Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door screamingeagle90 »

Hey,
Aangezien dat veel verzamelaars hun objecten op het forum zaten dacht ik van zet er ook eens wat op :wink:
Ik verzamel misschien een klein jaartje dus veel is het nog niet :P

2 Duitse K98 bajonetten met schede,1 schiessbecher bodemvondst,patronen, reichsmarken en loopbeschermer.

Afbeelding

Duitse veldfles met wat hulzen en ander klein spul uit de regio:
Afbeelding

Duitse M16 helm (oudijzervondst), duitse munitiekist,duitse schep uit de regio (Roermond) en een Duitse veldfles uit mijn woonplaats Montfort.
Afbeelding

Wettelijk onklaargemaakte K98,Y straps en een geschutzkasten(met dummy granaat):
Afbeelding

2x EK 2 1 met oorkonde en 1 zonder (beide 100% origineel):
Afbeelding



Afbeelding

De EK's zijn vandaag binnengekomen (9/3/07)

Verder nog mijn repro ss uniform met originele laarzen,ek, en misschien originele emblemen maar deze moet ik eens door een expert laten bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik zie toch al aardig wat leuke spullen :)
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Leuke spullen hoor! Mooie EK’s.

Het SS uniform gekocht als zijnde repro ? Of ben je daar later helaas achter gekomen?
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Aarde collectie en mooi Kar98!
Ik heb mijne ook vandaag gekregen! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

jeffie schreef:Leuke spullen hoor! Mooie EK’s.

Het SS uniform gekocht als zijnde repro ? Of ben je daar later helaas achter gekomen?
Ik heb het ss uniform als repro gekocht voor 180, maar ik ben er achter dat het tankvernichtungsabzeichen origineel is.
Het lijkt me zelf sterk dat de ss logos ook origineel zijn maar dit lijkt me sterk :wink:
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Ok dus je bent gelukkig niet opgelicht.
Ik moet zeggen dat je pop er super uitziet.
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

jeffie schreef:Ok dus je bent gelukkig niet opgelicht.
Ik moet zeggen dat je pop er super uitziet.
bedankt :lol: ik heb de pop gemaakt met mijn vader.
Een etalagekop gekocht op internet, een lichaam van buizen lassen, en deze opvullen met kranten :wink:
Bespaar je geld mee om poppen te kopen en kun je meer geld in militaria steken :wink:
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

screamingeagle90 schreef:
jeffie schreef:Leuke spullen hoor! Mooie EK’s.

Het SS uniform gekocht als zijnde repro ? Of ben je daar later helaas achter gekomen?
Ik heb het ss uniform als repro gekocht voor 180, maar ik ben er achter dat het tankvernichtungsabzeichen origineel is.
Het lijkt me zelf sterk dat de ss logos ook origineel zijn maar dit lijkt me sterk :wink:
:? :? :?

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=164 ... sc&start=0 :|
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Netjes hoor slim idee. Maar ja of het goedkoper is dan een echte etalagepop dat weet ik niet. buizen lassen, moet ik eerst een lasapparaat kopen haha. Maar als je die in huis heb of op het werk zal het inderdaad goedkoper uitkomen.

Markoz, dat topic gaat over de kraagspiegel en mouwadelaar. Er word niet gezegd in dit topic dat het Panzer Vernichtungsabzeichen repro is.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Originele mp40?

Netjes hoor! :)
'War is delightful for those who have not experienced it'
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

jeffie schreef: Markoz, dat topic gaat over de kraagspiegel en mouwadelaar. Er word niet gezegd in dit topic dat het Panzer Vernichtungsabzeichen repro is.
Het lijkt me zelf sterk dat de ss logos ook origineel zijn maar dit lijkt me sterk
Sowieso lijkt het me uberhaupt sterk dat zoiets als repro wordt verkocht en het later echt blijkt te zijn. Zeker als de zogenaamde "waarschijnlijk echte kraagspiegels en mouwadelaar" wel fake zijn. :wink:
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

viny schreef:Originele mp40?

Netjes hoor! :)
Plastic BB :lol:
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Sorry had die zin niet gelezen, Markoz. Maar laten we verder gaan met het verzameling van screamingeagle90.

Waren je EK’s nog gestempeld screamingeagle?
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

Ik heb er niet echt op gelet, ik vond het al goed dat er dat certificaat bij zat :wink:
Op de achterkant stond een nummer beginnend met 18.., en het ringetje is gestempeld.
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Ja ik doelde meer op het nummertje op de ring.
Het getal 18 wat jij bedoelt staat op de achterkant en is 1813.

Het IJzeren kruis werd op 10 maart 1813 ingesteld. Dit werd gedaan door koning Frederik Willem III. Toen was het bedoelt tegen de oorlog tegen Napoleon.

In 1870 kwam de Frans-duitse oorlog toen werd het kruis door keizer Wilhem I heringevoerd.

1914 begin van de eerste wereldoorlog werd het kruis weer ingevoerd. In de eerste wereldoorlog deelde ze het na schatting 5 miljoen keer uit. Hierdoor daalde het aanzien van het kruis enorm.

Adolf Hitler herinvoerde het kruis weer en kwam met het IJzeren kruis eerste en tweede klas. Daarbij kwamen ook het Ridderkruis en het Grootkruis.

Dit verklaard waarom het jaartal 1813 op de achterkant van het IJzeren kruis staat.

**Edit **
(En er waren natuurlijk ook nog de versierselen voor de kruizen maar dat stat hierbuiten. Zoals bijvoorbeeld eikenloof, eikenloof en zwaarden ect.)
Plaats reactie