Joden in het duitse leger

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Joden in het duitse leger

Bericht door robin.h »

Ik zag net op het nieuws van rtl 4 of rtl 5 dat er ongeveer 150.000 joden hebben meegevochten in het duitse leger tijdens de tweede wereldoorlog.Hoe hebben deze mensen dan in het leger kunnen komen terwijl ze een jood waren.Want hitler wilde alle joden weghebben,dus kan ik me niet voorstellen tot hij ze toeliet tot het duitse leger.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Misschien tijdens de eerste jaren van de Oorlog? toen de rasseneissen nog niet zo streng waren?

En kanonnenvoer is kanonnenvoer, als ze willen vechten is het toch goed zullen ze wel gedacht hebben?
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Roel R. schreef:Misschien tijdens de eerste jaren van de Oorlog? toen de rasseneissen nog niet zo streng waren?

En kanonnenvoer is kanonnenvoer, als ze willen vechten is het toch goed zullen ze wel gedacht hebben?
Ze hebben de hele oorlog meegevochten.En ze waren blij tot ze in het leger waren want anders waren ze vermoord.Tenminste dit vertelde ze allemaal bij het nieuws.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ze waren ondergedoken in het Duitse leger. Hier waren ze veilig, aangezien niemand een jood zou verwachten in het Duitse leger.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

KevinP schreef:Ze waren ondergedoken in het Duitse leger. Hier waren ze veilig, aangezien niemand een jood zou verwachten in het Duitse leger.
Maar dat het er op die manier 150.000 zouden kunnen zijn ... :?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik kan niet anders dan toegeven dat dit echt een van de slimste dingen is die je als jood had kunnen doen..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Inderdaad,want andere dingen kon je niet meer doen om te overleven(Behalve onderduiken).Maar hoe ze er toch niet achter zijn gekomen tot er 150.000 joden in het duitse leger zaten,dat vraag ik me af.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik denk dat veel mensen het na de oorlog heel stoer bekend hebben.. Als ze dan cijfers hebben van bijv. 5 peletonnen (schrijf je dat zo?) kun je al snel met een gemiddelde een totaal schatten..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik heb hier eens een nieuwsbericht van gepost ik zal hem ff zoeken!!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Wel dat was in feite nog het beste dat ze konden doen op deze manier was hun kans op leven iets groter. Als je escape from Sobibor gezien hebt weet je dat er ook Joodse kapo's waren die met een zweep rondliepen. Volgens mij is het gewoon een manier om je leven te reden. En effe nog een vraagje zou het ook gekund hebben dat deze joden een voorkeurs behandeling kregen???
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben ook ooit op een site geweest (die ik natuurlijk nu ik hem nodig heb niet meer vinden kan) waarop een aantal verhalen stonden over vrij hoog geplaatste joden in het duitse leger.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

pieter de vleminck schreef:Als je escape from Sobibor gezien hebt weet je dat er ook Joodse kapo's waren die met een zweep rondliepen. Volgens mij is het gewoon een manier om je leven te reden. En effe nog een vraagje zou het ook gekund hebben dat deze joden een voorkeurs behandeling kregen???
Die kapo's kregen zeker een betere behandeling, meer eten en ze hadden een grotere kans om te overleven. De andere gevangenen mochten hen dan ook niet. Als je hier meer over wilt weten, is 'Is dit een mens' een geschikt boek. Hierin vertelt Primo Levi over zijn tijd in een kamp bij Auswitz en hij beschrijft daarbij ook de verschillende lagen in een kamp.
Plaats reactie