ww2collection

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
ww2collection
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:22

ww2collection

Bericht door ww2collection »

Hoewel ik niet meer verzamel en jaren geleden een deel van mijn verzameling heb weggedaan (oa zo'n 25 geuniformeerde etalagefiguren) heb ik nog heea waaronder WO2 CAMOUFLAGE USA - Duits
en meerdere WO2 geuniformeerde etalagefiguren,
Fallschirmjäger, Erbsentarn enz.

Te zien op:

http://ww2collection.blogspot.com
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Deze zijn echt geweldig!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Zeer indrukwekkende verzameling! Kan het zijn dat je ook enkele reproducties in je collectie had?
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Indien dat allemaal origineel spul is, heb je daar een gruwelijk mooie collectie. :shock:
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

:shock:

Prachtig.. Ziet er verdomd mooi uit.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Uit het andere topic. :lol:

Zeer indrukwekkende collectie! Wat heeft je doen besluiten om niet meer te verzamelen?
waffen SS
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:11

Bericht door waffen SS »

.... ik weet niet wat ik moet zeggen ;)
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Ik voel me behoorlijk misselijk worden :P Wat een collectie! Ben je soms gelijk na de oorlog begonnen?
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

:shock: :shock: :shock: prachtige collectie en alles nog in een mint staat zo te zien! Geen repro?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
ww2collection
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:22

ww2collection

Bericht door ww2collection »

Wat je ziet op mijn Blog is authentiek en uit WO2,


behalve de Heer Splinter camo M43 pet (kon geen echte vinden), de Engelse parabaret plus evt. de bril op de Engelse parahelm (Bril uit WO2 of niet, heb geen idee) en het RK39.

Vwb de "reddisch" camo SS smock blijven de meningen verdeeld, sommigen zeggen echt, anderen zeggen van niet
Ik persoonlijk ben van mening dat het een smock uit WO2 is, heb zo'n 10 verschillende typen SS-Tarnhemde in mijn verzameling gehad in de loop der jaren.
Heb altijd materiaal in de best mogelijke staat verzameld en ben niet net na de oorlog begonnen.
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Werkelijk prachtig!!! :shock: :shock:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
ww2collection
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:22

Bericht door ww2collection »

Wil de vraag "waarom ik ben gestopt met verzamelen" beantwoorden:

Ruimtegebrek,
want waar laat je 50 etalagefiguren, 10 bustes EN DE REST (kastenvol), zonder ruzie met mevrouw ww2collection te krijgen.....

Mijn onklaargemaakte wapens, MPs etc. heb ik toen kleingezaagd
(was nog een heel werk), ingeleverd en bedankt voor de Bijzondere-Machtiging die ik had want was het domme gedoe een beetje beu, mocht ze bijvoorbeeld van het MvJ nota bene niet schenken aan een museum of overdoen aan een verzamelaar met eenzelfde BM (ook niet naar het buitenland), ben toen ook meteen gestopt met verzamelen, de lol was eraf want in NL heeft blijkbaar iedere Politieregio zijn eigen Wapenwet interpretatie.

Maar verder gaat het prima met me, geen trauma's aan overgehouden gelukkig (grapje).
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

ww2collection schreef:Mijn onklaargemaakte wapens, MPs etc. heb ik toen kleingezaagd
Pardon??
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
ww2collection
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:22

Bericht door ww2collection »

Preventief gezaagd.
Want indien ik zou stoppen met verzamelen was vlgs het opperhoofd van het MvJustitie de enige mogelijkheid:
De wapens bij hen in te leveren...... -zie mijn eerdere opmerking hierboven-
De regionale Bijz.Wetten cowboys hier waren een paar jaar daarvoor in een kwaad daglicht komen te staan omdat ze zelf een beetje "rommelden" met wapens, 1 of 2 zijn hiervoor zelfs veroordeeld, had daar gelukkig geen weet van totdat ik het in de krant las (tot mijn grote verbazing).
Had alweer jaren daarvoor al eens een bundeltje StHgr.24 en dergelijke in mint condition staan verpletteren met de bijl want... zo'n beetje hetzelfde verhaal omdat deze Bijz.Wet blijkbaar door de lokalen zelf geinterpreteerd kan worden (en
ik altijd zo onnozel ben geweest om dit alles vlgs het boekje te willen doen !).
Ik begrijp de reactie maar maak graag zelf uit wat ik met mijn bezittingen doe en om nu puntgaaf materiaal in te gaan leveren om het daar ergens aan de wand te laten hangen, nee dank u
dus heb ik vijf vuilniszakken met schroot ingeleverd, de kolven in de open haard gestookt en denk dat er wel enkele verbaasde gezichten getrokken zijn op het Politieburo want er was natuurlijk totaal niet meer na te gaan WAT er eigenlijk ingeleverd werd, nou ja dat was dan mijn fun, beetje schrale maar het is niet anders
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Oh, oh, voel hier reacties aankomen ondanks dat jij natuurlijk helemaal zelf moet weten wat je met het spul doet dat je zelf gekocht hebt. Denk alleen niet dat het vernietigen van degelijk historisch materiaal door veel mensen op(en buiten) dit forum gewaardeerd kan worden. :frownno:

Mooie collectie in ieder geval zoals ik hiervoor al zei maar ontzettend jammer wat je met de wapens hebt gedaan. Volgens het boekje is stoppen met verzamelen van wapens zogauw je er eenmaal een aantal op je WM hebt staan niet meer echt mogelijk. Je moet het je leven lang blijven doen of de hele mik afgeven bij het politiekantoor zonder er ook maar een stuiver voor te krijgen. Met een beetje pech geven ze je nog een boete ook voor alle administratieve handelingen die moeten plaatsvinden na het inleveren van dergelijke wapens. Ach ja, over de Nederlandse wapenwet is al veels te vaak zonder resultaat gesproken... :roll: :(
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie