Homo's ...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Marit
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2004, 22:42
Contacteer:

Homo's ...

Bericht door Marit »

Hallo!

Ik ben hier nieuw op het forum en heb nog niet alles gelezen dus het zou kunnen dat het al eerder gevraagd is maar, kan iemand mij helpen aan informatie over homo's en zingeneurs in de tweede wereld oorlog.
Ik heb al een aantal sites bekeken maar, ik vind nergens een verhaal van iemand die het zelf heeft mee gemaakt. Dat is waarschijnlijk ook omdat, het toen nog niet echt 'normaal' was als je met het zelfde geslacht je bed deelde maar, er zal toch wel iemand zijn die iets heeft achtergelaten ofzo......? kunnen jullie mij misschien helpen?

Groetjes
Marit (16 Jaar uit Zwolle)

PS: jullie kunnen mij ook mailen : irishmarit@msn.com
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Mailen doen we niet. Vragen worden op het forum beantwoord, zodat ook andere mensen er iets aan hebben
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Patrick.S

Bericht door Patrick.S »

heeeeeeeeeys wat had hitler tegen homos
?
OutKast
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 apr 2004, 12:36
Locatie: Rotterdam, Holland

Bericht door OutKast »

paco schreef:heeeeeeeeeys wat had hitler tegen homos
?
Waarschijnlijk had Hitler niet echt iets tegen homo's. Hij gebruikte het excuus "homosexueel" om mensen die een gevaar voor zijn machtspositie vormde in kampen te doen verdwijnen of executeren. Zoals hij ook bij Ernst Rohm had gedaan.

E.R. was de oprichter van de SA, een soort knokploeg die met veel geweld Hitler en zijn partij beschermde. E.R. was ook homosexueel en Hitler wist dit allang, en heeft hem zelfs nog verdedigd tegenover anderen. Pas toen E.R. een gevaar werd voor Hitler heeft hij hem laten executeren, met als excuus dat hij homosexueel was. Maar de echte reden was dus dat hij te machtig werd een een gevaar voor Hitler.

Er wordt zelfs gesuggereerd dat Hitler zelf homosexueel was, maar dat is slechts een gerucht.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Lees de artikelen over homo's ten tijde van de Tweede Wereldoorlog op deze site maar eens door:

http://users.pandora.be/amarcord/selys/index.html

(Ga in het menu rechts op de pagina naar 'vergeten vervolgden' (vierde van boven). Daar staan twee artikelen die wel interessant zijn.)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

OutKast schreef:
paco schreef:heeeeeeeeeys wat had hitler tegen homos
?
Waarschijnlijk had Hitler niet echt iets tegen homo's. Hij gebruikte het excuus "homosexueel" om mensen die een gevaar voor zijn machtspositie vormde in kampen te doen verdwijnen of executeren. Zoals hij ook bij Ernst Rohm had gedaan.

E.R. was de oprichter van de SA, een soort knokploeg die met veel geweld Hitler en zijn partij beschermde. E.R. was ook homosexueel en Hitler wist dit allang, en heeft hem zelfs nog verdedigd tegenover anderen. Pas toen E.R. een gevaar werd voor Hitler heeft hij hem laten executeren, met als excuus dat hij homosexueel was. Maar de echte reden was dus dat hij te machtig werd een een gevaar voor Hitler.

Er wordt zelfs gesuggereerd dat Hitler zelf homosexueel was, maar dat is slechts een gerucht.
Röhm's homosexualiteit is nooit als argument gebruikt om hem van kant te maken. De SA wilde het gewone leger cervangen en aangezien Hitler het gewone leger nodig had, moest hij van de SA af. De reden die hij gaf was, dat de SA een opstand zou hebben beraamd.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »


Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gesloten