Collectie Killingspree (nieuwe foto,s nieuwe plaats page 19)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Lijkt me wel, Killingspree heeft allemaal mooi spul op 1 helm na :wink:
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Jip, alle original.
tenminste ik ga er van uit dat dat een vraag was. De meeste vragen hebben een ?? op het einde van de zin.

Erik,op welke helm doel je ??
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Die fsj helm, Stond vorig jaar in een topic, Nieuwe aanwinst killingspree o i d.

Maar dan nog maakt het niet uit, want je hebt een van de mooiste verzamelingen hiero.

Mvg
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

zij jij nog een fj helm in mijn verzameling ???

hmmm, ooit gehoord van oude koeie ? er is hier al zat gezeik geweest op dit forum. Men denkt dat men alles weet, maar ik de praktijk viel het vies tegen. Ik kan me nog een paar gezichten herinneren op de beurs in belgie nog niet lang geleden toen ik daar met mijn " zogenaamde nep helm" ( de camo helm ) kwam aan zetten.
Nep ja, wat wou men hem toch graag hebben.
tjong jonge, wat een afgang daar op ciney.tsss
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

O sorry,

Dat wist ik niet.

Mvg
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

killingspree schreef:zij jij nog een fj helm in mijn verzameling ???

hmmm, ooit gehoord van oude koeie ? er is hier al zat gezeik geweest op dit forum. Men denkt dat men alles weet, maar ik de praktijk viel het vies tegen. Ik kan me nog een paar gezichten herinneren op de beurs in belgie nog niet lang geleden toen ik daar met mijn " zogenaamde nep helm" ( de camo helm ) kwam aan zetten.
Nep ja, wat wou men hem toch graag hebben.
tjong jonge, wat een afgang daar op ciney.tsss
Je kunt in dit geval niet van iedereen spreken Niels, er waren er genoeg bij die geen uitspraak hebben gedaan over de helm. En dat op de foto geen FSJ helm meer te zien is wil niet zeggen dat je hem ook niet meer hebt he. ;)
In je post klinkt het een beetje alsof je iedereen over een kam scheert en weet(of denk te weten :roll:) dat dit niet je bedoeling is... :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Dat weet Niels wel, maar is een klein beetje oud zeer. Niels bedoelt het niet persoonlijk Edgar, maar er waren een paar zuiderburen jaloers. :lol: zullen we maar zeggen!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

jeroen1944 schreef:Dat weet Niels wel, maar is een klein beetje oud zeer. Niels bedoelt het niet persoonlijk Edgar, maar er waren een paar zuiderburen jaloers. :lol: zullen we maar zeggen!
Je zal Sander bedoelen denk ik ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

Net zoals de anderen vind ik dat je verzameling echt de moeite waard is .
Je mini-museum is echt zeer sfeervol en het is inderdaad alsof je een kijkje neemt in het verleden.
Vooral die mp44 is gewoon fantastisch :) :) .

Greetz ,Wessel
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

thanks wessel,

nou sander niet bepaald,
ik wil niet iedereen over 1 kam scheren maar over het algemeen genomen denkt men hier vaak alles te weten. sorry dat ik het zeg. Niemand weet alles, en nogmaals, niet alleen boeken vertellen de waarheid. Er zijn in de oorlog dingen gedragen en gemaakt die niet standaard zijn. deze spullen zijn niet meteen niet orgineel..

( nu heb ik het niet over de helm natuuurlijk maar algemeen ).

kan me daar een klein beetje pissig om maken.
mijn excusses daarvoor.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

jeroen1944 schreef:Dat weet Niels wel, maar is een klein beetje oud zeer. Niels bedoelt het niet persoonlijk Edgar, maar er waren een paar zuiderburen jaloers. :lol: zullen we maar zeggen!
killingspree schreef:thanks wessel,

nou sander niet bepaald,
ik wil niet iedereen over 1 kam scheren maar over het algemeen genomen denkt men hier vaak alles te weten. sorry dat ik het zeg. Niemand weet alles, en nogmaals, niet alleen boeken vertellen de waarheid. Er zijn in de oorlog dingen gedragen en gemaakt die niet standaard zijn. deze spullen zijn niet meteen niet orgineel..

