SS'ers bijeen?

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:Ik kan het dan niet altijd met je eens zijn, humor heb je in ieder geval wel ;) En dat waardeer ik.

;) :mrgreen:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ben jij dit misschien? :lol:



Afbeelding
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Was Seyffardt er ook voor het regionale weekblad? Ben erg benieuwd naar het artikel... :)
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

IJsbrand schreef:Was Seyffardt er ook voor het regionale weekblad? Ben erg benieuwd naar het artikel... :)

Fotograven schrijven geen artikelen :) Ben ook errug benieuwd naar de foto's van Hendrik, ter opfleuring van dit artikel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Nee hoor...ik werk niet voor de pers en heb nog nooit zo'n demonstratie bijgewoond of gezien, behalve op tv dan :)
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Seyffardt schreef:Ben jij dit misschien? :lol:



Afbeelding
Nee. Ziet er ook iets jonger uit dan 43, nietwaar?
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ik heb zojuist even de website van de NVU doorgebladerd en heb er maar één woord voor: "walgelijk". Maar ze komen er in ieder geval openlijk voor uit dat ze de meest extreme partij van Nederland zijn voor Volk en Vaderland (waar heb ik dat eerder gelezen?)
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:
Seyffardt schreef:Ben jij dit misschien? :lol:



Afbeelding
Nee. Ziet er ook iets jonger uit dan 43, nietwaar?

Misschien ben je goed geconserveerd, weet ik veel :lol:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

hendrik schreef:Ik heb zojuist even de website van de NVU doorgebladerd en heb er maar één woord voor: "walgelijk". Maar ze komen er in ieder geval openlijk voor uit dat ze de meest extreme partij van Nederland zijn voor Volk en Vaderland (waar heb ik dat eerder gelezen?)
Dan zou je deze nvu eens bekijken.
http://nvu.artsennet.nl/themes/41

Bye the way,er zijn ook mensen die wat tegen naakt recreatie cq nudisten hebben.
Maar wel gaan kijken,en roepen van walgelijk.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

THOR schreef: Bye the way,er zijn ook mensen die wat tegen naakt recreatie cq nudisten hebben.
Maar wel gaan kijken,en roepen van walgelijk.
Wil je daar mee insinueren, dat ik stiekem toch sympathieën heb voor die bende? Niet dus!

Ik heb ook boeken gelezen over het leven van Hitler, waarmee niet gezegd is, dat ik deze man bewonder. Integendeel; door het lezen van deze boeken (en de film Der Untergang) is mijn afkeer van het monster alleen maar groter geworden. En dat er anno 2007 nog mensen zijn die deze ideeën aanhangen, vind ik walgelijk.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Afgezien van het feit of je het eens bent met de ideeën van politieke activisten als de NVU en anderen, kun je je afvragen wat hun uiteindelijke doelstelling is. Je kunt en mag in een democratie je mening kenbaar maken. Als dat het einddoel is dan zijn we er gauw mee klaar. In het grijze verleden heeft de NVU aan verkiezingen meegedaan, maar het lijkt alsof dat in het geheel niet aan de orde is. Af en toe een demonstratie of een folderactie, die steevast uitloopt op een confrontatie met militant extreem links, meestal gevolgd door interventie van politiezijde, waarna de NVU demonstranten in een bus worden afgevoerd en dat was het dan weer. Als het meedoen aan verkiezingen wél een doelstelling zou zijn, dan is zoiets op basis van hetgeen ze uitdragen immers volkomen zinloos.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

In de provincie Gelderland doet de NVU a.s. woensdag mee met de Statenverkiezingen. Ik heb geen enkel idee, wat de verkiezingsuitslag wordt. Maar daarmee maakt de NVU wel kenbaar, dat ze als extreem-rechtse partij ook actief wil zijn in de politiek. Dat mag, dat is democratie. Het is aan de kiezers, om te beslissen of de NVU daarin mee mag doen. Tot op heden is ze dat niet gelukt.

Overigens ben ik het met extreem-linkse groeperingen net zo min eens als met extreem-rechtse, laat ik dat even duidelijk stellen. Ik ben links (ook met schrijven ;)) en dat steek ik niet onder stoelen of banken. Ik heb met de Tweede kamerverkiezingen SP gestemd en zal dat met de Statenverkiezingen ook doen. SP is linkser dan PvdA, die hun linkse signatuur aan het verkwanselen zijn, maar bij lange na niet extreem. Extreem links zijn bijvoorbeeld de NCPN, PvdD en PNVD. Partijen, die net als extreem-rechts nogal vreemde theorieën hebben en waarvan de aanhangers afgelopen zaterdag in Doetinchem ook beschamende teksten riepen.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dus toch verkiezingen op locaal niveau. Dat wist ik niet, maar ik woon dan ook niet in Gelderland :)

Ieder zijn meug wat politiek aangaat. Ik weet alleen dat de SP destijds ook redelijk extreem uit de hoek kwam en de nodige vreemde vogels onder hun aangang had en heeft. En verder is zowat iedereen vergeten dat Groen Links een samenraapsel is van de PSP, de PPR en de CPN; destijds ook niet bepaald gematigd. Hier en daar zijn toen de scherpe kantjes erafgehaald en is men zelfs een charme offensief begonnen, door de lijsttrekkers een enigzins geciviliseerd uiterlijk aan te meten.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Seyffardt schreef:Dus toch verkiezingen op locaal niveau. Dat wist ik niet, maar ik woon dan ook niet in Gelderland :)

Ieder zijn meug wat politiek aangaat. Ik weet alleen dat de SP destijds ook redelijk extreem uit de hoek kwam en de nodige vreemde vogels onder hun aangang had en heeft. En verder is zowat iedereen vergeten dat Groen Links een samenraapsel is van de PSP, de PPR en de CPN; destijds ook niet bepaald gematigd. Hier en daar zijn toen de scherpe kantjes erafgehaald en is men zelfs een charme offensief begonnen, door de lijsttrekkers een enigzins geciviliseerd uiterlijk aan te meten.
Klopt als een bus. Dat was nog in de tijd van "Stem tegen: stem SP". Binnen de SP-gelederen is men daar nu ook niet altijd even blij mee ;)
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Plaats reactie