Opinies LW camouflagehelm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Opinies LW camouflagehelm

Bericht door anti repro »

hallo,

Ik verzamel pas sinds kort maar wil erg graag een duitse helm kopen, liefst een camouflagehelm met plaatje.
Op marktplaats heb ik al een paar keer eentje zien staan waarbij me opvalt dat de verkoopprijs steeds duurder wordt.

het is een LW camouflage helm met een plaatje onder de verf. Het binnenwerk is een beetje gekreukeld.

Is het een originele en wat vinden jullie van de prijs van 900 euri's ?

Helm is gisteren,zondag, geplaatst en de verkoper is ene POLLIE uit Arnhem.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

Jaaah, klopt helemaal, bedankt.

Meningen ??
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Lijkt me een nette helm voor een aardige prijs. Wat ik zo van de foto's af kan zien lijk hij me ook origineel en compleet.
Ik zou echter niet direct akkoord gaan met €900,-, zou er zeker nog wat vanaf proberen te halen. Wat was bijv. de prijs toen je hem voor de eerste keer te koop zag staan?
En zou de helm zeker op gaan halen en niet laten verzenden. Met dit soort spul is ophalen altijd verstandiger. Dan kun je hem eerst nog bekijken, je kunt als je hem wilt gelijk betalen en je kunt hem ook meteen meenemen. Zo kan er niks misgaan. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

bedankt Sinister,

Volgens mij vroeg hij vorige week nog 750 euro. (nu 900 dus)
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Zou eerst toch nog een tiental detailfoto's moeten zien voordat ik zou oordelen.Het praatje van ik ben een verzamelaar die stopt is natuurlijk wel cliché om helm een goeie eerste indruk te geven.
Greifkommando!
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

En wat nou als die graag fake helmen verzamelde :wink: Ik zou inderdaad maar een tiental duidelijke fotos vagen aan de verkoper.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik zou zoals gezegd langs de verkoper gaan om meer zekerheid te krijgen. De helm met eigen ogen zien, ruiken en voelen is het beste wat er bestaat. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Zou eerst en vooral geen helm kopen op marktplaats! :wink:
Greifkommando!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

snafu schreef:Zou eerst en vooral geen helm kopen op marktplaats! :wink:
Dat is grote onzin Snafu, ik heb hier al 2 prima helmen gekocht. Je moet gewoon weten waar je naar moet kijken en als het over de 400 EUR heen gaat gewoon naar de verkoper toe om de helm op te halen.
Op marktplaats wordt veel zooi aangeboden maar er staat best nog wel leuk spul tussen af en toe. Gewoon goed zoeken. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

SiNiStEr schreef:
snafu schreef:Zou eerst en vooral geen helm kopen op marktplaats! :wink:
Dat is grote onzin Snafu, ik heb hier al 2 prima helmen gekocht. Je moet gewoon weten waar je naar moet kijken en als het over de 400 EUR heen gaat gewoon naar de verkoper toe om de helm op te halen.
Op marktplaats wordt veel zooi aangeboden maar er staat best nog wel leuk spul tussen af en toe. Gewoon goed zoeken. ;)
Het is misschien wel een beetje kort door de bocht maar op marktplaats en ebay staan er zoveel goeie vervalsingen dat het voor een topkenner zelfs moeilijk wordt.De ene zegt dan dat ie wel goed is,de ander zegt dan dat ie niet goed is.Ik weet één ding zeker dat ik nooit een helm daar zou kopen want er zijn zoveel andere, betere alternatieven.Als ik een helm wil zoek ik op de i-stands van een respectabel forum (WMA bv) of ga ik naar een goeie dealer of rechtstreeks uit de hand van een andere verzamelaar of op een beurs waar je met verschillende verzamelaars kunt oordelen over de pot.Tja das mijn gang van zaken.Dat neemt niet weg dat er inderdaad goeie helmen op marktplaats aangeboden worden maar ik doe het gewoon niet.
Greifkommando!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nergens ben je meer veilig voor repro, ook niet bij zogenaamd "gerespecteerde" handelaren en/of verzamelaars. Ook zij kunnen fouten maken. Verder ben ik er van overtuigd dat als je heel goed oplet en je weet waar je op moet letten, dat de kans dat je genept wordt niet heel erg groot is. Er zijn ontzettend goede replica's maar de bijna niet van echt te onderscheiden replica's daar zijn er niet zo heel veel van. Bijna allemaal hebben ze nog wel hun foutjes waarop je ze kunt betrappen. ;)

Maargoed, uiteraard moet je zelf weten hoe je verzameld en waar je wel of niet koopt. Dit is aan iedereen zelf. Ik wil zelf echter niet altijd de topprijs voor items betalen dus dan neem je af en toe een bepaald risico. Dit maakt het voor mij ook interessant. En over het algemeen mag ik wel zeggen dat ik ook nog maar zeer weinig echte miskopen heb gedaan in mijn "verzamelcarriere" tot nu toe. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat me dat nu niet meer kan overkomen. In tegendeel, ik wacht op het moment dat het toch weer een keer gebeurd. Ik probeer in ieder geval wel altijd 100% op mijn hoede te blijven en me goed te verdiepen in de materie voordat ik ervoor ga, that's all you can do if you ask me... :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

SiNiStEr schreef:Nergens ben je meer veilig voor repro, ook niet bij zogenaamd "gerespecteerde" handelaren en/of verzamelaars. Ook zij kunnen fouten maken. Verder ben ik er van overtuigd dat als je heel goed oplet en je weet waar je op moet letten, dat de kans dat je genept wordt niet heel erg groot is. Er zijn ontzettend goede replica's maar de bijna niet van echt te onderscheiden replica's daar zijn er niet zo heel veel van. Bijna allemaal hebben ze nog wel hun foutjes waarop je ze kunt betrappen. ;)

Maargoed, uiteraard moet je zelf weten hoe je verzameld en waar je wel of niet koopt. Dit is aan iedereen zelf. Ik wil zelf echter niet altijd de topprijs voor items betalen dus dan neem je af en toe een bepaald risico. Dit maakt het voor mij ook interessant. En over het algemeen mag ik wel zeggen dat ik ook nog maar zeer weinig echte miskopen heb gedaan in mijn "verzamelcarriere" tot nu toe. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat me dat nu niet meer kan overkomen. In tegendeel, ik wacht op het moment dat het toch weer een keer gebeurd. Ik probeer in ieder geval wel altijd 100% op mijn hoede te blijven en me goed te verdiepen in de materie voordat ik ervoor ga, that's all you can do if you ask me... :)
En daar heb je volledig gelijk in Sinister. :)
Greifkommando!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Gelukkig, dan zijn we het eens... ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie