Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

dvaupell schreef:
Ik ben van mening dat jij ECHT op de man speelt Mannerheim. Doe daar iets aan.
Leg uit...
dvaupell schreef:Er zijn parallellen te trekken tussen de wijze waarop onder het bewind van Mevr. Verdonk "gejaagd" werd op asielzoekers en op de wijze waaron sommige asielzoekers werden uitgezet en de jacht op Joden tijdens het Nazi-regime.
Mag ik dan ook voorbeelden?


dvaupell schreef:Verder, niet zozeer als forumdeelnemer, maar als Moderator: De wijze waarop jij richting Okke en Mij van leer trekt is onacceptabel.
Mijn opmerkingen zijn ook tegen jou bedoelt maar met name zijn ze voor okke, waarvan ik spijtig genoeg nog geen antwoord heb...
dvaupell schreef:Ik denk overigens dat je van goede wil bent, Mannerheim.cc
Dat ben ik. Even voor de duidelijkheid: ik wilde niemand beledigen.

Maar nou leg ik even duidelijk uit wat ik bedoel.
Zodra iemand ongefundeerd een vergelijk trekt tussen het Nederlandse immigratiebeleid en manier waarop Joden in WO2 zijn behandeld vind ik schandelijk.
Met deze uitspraken doe je teniet wat de Joodse bevolking toen heeft doorgemaakt, en daarom valt met dat vooral van de MOD's tegen. Dat juist zij die weten wat er gebeurd is zulke opmerkingen maken!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Huub Oosterhuis schreef:Ook de motie van wantrouwen van Geert Wilders tegen de staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak doet mij denken aan de discussie of er Joodse wethouders mochten zijn in de jaren dertig.
mannerheim schreef:Hier worden (door de staff zelf!) vergelijkingen getrokken tussen de Nazi-praktijken en het werk van de IND!

Dan neem je de oorlog niet meer serieus en beledig je alle slachtoffers van de nazi-terreur.
Enige nuancering is op zijn plaats, Mannerheim. De IND wordt door meneer Oosterhuis 'nazistische en facistische aspecten' toegeschreven. De acties van de IND wordt niet vergeleken met het leed dat Joden tijdens de tweede wereldoorlog is aangedaan.
Daarna wordt de discussie over de loyaliteit van volksvertegenwoordigers met een dubbele nationaliteit vergeleken met de loyaliteit van Joodse wethouders in de jaren dertig.

Jij vindt dat daarmee alle slachtoffers van de nazi-terreur beledigt worden. Ik vind van niet.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

mannerheim schreef:Leg uit...
..Ik had nooit echt een hoge pet op van de MOD's (met name jullie twee), maar nu is mijn laatste beetje respect tegenover jullie volledig op. En ik ben niet de enige op dit forum...dus in plaats van de leden meteen dingen te gaan verwijten kunnen jullie beter even naar jullie zelf kijken!
... Leg mij maar uit wat hieraan niet op de man gespeeld is.


Mag ik dan ook voorbeelden?
Dit is reeds door Okke toegelicht en bovendien in eerdere discussies al onderwerp van gesprek geweest op dit forum.
Mijn opmerkingen zijn ook tegen jou bedoelt maar met name zijn ze voor okke, waarvan ik spijtig genoeg nog geen antwoord heb...
Zoals gezegd vind ik ze onacceptabel. Zo gaan we hier niet met elkaar om. Vandaar ook de waarschuwing mijnerzijds.
Verder vind ik je opmerking dat het hoofdzakelijk over Okke zou gaan niet belangrijk.
Dat ben ik. Even voor de duidelijkheid: ik wilde niemand beledigen.
..Ik had nooit echt een hoge pet op van de MOD's (met name jullie twee), maar nu is mijn laatste beetje respect tegenover jullie volledig op. En ik ben niet de enige op dit forum...dus in plaats van de leden meteen dingen te gaan verwijten kunnen jullie beter even naar jullie zelf kijken!
Hoe is dit geen belediging?
Maar nou leg ik even duidelijk uit wat ik bedoel.

Zodra iemand ongefundeerd een vergelijk trekt tussen het Nederlandse immigratiebeleid en manier waarop Joden in WO2 zijn behandeld vind ik schandelijk.

Met deze uitspraken doe je teniet wat de Joodse bevolking toen heeft doorgemaakt, en daarom valt met dat vooral van de MOD's tegen. Dat juist zij die weten wat er gebeurd is zulke opmerkingen maken!
Met deze uitspraken brengt men (ook ook de mods) aan het licht welk een onrecht aan deze groep asielzoekers is aangedaan. Deelnemers die het leed van de holocaust ontkennen weren wij sowieso. Het bevalt me helemaal niet als me dit soort onzin in de mond wordt gelegd.

Eerstvolgende insiuatie omtrent het bagetelliseren van de holocaust van mijn persoon (of enig ander lid van dit forum) blijft niet zonder gevolgen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Beste Dvaupell, je signaal is duidelijk.

Nu sluit ik mij ook aan bij de groeiende groep mensen die vindt dat deze site 1 grote dictatuur is.
Maar voor ik meer tere MOD zieltjes breek ga ik wel weg.
Daarom hoef jij alleen mijn account maar even of non-actief te zetten.
Ik heb niet zo een zin om nog te posten op een forum waar de MOD's hypergevoelig zijn en geen enkele tegenspraak dulden.

Verder nog: Andere Forum-Users, dank voor de info die ik van jullie gekregen heb over verschillende onderwerpen en dank voor alle discussies.

Haudoe! :W

Mvg,

C.G.E. Mannerheim
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Zullen we her op houden dat gezien zijn/haar leeftijd Mannerheim nog geen onderwijs heeft gehad in begrijpend lezen. (Voor zover dat nog onderwezen wordt dan).

Een belangrijk iets van het kennis hebben van de geschiedenis is dat latere generaties in staat zijn overeenkomsten te vinden tussen het heden en verleden. De geschiedenis herhaalt zich niet, juist omdat wij deze vergelijkingen kunnen trekken.

Juist omdat we weten hoe wij als Nederlanders de Joden voor en tijdens de oorlog behandeld hebben zou een waarschuwing moeten zijn om de huidige vluchtelingen en autochtonen niet op een ééndere manier aan te pakken.

Dat asielzoekers onderzocht worden op waarheidsgehalte is één, maar ze, soms tien jaar lang aan het lijntje te houden of niet respectvol te behandelen is iets heel anders. En die laatste behandeling is waar Oosterhuis de vergelijking maakt tussen de handelwijze van de IND en de situatie hier te lande voor de WO2. De wereld zat toen anders in elkaar en dat maakt de handelwijze toen begrijpelijk, nu zouden we beter moeten weten.

Ten aanzien van de topic kan ik alleen maar aangeven dat het mij persoonlijk worst zal zijn of een kamerlid een dubbele nationaliteit heeft of zich inzet voor een buitenlandse mensenrechtenorganisatie. Zolang ze zich maar inzetten voor dat waarvoor ze gekozen/benoemd zijn, nl. het Nederlandse volkregeren/vertegenwoordigen. Zodra ze dit niet meer doen is er de normale procedure als eerder genoemd.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Mannerheim heeft besloten te vertrekken. Dat is zijn eigen beslissing geweest.
Van mij had hij niet weg hoeven gaan, maar soit.

... En weer terug naar het onderwerp.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Dat de motie van Wilders pure stemmingmakerij is moge nu toch wel duidelijk zijn. Als er één politicus in dit land aan stemmingmakerij doet, is het Wilders wel. Alles wat hij aan kan grijpen om de Islam in Nederland nóg gehater te maken dan het al is, grijpt hij aan. De moslimhaters worden nog meer in hun gelijk gesteld. "Kijk, zelfs de politiek twijfelt al aan de betrouwbaarheid van de Moslims," is meer en meer de gedachte in deze bevolkingsgroep. Er wordt gegeneraliseerd tot en met. Gewaardeerde langenoten, die toevallig ook een andere nationaliteit hebben, worden als onbetrouwbaar neergezet. En dan doel ik niet alleen op de twee staatssecretarissen, maar ook op de hele grote groep moslims, die volledig in de Nederlandse samenleving is geïntegreerd. Ik woon zelf in de Achterhoek, waar de mensen gelukkig nog wat nuchterder zijn, maar ik proef al sinds de dood van Fortuyn en Van Gogh dat er een verschrikkelijke moslimhaat is in vooral het westen van het land. Alles wat er gebeurt, is zo ongeveer de schuld van de moslims. Dit begint griezelig veel te lijken op de jodenhaat in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw. Daarom vind ik het vergelijk dat Oosterhuis maakt misschien een beetje gechargeerd, maar wel begrijpelijk. Maar dat zal wel weer een te linkse gedachte van mij zijn.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Hendrik is een fan van oosterhuis?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

