17% inbraken!?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

17% inbraken!?

Bericht door viny »

Ik las laatst een artikel dat bij maarliefst 17% van de mensen wel eens is ingebroken en dat bij 26% van de mensen wel eens een poging gedaan is tot inbraak, ik schrok van dit cijfer. Zelf heb ik, nouja, mijn ouders me broer en ik, ook eens last gehad van een inbreker.

We woonden in een groot vrijstaand huis, zo'n kilometer buiten Dokkum, we hadden een groot huis met een garage met plat dak, deze sloot aan op ons huis, als je op het platte dak zou gaan staan kon je door het raam zo naar binnen kijken op wat toen mijn vader's kantoortje was.

Mijn vader ging altijd laat op bed, nadat hij zijn tanden had gepoetst en naar boven was gelopen zag hij door een raam dat de lamp, met detector, die op ons terein stond was aangesprongen. Dit gebeurde wel vaker, en er zou net zoals nu, wel weer een vos, of ander beest geweest zijn wat over ons terein liep. Toen mijn vader de op het punt stond zijn bed in te duiken hoorde hij geluiden bij ons in de tuin, de lamp was al uit en mijn vader ging door het raam in de slaapkamer kijken wat er was, hij zag iemand lopen die p[ het dak probeerder te klimmen, mijn vader is in het donker naar beneden gegaan en de hond gehaald, toen hij naar buiten liep zag hij dat de inbreker het raam van het kantoortje probeerder te openen, wat niet lukte.

Mijn vader ging naar binnnen en belde de politie, de politie kwam met 2 wagens waar onder een met een hond, de inbreker had het raam nog steeds niet open toen de politie kwam. Toen hij de wagens aan zag komen nam hij de benen, ver kwam hij niet, hij viel van het platte dak en brak zijn been. De man werd aan gehouden op poging tot inbraak en entree op verboden(prive) terrein.

Dit topic heb ik gemaakt mede door middel van het voorstel topic van Micheal Wittman, en omdat ik het artikel in de krant las.

Graag wil ik jullie ervaringen horen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Weet je verder nog wat er met de inbreker gebeurd is ? Heeft ie een straf gekregen ?

Of heeft ie jullie aangeklaagt vanwege het feit dat het dak te hoog was en dat ie daarom zijn been heeft gebroken toen ie er afsprong ?? :wink: (Geintje)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Charly1975 schreef:Weet je verder nog wat er met de inbreker gebeurd is ? Heeft ie een straf gekregen ?

Of heeft ie jullie aangeklaagt vanwege het feit dat het dak te hoog was en dat ie daarom zijn been heeft gebroken toen ie er afsprong ?? :wink: (Geintje)
Waarschijnlijk viel hij eraf :P , weet niet wat er met hem gebeurt is.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Ik ben er van overtuigd dat we nu maar pas het begin meemaken, de gewapende inbraken waarbij inwoners bedreigd worden kennen we nu ook al, het is nog maar het begin vrees ik. Alles word zo verschrikkelijk duur en ooit zal de welvaart afnemen, 1 van de gevolgen zal zijn dat inbraken echt angstaanjagende proporties zullen aannemen.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

"...nog maar het begin..." ???

Ik zit al aan 4 inbraken en 3 hold-ups !!!
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

zelf uitgevoerd of ondergaan? ;)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
bennie
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jan 2006, 00:06

Bericht door bennie »

Er is bij mij nog nooit ingebroken of een poging gedaan.
Ik woon hier al 15 jaar en het is heerlijk rustig. Zou ook buitengewoon ongezond zijn om hier in te breken omdat ik niets zeg, geen vragen stel, geen politie bel, niemand aanhoud, maar direct schiet. ;-)
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Bericht door Paul Siemons »

bennie schreef:Er is bij mij nog nooit ingebroken of een poging gedaan.
Ik woon hier al 15 jaar en het is heerlijk rustig. Zou ook buitengewoon ongezond zijn om hier in te breken omdat ik niets zeg, geen vragen stel, geen politie bel, niemand aanhoud, maar direct schiet. ;-)
Daar kan je in België zeer zware problemen mee krijgen; het is hier volgens de wet verboden om je eigendom te verdedigen.

Mvg,

Paul Siemons
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Paul Siemons schreef:
bennie schreef:Er is bij mij nog nooit ingebroken of een poging gedaan.
Ik woon hier al 15 jaar en het is heerlijk rustig. Zou ook buitengewoon ongezond zijn om hier in te breken omdat ik niets zeg, geen vragen stel, geen politie bel, niemand aanhoud, maar direct schiet. ;-)
Daar kan je in België zeer zware problemen mee krijgen; het is hier volgens de wet verboden om je eigendom te verdedigen.

Mvg,

Paul Siemons
Toch enkel maar als je de dader/inbreker in de rug schiet?
For King & Country
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

ze netjes laten doen is het advies........... spijtig genoeg........
maar wat kan je nu bvb. doen als gezinshoofd? Stel dat je door een actie tegen de inbrekers je gezin in gevaar brengt?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Maar heeft iemand ervaringen met inbraken?
'War is delightful for those who have not experienced it'
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Viny gelukkig niet. zeker wel schrikken geweest? Ik denk als dat bij mij zou gebeuren ik elke dag wel voor het slapen gaan even naar buiten kijk of er niets loopt. Denk dat je echt schrikt al staat er opeens een vent/vrouw ( die kunnen dat ook ;P ) voor je raam staat.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Het was voor mij niet schrikken. Ik lag lekker te maffen :lol: Maar je schrikt wel als je s'ochtends hoort wat er is gebeurt. En het was zeker wel schrikken voor mijn vader!
'War is delightful for those who have not experienced it'
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Bij ons wordt regeld matig een poging gedaan, gelukkig lukt het nooit :lol: :lol:

Naast ons zit een deel van een hotel wat een paar honderd meter verder op staat. Nu hebben verschillende hotelgangers bij ons proberen binnen te dringen omdat ze na het witte huis na binnen moeten, en NIET bij het witte huis :lol: :evil:
Best lastig, gaan ze aanbellen, maakt hun niet uit hoelaat het is :|

Veel italianen, spanjaarden gaan de fout in, duitsers komen raar genoeg nooit langs.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

bij m'n schoonouders hun huis overhoop gehaald terwijl we op een feest zaten, een leeggehaalde portefeuille gevonden op een weide aan de achterzijde van ons huis en toen we eens snachts thuis kwamen de garagepoort die niet meer in het slot was (sanderdaags hoorden we dat alle buren bezoek hadden gehad en dat er ook een auto was gestolen)
dat zijn de enige ervaringen met inbraak en diefstal in onze anders zo rustige buurt.
nu hebben we een heel degelijk huisalarm en een meute honden lopen, en m'n baseballknuppel staat steeds klaar als buitenshuise defensie......
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Plaats reactie