mijn geweer (k98k)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
waffen SS
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 feb 2007, 13:11

mijn geweer (k98k)

Bericht door waffen SS »

hallo leden,

ik heb en orginele k98k gekocht met allerlij tekens de meeste begijp ik maar er is ook een teken met H :arrow: waar staat dit voor
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Fijn zoveel duidelijkheid... :P

We zullen toch echt duidelijke foto's nodig hebben voordat we je hiermee kunnen helpen. Of op zijn minst een duidelijke omschrijving van waar die H staat en welke tekens er omheen staan.
Overigens is een k98 hier in Nederland op jou leeftijd verboden zelfs als hij onklaar gemaakt is. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik denk dat 'ie bedoeld: Mijn vader's geweer.. :mrgreen:

Met foto's zal je de forumleden veel meer informatie kunnen verschaffen. Op het moment is het zo vaag wat je omschrijft dat je niet echt veel reacties kan verwachten.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Die H zal wel staan voor Heer (oftewel de landmacht van Duitsland). Heb ik ook op mijn "vaders" K98 ;)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dodo schreef:Ik denk dat 'ie bedoeld: Mijn vader's geweer.. :mrgreen:
Oh, dat was het, dacht al zoiets te begrijpen... :P ;)
Rednas schreef:Die H zal wel staan voor Heer (oftewel de landmacht van Duitsland). Heb ik ook op mijn "vaders" K98 ;)
Dit zou inderdaad heel goed kunnen maargoed voor de zekerheid zouden foto's of een duidelijke uitleg toch wel even wat beter zijn...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie