Het moet me even van het hart

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

ikzelf ervaar het niet zozeer als een probleem, maar ik denk dat wellicht bij anderen dit een ergernis is (gezien dat mensen dat die dat soort vragen stellen (die al vaker zijn voorgekomen) soms een vinnig antwoord krijgen.

Ik vind dit inderdaad wel een goed idee, is overzichtelijker ook voor de oudere leden die nog eens iets terug willen zien.

rémy
----
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik denk niet dat het werkt. Of je het topic nou sticky maakt. maakt niet uit, want de forumregels zijn ook sticky en daar staat ook dat dit forum geen encyclopedie is, maar er komen nog genoeg vragen over hoe ze complete info vinden over de oorlog e.d.

Op WW2-ETO sluiten wij zo'n topic en verwijzen door naar het juiste topic. Maarja dat is hoe wij het doen... Ieder zijn eigen beleid :)

779
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Ik denk ook dat dit veel zal schelen. En voor de nieuwe members: lees eerst een paar maanden mee vooraleer direct te posten en te vragen en te doen...
For King & Country
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ik merk tegenwoordig ook dat sommige members té snel een té kort lontje hebben, heb er gister nog over ge'PB't met een moderater.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik begrijp perfect dat er soms spanningen zijn op het forum...dat is trouwens in een goede vriendengroep ook soms...

Maar de laatste dagen is er wel een hoogtepunt gekomen aan de onderlinge beledigingen en spitsige commentaren...
Het is misschien onterecht dat ik dit zeg, maar het moet me (zoals het onderwerp zegt) toch even van het hart...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik zit op dit forum om er op mijn leeftijd (ach ik voel me oud) van anderen te leren over een onderwerp dat mijn grote interesse heeft: Tweede Wereldoorlog (nou ja eigenlijk oorlog in z'n algemeenheid)

Soms geef ik mijn mening en soms probeer ik mensen te helpen met de geringe kennis die ik heb, maar vaak leer ik van de berichten van anderen. Hierdoor zie je mijn posten (tegenwoordig) vaak alleen in de babbelbox gedeelte aangezien het daar over vanalles kan gaan. Daar ben ik wel goed in :wink:

Wat mij de laatste tijd inderdaad opgevallen is de lage kwaliteit van de posten in de serieuze topic's (dus buiten de Babbelbox), de drang van sommige mensen om overal een discussie van te maken en tot slot het 'op de man spelen' als men het niet eens is met elkaar.

Ik neem de staff van dit forum niets kwalijk zij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor de onzin die sommigen van ons (en ook ik maak me daar schuldig aan) schrijven. Degene die eerst moeten gaan nadenken over wat men schrijft zijn degene die posten. Dus jij (in 't algemeen bedoeld) en ik.

Wellicht dat we eerst bij ons zelf te raden moeten gaan waar het fout zit voor dat we een ander kwalijk nemen voor onze eigen 'heethoofdigheid'
Met dit bedoel ik dus, indien iemand een uitermate domme vraag stelt in het 'vragen-topic' hoe gaan we daar mee om ? We kunnen ons ergeren aan deze vraag of we kunnen 'm beantwoorden met een verwijzing naar: ten eerste de sticky 'dat we geen helpdesk zijn' ten tweede met bijvoorbeeld een link naar Google en tot slot (een link met) het antwoord. Als er door één iemand gereageerd is met bovenstaande voorstellen dan hoeft een ander geen nutteloze en irritatie opwekkende post meer te plaatsen. Dan kan de vraag op slot.

Zo is hoe ik erover denk.
Het forum opzich is echt heel goed opgezet en dient ook te behouden worden, maar we moeten er zelf ook voor gaan natuurlijk !!!
Laatst gewijzigd door Charly1975 op 04 feb 2007, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Zo is hoe ik erover denk.
Het forum opzich is echt heel goed opgezet en dient ook te behouden worden, maar we moeten er zelf ook voor gaan natuurlijk !!!
Perfect gezegd Charly, zo denk ik er ook over. En de meerderheid van het forum vast ook.
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
thedutchdevilo
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 apr 2005, 23:08
Locatie: Groningen

Bericht door thedutchdevilo »

Het lijkt wel op een jaartje geleden.....
De helft van de forum leden denken agent te zijn op dit forum terwijl daar de moderators voor zijn...
Kijk maar eens op marktplaats daar bied een jongen van 14 een dolk aan voor 200,- IK VIND DAT DUUR !...........maar............
Dat denk ik bijmezelf en als iemand mij vraagt zal ik dat zeggen.
Maar deze jongen word door een hele club aangevalen alsof hij een moord heeft gepleegd.
Terwijl er toch duidelijk in de regels staat dat er niet over prijzen gezeurd moet worden.
Als hij toch iemand vind die dat wil betalen dan is dat toch leuk voor hem.
En voor de (domme)koper geld ; Even rondvragen als je geen verstand hebt van de prijs voor artikelen,zo heb ik dat ook geleerd.
Maar einde verhaal is topic op slot en jongen kan niet meer verkopen omdat er een paar piassen weer agentje moeten spelen !
There can be only one...!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

thedutchdevilo schreef: Maar einde verhaal is topic op slot en jongen kan niet meer verkopen omdat er een paar piassen weer agentje moeten spelen !
Die jongen kan zijn dolk best hier proberen te verkopen, maar dan moet hij of een nieuw topic openen, of even contact met mij opnemen.
(Door middel van een privé-berichtje)

Dat laatste was vanaf het begin af aan het slimste geweest overigens, en daarmee heb je helemaal gelijk in jouw post ;)

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Sgt. Gallée
Lid
Berichten: 376
Lid geworden op: 29 apr 2006, 21:43

Bericht door Sgt. Gallée »

Toen ik mij op 29 april 2006 geregistreerde als Sgt. Gallée, had ik helemaal géén verzameling en geen kennis over verzamelen. Het enige wat ik had was mijn, toen nog, (bescheiden) kennis over de Tweede Wereldoolog. Ik poste bijna niks, maar las veel. Mij eerste verzamelobject was een Good Conduct Medal van Sobel. Vol goede moed begon ik aan mijn verzameling en aan http://www.forum.wo2.nl. Ik merkte heel erg dat als je wat poste als beginneling, dat er een aantal mensen waren met de mening 'daar heb je er zo weer een'. Toch hebben vele zoals Sobel, Skylighter, Johan, Peter, Haplo, Asjemenou etc. mij vanalles bij gebracht en boven alles, altijd even vriendelijk. Ik denk dat, dat laatste het belangrijkste is. 'De toon maakt de muziek'. Verder zou beginners het volgende aaraden:

1) Post niet als je er niks van weet, dat levert alleen maar irritaties op en het doet de overzichtelijkheid van het topic geen goed.
2) Lees veel topics, kijk goed naar collecties van anderen en stel vragen als iets niet duidelijk is (ik heb nog nooit meegemaakt dat een mod mijn vraag onvriendelijk beantwoordde!).
3) Hou in de gaten dat een 'verzameling' niet uit de lucht komt vallen en (heel) veel tijd kost om bijelkaar te krijgen.
4) Er zijn altijd wel forum-members die geirriteerd overkomen, ze bedoelen het echt niet zo.
En boven alles,
Koop boeken, ga naar de bibliotheek, bezoek websites. Dingen zoals wie is Speer, wat is de Algemeine-SS, wat is Operatie Fall Gelb, moeten toch wel tot je basiskennis horen.

Via dit forum kan je veel rijkdom vergaren, en dan bedoel ik niet alleen op de manier van verzamelen, maar vooral heel veel kennis.

'Ze kunnen je verzameling afpakken, je boeken etc. maar je kennis niet. Daarom is het erg belangrijk dat het ook op een rijtje tussen je oren zit op chronologisch niveau en feitenkennis.'

Bjørn,,
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Sgt. Gallée schreef:Ik merkte heel erg dat als je wat poste als beginneling, dat er een aantal mensen waren met de mening 'daar heb je er zo weer een'.
Mooi gezegd Sgt. Gallée!

Die mensen zijn hier nog vind ik en dat is jammer want daar door komen er echt niet meer mensen op dit forum af.
Maar al bij al vind ik het een heel leuk forum waar ik nog heel veel kan leren, maar op dit moment kan het wel een beetje gezelliger.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

Ik ben het daar ook mee eens.
Er zijn te veel discussies die uitdraaien in ruzies en ik vind ook dat mensen te veel problemen maken via ironie en sarcasme over dingen die totaal niet belangrijk zijn en meestal niet terzake doen. Iedereen heeft een mening en respecteer die dan ook.Het is nu eenmaal zo dat er beginnende verzamelaars op dit forum afkomen.Laat ze leren en fouten maken.Ook het vele off-topic gaan vind ik overbodig. Gezellig kletsen over je hobby kan altijd natuurlijk,maar waarschijnlijk onder een andere rubriek.
Maar dit is gewoon mijn mening en ik herhaal waarschijnlijk nog maar eens hetgeen dat anderen in dit topic al gezegd hebben :lol: . Ik vind het gewoon belangrijk ;) .
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Maar wat me ook stoort is dat mensen al een oordeel hebben over me door alleen het lezen van mijn naam.
Werd me vandaag op msn gevraagd ''Ben je ook al zo'n BoB noobie''.
Terwijl mijn naam een hele andere reden heeft dan Band of Brothers.

Dat irriteert me ook behoorlijk.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

SE Airborne NL schreef:Maar wat me ook stoort is dat mensen al een oordeel hebben over me door alleen het lezen van mijn naam.
Werd me vandaag op msn gevraagd ''Ben je ook al zo'n BoB noobie''.
Terwijl mijn naam een hele andere reden heeft dan Band of Brothers.

Dat irriteert me ook behoorlijk.
Dat is op msn, dus staat hier buiten
En zelfs als het hier al om draaide (om dit forum) kan de leiding daar toch nog steeds niks mee, jij hebt die naam om wat voor reden dan ook gekozen dus ja..
Ik bedoel, aan het feit dat vragen steeds opnieuw gesteld worden omdat (nieuwe) leden blijkbaar niet doorhebben dat die al gesteld is kan wat gedaan worden, maar niet aan het feit dat iemand jou naam in verband brengt met BoB

mvg
rémy
----
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

En trouwens, het is niet je forumnaam die belangrijk is. Belangrijk is wat je schrijft en met ons wil delen. :wink:
Gesloten