THOR schreef:Hendrik is een fan van oosterhuis?
Waar staat dat? Vreemde conclusies trek jij Thor. Even goed lezen wat ik schrijf en kom er dan nog maar eens op terug.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

'Moslimhaat' is wat overdreven, denk ik. Wat Wilders en de zijnen voorstaan is dat aan de invloed van deze bevolkingsgroep letterlijk en figuurlijk grenzen worden gesteld. Niet om flauw te doen, Hendrik, maar het probleem in de Achterhoek, voor zover het daar überhaupt actueel is, nog geen fractie is van wat er in de Randstand allemaal gebeurt.

Hét grote verschil tussen de situatie gedurende de jaren '30 en de problemathiek van nu is het feit dat het "jodenprobleem", zeker in Nederland, gebaseerd was op papegaaiengedrag vanuit de extreemrechtse hoek. Ik bedoel daarmee te zeggen dat er destijds geen concreet probleem was. Men zocht naar oplossingen m.b.t. de crisis en bestempelde een bevolkingsgroep als zondebok.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Dé grote overeenkomst met de situatie gedurende de jaren '30 en de problemathiek van nu is het feit dat het "moslimprobleem", zeker in Nederland, gebaseerd is op papegaaiengedrag vanuit de extreemrechtse hoek. Ik bedoel daarmee te zeggen dat er nu geen concreet probleem is. Men zoekt naar oplossingen m.b.t. de verharding van de samenleving en bestempelt een bevolkingsgroep als zondebok.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Niet grappig :x Je wilt dus beweren dat er geen probleem is?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Wel zeker is er een probleem, alleen anders dan jij denkt vermoed ik.

Het doet zich voor dat er in ons land een groot aantal mensen woont die we zelf uitgenodigd hebben in de 60'er en 70'er jaren. Daarbij komt dat veel van deze mensen uit een andere niet christelijk-humanistische cultuur komt.

Dat wisten we ook toen we ze uitnodigden. Echter wij hebben verzuimd deze mensen te vertellen dat de uitnodiging slechts tijdelijk was. Een deel van de gastarbeiders is wel degelijk teruggegaan naar eigen land, maar een groot deel niet.

De mensen kregen hier kinderen en die weer kinderen. Net als bij Nederlandse kinderen gaat er wel eens wat mis. Een deel van de mensen is de Nederlandse taal niet of nauwelijks machtig. En we vonden het allemaal wel goed. Ja zelfgenoegzaam volk zijn we. Een deel van deze mensen is sociaal onaangepast. Deels is dit hun eigen schuld, maar deels ook die van het Nederlandse volk.

Dat deze mensen niet alleen rechten hebben binnen deze samenleving net als alle andere inwoners van dit land is goed. Maar om volledig tot deze samenleving te horen zijn er ook plichten die evenzo vervuld moeten worden.

Het is echter al te gemakkelijk om één bepaalde bevolkingsgroep overal de schuld van te geven. Dat is wat er meer en meer gebeurd, en dat is het probleem. Dan weiger je in de spiegel te kijken.

Wat je dan krijgt zijn de in mijn ogen soms stuitende uitingen op sites als fok.nl of geenstijl.nl maar ook op het forum van ons lokale nieuwsblad. Het ergste is nog dat het allemaal normaal wordt gevonden.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

hendrik schreef:Dat de motie van Wilders pure stemmingmakerij is moge nu toch wel duidelijk zijn. Als er één politicus in dit land aan stemmingmakerij doet, is het Wilders wel. Alles wat hij aan kan grijpen om de Islam in Nederland nóg gehater te maken dan het al is, grijpt hij aan. De moslimhaters worden nog meer in hun gelijk gesteld. "Kijk, zelfs de politiek twijfelt al aan de betrouwbaarheid van de Moslims," is meer en meer de gedachte in deze bevolkingsgroep. Er wordt gegeneraliseerd tot en met. Gewaardeerde langenoten, die toevallig ook een andere nationaliteit hebben, worden als onbetrouwbaar neergezet. En dan doel ik niet alleen op de twee staatssecretarissen, maar ook op de hele grote groep moslims, die volledig in de Nederlandse samenleving is geïntegreerd. Ik woon zelf in de Achterhoek, waar de mensen gelukkig nog wat nuchterder zijn, maar ik proef al sinds de dood van Fortuyn en Van Gogh dat er een verschrikkelijke moslimhaat is in vooral het westen van het land. Alles wat er gebeurt, is zo ongeveer de schuld van de moslims. Dit begint griezelig veel te lijken op de jodenhaat in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw. Daarom vind ik het vergelijk dat Oosterhuis maakt misschien een beetje gechargeerd, maar wel begrijpelijk. Maar dat zal wel weer een te linkse gedachte van mij zijn.

Zal het anders formuleren hendrik.
het lijkt wel door oosterhuis geschreven :wink:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

monmax schreef:Wel zeker is er een probleem, alleen anders dan jij denkt vermoed ik.
Eens zien of dat zo is... Het is al een stap in de goede richting als we gezamenlijk onderkennen dat er een probleem is. :)
monmax schreef: Het doet zich voor dat er in ons land een groot aantal mensen woont die we zelf uitgenodigd hebben in de 60'er en 70'er jaren. Daarbij komt dat veel van deze mensen uit een andere niet christelijk-humanistische cultuur komt.
"We" hebben helemaal niemand uitgenodigd. Deze mensen zijn hier gekomen om als gastbarbeider te werken, teneinde in hun eigen land een beter bestaan op te bouwen. Daar was natuurlijk helemaal niets mis mee, hou me ten goede, maar het cliché dat "we ze zelf hierheen gehaald hebben" is een dooddoener van het zuiverste water.
monmax schreef:
Dat wisten we ook toen we ze uitnodigden. Echter wij hebben verzuimd deze mensen te vertellen dat de uitnodiging slechts tijdelijk was. Een deel van de gastarbeiders is wel degelijk teruggegaan naar eigen land, maar een groot deel niet.
"We" wisten heel weinig van deze mensen en nog minder van hun levensbeschouwing. Dat ze geen varkensvlees eten en dat ze op een kleedje bidden, meer wisten "we" niet.
monmax schreef: De mensen kregen hier kinderen en die weer kinderen. Net als bij Nederlandse kinderen gaat er wel eens wat mis. Een deel van de mensen is de Nederlandse taal niet of nauwelijks machtig. En we vonden het allemaal wel goed. Ja zelfgenoegzaam volk zijn we. Een deel van deze mensen is sociaal onaangepast. Deels is dit hun eigen schuld, maar deels ook die van het Nederlandse volk.
Nee, niet van het Nederlandse volk (werkelijk schandalig dat je zoiets beweert) maar van de Overheid, die het allemaal wel best vond.
monmax schreef: Dat deze mensen niet alleen rechten hebben binnen deze samenleving net als alle andere inwoners van dit land is goed. Maar om volledig tot deze samenleving te horen zijn er ook plichten die evenzo vervuld moeten worden.
Ik hoor altijd alleen maar geluiden over de rechten van deze groep. Over hun plichten binnen de Nederlandse samenleving hoor je nooit iets uit die hoek. Jammer dat de tolerantie altijd van een kant schijnt te moeten komen.
monmax schreef: Het is echter al te gemakkelijk om één bepaalde bevolkingsgroep overal de schuld van te geven. Dat is wat er meer en meer gebeurd, en dat is het probleem. Dan weiger je in de spiegel te kijken.
Waar krijgen de moslims volgens jouw dan de schuld van? Het millieuprobleem? De hypotheekaftrek? De vergrijzing? De vogelgriep?
Wat wij moeten doen, en dat roepen we al jaren, is orde op zaken stellen en...in de spiegel kijken en nu er iemand zich daar mee bezighoudt wordt hij als extreem en radicaal afgeschilderd. Lekker goedkoop!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Plaats reactie