een boerka er uit ziet>
Kijk maar eens op het net,is helemaal niet moeilijk :)
Tik http://www.google.nl en boerka en walla.
P.s. vraag het anders maar aan je vriendin/vrouw waarom een boerka de vrouw onderdrukt,wil ze vast wel vertellen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Gerd
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 feb 2005, 17:10
Contacteer:

Bericht door Gerd »

Dat is nu net het punt, Thor. Het doet er niet hoe onze vrouwen er over denken of wat ze ervan vinden.
Gerd schreef: Het feit dat velen die boerka een teken van onderdrukking vinden (en ik betwist niet dat dat in een aantal gevallen waarschijnlijk ook zo wel zal zijn), bewijst hun veel te westerse kijk op die zaken en een gebrek aan inlevingsvermogen in de moslimgodsdienst en -cultuur. Als mensen vinden dat daarom de boerka moet verboden worden, vind ik dat verkeerd, zoals ik ook eerder al heb uitgelegd.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Gerd schreef:Dat is nu net het punt, Thor. Het doet er niet hoe onze vrouwen er over denken of wat ze ervan vinden.
Gerd schreef: Het feit dat velen die boerka een teken van onderdrukking vinden (en ik betwist niet dat dat in een aantal gevallen waarschijnlijk ook zo wel zal zijn), bewijst hun veel te westerse kijk op die zaken en een gebrek aan inlevingsvermogen in de moslimgodsdienst en -cultuur. Als mensen vinden dat daarom de boerka moet verboden worden, vind ik dat verkeerd, zoals ik ook eerder al heb uitgelegd.
Gerd berichte:
hun veel te westerse kijk op die zaken en een gebrek aan inlevingsvermogen in de moslimgodsdienst en -cultuur.

Natuurlijk hebben we een westerse kijk op die zaken,want we leven tenslotte in het westen.

Gebrek aan inlevingsvermogen in de moslimgodsdienst en cultuur.
Welnu,noem een aantal landen waar de boerka gemeengoed is :lol:
Bij mij weten alleen in afganistan verplicht gesteld door de taliban.
Bij hun heeft het vee meer waarde dan de vrouw.
Een paar jaar geleden was er een docu op de tv over deze misstanden.
Heb je het gezien?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Plaats reactie