begginnende verzamelaar ... (tips)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
waffen SS
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:11

begginnende verzamelaar ... (tips)

Bericht door waffen SS »

hallo leden enz... ,

hoi ik ben een beginnende verzamelaar en ik ben vooral geeintreseerd in duitse spullen. Ik heb een paar vragen . :arrow:

1, wat zou je kopen als je een verzamelaar als mij was

2, ik heb al een tjechische meuser k98 (1939) in de wo2 in handen gemomen van de duitser en overgetempeld.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

1. Boeken.

2. Uhhh watte?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: begginnende verzamelaar ... (tips)

Bericht door Edgar »

waffen SS schreef:ik heb al een tjechische meuser k98 (1939) in de wo2 in handen gemomen van de duitser en overgetempeld.


Ik zou een paar Nederlandse woordenboeken kopen als ik jou was! :lol:

Nee, even serieus. Ik zou inderdaad eerst boeken kopen, en dan kijken wat je het leukst vind om te verzamelen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Eerder andersom, eerst kijken wat je wil verzamelen en dan boeken kopen!

Ik weet trouwens niet hoe het met jou zakgeld zit, maar als 13-jarige kan het heeeeel erg duur zijn Duits te sparen. Een mooi Duits jasje kost al snel zo'n 800 Euro.
Deas Gu Cath
waffen SS
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:11

Bericht door waffen SS »

sorry hoor maar ik ben geen NL'er hoor ik ben frans en ik ben net 6 maanden in NL je zou trots moeten zijn :? :( :shock:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

waffen SS schreef:sorry hoor maar ik ben geen NL'er hoor ik ben frans en ik ben net 6 maanden in NL je zou trots moeten zijn :? :( :shock:
Was niet lullig bedoeld hoor. Toch inderdaad al best knap na 6 maanden!
Zin was alleen een beetje vaag, vandaar.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
waffen SS
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:11

Bericht door waffen SS »

ok,

bedankt
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Er zijn genoeg mensen in nederland die hier al een aantal jaren wonen en nog geen fatsoenlijk woord nederlands spreken of schrijven.
Sommige rasechte nederlanders schrijven zelfs nog beroerder. :lol:

Maar om weer even op je vraag in te spelen,

Kijk eerst wat je precies wilt verzamelen.
Duits is ook een vrij groot gebied.
Als je dat éénmaal weet is de volgende stap inderdaad "zoals al werd gezegt" het aanschaffen van boeken.

Er zijn voorzover ik weet toch wel redelijk veel boeken op het gebied van duits.
Zowel globaal als specifiek ergens op gericht.
Welke boeken dat zijn weet ik niet daar ik bijna alleen maar brits/ camadees doe.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

waffen SS schreef:sorry hoor maar ik ben geen NL'er hoor ik ben frans en ik ben net 6 maanden in NL je zou trots moeten zijn :? :( :shock:
Leuke naam... :roll:

Maargoed, dat je Frans bent en hier net 6 maanden woont kunnen wij helaas ook niet ruiken, misschien beter je een volgende keer eerste heel even kort voor te stellen.

In ieder geval zouden (verzamelaars)boeken over hetgeen je wilt gaan verzamelen zeer handig zijn en wij kunnen verder niet voor jou gaan bepalen wat je moet of zou kunnen gaan kopen. Je moet gewoon eerst voor jezelf bedenken waar je interesse het meest naar uitgaat. Kijk daarbij wel even naar de prijzen van het spul, Waffen SS is bijvoorbeeld schreeuwend duur waardoor ik daar niet voor zou kiezen als ik jou was(persoonlijk zou ik daar in de verste verte nooit voor kiezen maargoed dat is mijn mening) tenzij je een goed gevulde portomonee hebt. Succes!
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

koop gewoon wat je leuk vind, en zeker niet wat TE mooi lijkt, je geld besteden aan namaak is zonde, begin met de gewone uitrustingstukken, veldfles, koppelriem, K98k ammotasjes, persoonlijke spullen,gasmasker en bus,bajonet,....
en natuurlijk veel proberen bijleren op allerhande manieren, .. en geduld hebben....
succes !!!!
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
waffen SS
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:11

Bericht door waffen SS »

dankje wel allemaal
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Je naam veranderen zodat ik je wel serieus neem.
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Skylighter schreef:Je naam veranderen zodat ik je wel serieus neem.
Vichy-France misschien een goede optie? Marechal Petain ? :lol:
Ach, als mensen zich middels dit soort namen aan de community willen presenteren kunnen ze het mij niet kwalijk nemen dat er bij mij toch bepaalde associaties opduiken :wink: .
Wat zal deze jongen blij zijn geweest dat de naam "waffen ss" nog beschikbaar was :roll: .
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

Och laat die jongen toch , hij is volgens mij gewoon enthousiast. Vandaar ook zijn naam waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

wessel schreef:Och laat die jongen toch , hij is volgens mij gewoon enthousiast.
Misschien wel net zo enthousiast als de leden van die afdeling toentertijd... :roll: :frownno:

Nee, wat mij betreft sla je met zo'n naam de plank compleet mis. Hoe het ook bedoeld moge zijn. Mensen met zo'n naam zullen door mij in ieder geval zeker niet serieus worden genomen. Als ik hem was zou ik toch maar een naamwijziging aanvragen bij de Admins of Mod's van dit forum... :|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie