US Airborne Fotos gezocht

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Opgeheven account 3090

US Airborne Fotos gezocht

Bericht door Opgeheven account 3090 »

Hey mensen,

Ik ben nieuw hier Gr to you all.

Ik ben sinds een paar weken bezig met eigen figuren maken, op het moment ben ik bezig met een ww2 SS figuur op een schaal van 1:16.
Ik wil graag nog een keertje US Paratroopers maken, ik heb 2 boeken liggen van "The Way We Were"(Forrest Guth en Col Vandevoort) maar ik zoek goede fotos.

Het gaat om fotos van mensen die voledig op foto staan, dus geen Headshots of dergelijk.
Liefst D-Day/ Market Garden fotos maar daar hebben ze veel materiaal bij zich en dat ik stuk moeilijker na te maken.
Ze mogen wel ergens tegaan leunen zolang de foto maar goed staat afgebeeld.

Als ik goede fotos krijg en personelijk leuk zou vinden om die te maken dan zal ik die persoon namaken op schaal 1:35 of 1:16.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Gr
Nick
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

Hee Nick!

googlen en dan op afbeeldingen is genoeg te vinden.

daarnaast in parachute infantry staat een afbeelding van webster, compleet in jumpsuit met garand en zonder teveel accesoires.

dan heeft hij ngo een tekening in zijn boek gemaakt met alle accesoires,deze staaat ook op internet:

http://uploaded.fresh.co.il/2006/06/04/98105942.jpg

in biggest brother staat duidelijke foto van Winters in Nederland

hier staat de achterkant van een jumpsuit(?):
http://images15.fotki.com/v246/photos/1 ... coa-vi.jpg

nog een hele duidelijke van Winters (in kleur uit de serie bob):
http://webzoom.freewebs.com/crossroads- ... cteur).JPG

(even dat laatste stukje van de link ook kopieren anders doet ie ut neit)




groetjes
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik heb honderden AB foto's op m'n computer staan..

Als je wat duidelijk bent kan ik misschien wat voor je doen..

M42/43, veel/weinig Equipment, alleen/groep, etc...
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Opgeheven account 3090

Bericht door Opgeheven account 3090 »

Hey,

Thanks.

Michiel, ik ben niet zo bekend met uniform namen en op google kan ik niet veel vinden van die 2 namen.
Het liefst kies ik voor de Uniformen die ze droegen in Nederland en in de periodes erna maar dat komt om dat dat makkelijker te maken is.

Het maakt me niet uit of het in groepen zijn of niet zolang ze maar per persoon volledig opstaan dus niet voor elkaar enzo.
Het liefst nog een soort van historische foto bijvoorbeeld Eindhoven of dergelijk.
en liever niet teveel spullen om want dat is vanwege dat ik anders heel veel moet maken en omdat ik vaak niet kan zien wat op de achterkant staat heeft dat weinig zin.
Het allerliefst foto van Easy Co, ik heb al wel een boek van Forrest Guth daar staan wel aardig wat fotos in en natuurlijk foto van Winters voor Schoonderlogt(ben ik ook van plan om te maken).

Thanks Karell, ik zal even in het boek kijken, nu ik me zo bedenk heeft staat er inderdaad foto van in

Gr
Nick
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Had dit pasgeleden in een ander topic gezet:
Michiel M. schreef:De M42 is khaki van kleur, heeft schuine zakken met drukknoppen en een rits. De M43 is groen, heeft rechte zakken met knopen en geen rits maar knopen.
Beide hadden ze zakken op de zijkanten van de broeken. Om de inhoud van de zakken in de zakken te houden waren er touwtjes aan de
binnenkant bevestigd die om de zakken heen geknoopt konden worden.

Dan heb je nog de M42 re-enforced suits. Toen bleek dat de huidige M42 niet stevig genoeg was voor heavy combat,
begonnen de riggers (naaisters) de knieën, ellebogen en de binnenkanten van de zakken te verstevigen met dik groen canvas.

Dan had je ook nog het M41 model. Dit model was de voorganger van de M42 en lijkt ook erg veel op de M42.
Het verschil zit echter in de borstzakken. De flappen van de M41 zijn kleiner en hebben slechts één drukknop ipv twee.

Links een M41, daarnaast een M42, een re-enforced M42, rechts een M43.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tijdens D-Day sprongen de troopers met de M42. Zowel 82AB als 101AB dus. Meer dan 90% sprong met de re-enforced, toch waren er enkele die met een un-reenforced sprongen.
De suits voor D-Day werden met CC-2 ingesmeerd. Dit voorkwam het het doordringen van gas door de suits. Dit stonk echter flink,
en ook hier probeerde enkelen onderuit te komen door de suits bijv met food-powder in te smeren. Sommige kookten het er na de sprong uit.

Vanaf Market Garden werd de M43 in gebruik genomen. Omdat het US leger veel verschillende uniformen had, en het aantal zo beperkt mogelijk wilde houden.
Ook hier weer, 82AB en 101AB. Het 17AB sprong tijdens Varsity ook in de M43.
De AB M43 is dus hetzelfde als het standaard infantry model, maar ook hier hebben de riggers er zakken aan de zijkanten aan vast genaaid.
Ook werden sommige M43 broeken verstevigd met dik canvas, maar dit was niet gebruikelijk en werd dus ook bijna niet gedaan.
Dit werd vooral in één divisie gedaan, 17th AB als ik me niet vergis.
Echter zijn er in Market Garden zeker wel M42 suits gebruikt. Nagenoeg het hele 504PIR sprong in M42.
Wat foto's:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Opgeheven account 3090

Bericht door Opgeheven account 3090 »

Heey,

Die eerste rij fotos vond ik net ook al.
En bij die 2e rij fotos heb ik veel aan de 3e en 4e en 5e
Thanks for that, heb je ze mischien wat groter?!

Gr
Nick
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Nick Verbakel schreef:Thanks for that, heb je ze mischien wat groter?!
Nope, sorry..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Opgeheven account 3090

Bericht door Opgeheven account 3090 »

Deze fotos hebben me zeker geholpen.

Op het moment ben ik opzoek naar fotos van paras van de achterkant, het gaat vooral om de broeken, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

(de uitvoering van de broeken zijn niet zo heel erg belangrijk zolang je de broeken maar volledig ziet, liefst zo groot mogenlijk plaatje maar als je gewoon een goede foto hebt dan zou ik die ook graag willen)

Alvast bedankt
Gr
Nick
Plaats reactie