Die andere Seite

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
mark_rozendal
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2007, 19:44

Die andere Seite

Bericht door mark_rozendal »

Hoi,

Ik ben nieuw hier, vanavond aangemeld op advies van een Twenot-lid.

Ik ben gisteren een aantal leuke dingen tegen gekomen.

Originele uitgaven van Volkskrant, het Parool e.d. uit '44. Verder een aantal originele boekjes. Het betreffen uitgaven van de geallieerden die boven Nederland en Duitsland werden uitgeworpen.

Een aantal dingen zien er echt nog goed uit en ik denk erover ze over te nemen van deze persoon.

Nu vraagt ie voor boekjes, getiteld 'Die andere seite' zo'n 50 euro per stuk.
Ik vraag me af of ze dat waard zijn. Het verhaal is dat deze boekjes door de geallieerden boven Duitsland zijn afgeworpen en dat daar nog maar weinig exemplaren van bekend zijn.

Zo heeft ie ook een stel boekjes die boven Nederland uitgeworpen zijn. Zoals Vrede & Vaderland etc. Verder wil ie voor 11 exemplaren van bovengenoemde volkskranten zo'n 40 euro hebben.

Alles bij elkaar erg leuke dingen, maar ik vraag me af of ze het waard zijn.

Kan iemand me helpen ?

Mark
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Allereerst welkom op het forum.
Kwa prijs ligt het er ook heel erg aan of ze origineel zijn. Kranten worden tegenwoordig ook al zeer goed na gemaakt, met name die van beroemde en/of beruchte data.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
mark_rozendal
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2007, 19:44

Bericht door mark_rozendal »

Tja,

ik met mijn lekenoog beoordeel ze als echt. Ook de antiquair (tevens beedigd taxateur) waar ik ze gezien heb meldt dat ze echt zijn. Aangezien die toch ook een soort beroepseer heeft, zal ik daar maar op afgaan. Nietwaar ?

Mark
Plaats reactie