( nu heb ik het niet over de helm natuuurlijk maar algemeen ).

kan me daar een klein beetje pissig om maken.
mijn excusses daarvoor.
Tis Sander inderdaad Jeroen... ;)
Maargoed bedankt beide voor de reactie. Ikzelf heb niet echt het idee dat hier heel veel mensen zijn die denken alles te weten maargoed het kan ook zijn dat die mensen niet veel reageren in de topics waaraan ik deel neem.
Dat in de oorlog alles is gedragen door soldaten wat maar practisch was en ze in handen konden krijgen is voor mij een logisch iets. Snap dan ook niet echt dat er mensen zijn die dat proberen tegen te spreken. Uiteraard is het niet mogelijk dat een Duits onderdeel dat nooit in aanraking is geweest met Amerikaanse troepen of in een gebied heeft gezeten waar Amerikanen hebben gezeten(ik noem maar wat), Amerikaans spul gebruiken. Maar anders is dit natuurlijk prima mogelijk.

In ieder geval kan ik me je irritatie heel goed voorstellen. Dit zou ik zelf ook gehad hebben als ik die indruk had. Overigens komt er bij dat soort mensen vaak ook nog zoiets als jaloezie om de hoek kijken. Als een ander veel meer of beter spul heeft dan hun dan kan het voldoening geven om het spul van die ander maar eens overdreven kritisch te gaan bekijken. :roll:
Overigens heb ik wel zeer sterk de indruk dat als er weer eens een grote collectie voorbij komt er ook meteen aan de originaliteit van heel veel spul getwijfeld moet worden. Alsof mensen die een grote collectie hebben, dat niet kunnen hebben zonder dat er een bult repro bijzit.
Het ergste is trouwens dat ik mezelf ook op deze twijfels betrap en deze ook wel eens geuit heb. Soms terecht maar soms ook onnodig/terecht. Daar ligt dus wel een puntje van verbetering voor mezelf... O-)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

kijk, dit noem ik nog eens een eerlijk antwoord van een eerlijke jonge !
goedzo.
iedereen is welkom om bij mij alles te komen bekijken en indien mogelijk ook nader te bekijken.
er zijn 2 dingen in het diorama die niet orgineel zijn ) effe los van het etens spul ect genomen ) en die spullen heb ik nu wel dubbel, orgineel en niet orgineel dus eigelijk mogen die repro's onder tussen vervallen. maarja zolang ik me er niet aan stoor vind ik het prima. het is gewoon een stap die je moet zetten van repro naar orgineel en zeker bij de iet wat duurdere aankopen zijn dat stiekem toch grote knopen die je door moet hakken.

gr van niels
Laatst gewijzigd door killingspree op 10 mar 2007, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

:lol: :lol: :lol:

Ik ben er zeker van dat niemand jaloer was op die camo...
En volgens dat ik gehoord had, was die ontmoeting op Ciney (was er zelf niet bij) zeer arrogant verlopen van nederlandse kant.
Roepen, schelden... Alle vriendje stonden samen, met mooyman aan kop. ===> GOE BEZIG!!!
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

ik was er wel bij, en er werd niet geroepen of geschreeuwd dus..
Maargoed, feit is dat ''de Belgen'' de camo helm van Niels voor fake uitmaakte (en dit bleven beweren) En dit ging verder dan gewoon oprecht denken dat het fake was, want ondanks alle detailfoto's en het feit dat vele gerenomeerde verzamelaars hem feliciteerden met deze geweldige originele aanwinst, bleef net het totale Belgische groepje erbij dat hij niet origineel KON zijn, totdat ze hem zagen. Toen werden ze namelijk WEL stil. Noch Niels (noch de rest) waren daarbij arrogant, alleen overtuigd van ons gelijk, dat zelfs de belgen ons na het bekijken moesten geven.

Rémy
----
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Zoals gezegd, ik was er niet bij maar ik heb andere dingen gehoord... :roll:
Rémy carré schreef:ik was er wel bij, en er werd niet geroepen of geschreeuwd dus..
Maargoed, feit is dat ''de Belgen'' de camo helm van Niels voor fake uitmaakte (en dit bleven beweren) En dit ging verder dan gewoon oprecht denken dat het fake was, want ondanks alle detailfoto's en het feit dat vele gerenomeerde verzamelaars hem feliciteerden met deze geweldige originele aanwinst, bleef net het totale Belgische groepje erbij dat hij niet origineel KON zijn, totdat ze hem zagen. Toen werden ze namelijk WEL stil. Noch Niels (noch de rest) waren daarbij arrogant, alleen overtuigd van ons gelijk, dat zelfs de belgen ons na het bekijken moesten geven.

Rémy
Plaats reactie