Collectie Killingspree (nieuwe foto,s nieuwe plaats page 19)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

nee dat heb je helemaal goed:
grabendolch
stiefelmesser
Nakampfmesser

het beestje hoeft maar een naam te hebben niet waar :D
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@killingspree; het is denk ik voor jou onnodig te vermelden dat (dit) type kaki shirts in grote getalen voor de Duitsers is gefabriceerd. Vooral de sahariana's waren behoorlijk populair. Deze, hoewel voor de Duitsers gefabriceerd, blijven nog wel Italiaans 8) .
Hieronder twee pics van de meest voorkomende shirts. Check maar of het 1 van deze is.

Afbeelding Afbeelding

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

killingspree schreef:nee dat heb je helemaal goed:
grabendolch
stiefelmesser
Nakampfmesser

het beestje hoeft maar een naam te hebben niet waar :D
Heb je helemaal gelijk in.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Haplo schreef:
Wil ook wel geloven dat dat behoorlijk ruig staat op een pop.
Nou haplo, moet je maar ff terugkijken want die messen zitten al een tijd op verschillende poppen, dus dan kun je real-life zien of het vet is :)
De ss-man staat trouwens meen ik niet eens in het museum dus er is no harm done

rémy
----
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Bericht door anti repro »

killingspree schreef:merci sinister.

laten we het zo zeggen anti-repro... ik mee te hebben gelezen dat jij je eerste stukken had gekocht en dat je daar van terug bent gekomen...
ik denk dat ik hier niets aan toe hoef te voegen.:evil: :arrow:

8)
Iedereen valt wel eens door de mand en ik probeer hier iets te leren waardoor ik eerdere fouten niet meer hoop te maken.

Ik voel mij ook niet zo snel aangevallen als ik commentaar krijg :wink:

Ik vind die Nahkampfmessen wel vet cool . Jij en Remy hebben echt vet spul zeg. Ik zal uw topic verder niet meer vervuilen met mijn vragen of opmerkingen.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Veltro schreef:@killingspree; het is denk ik voor jou onnodig te vermelden dat (dit) type kaki shirts in grote getalen voor de Duitsers is gefabriceerd. Vooral de sahariana's waren behoorlijk populair. Deze, hoewel voor de Duitsers gefabriceerd, blijven nog wel Italiaans 8) .
Hieronder twee pics van de meest voorkomende shirts. Check maar of het 1 van deze is.

Afbeelding Afbeelding

Veltro
heeft er iets van weg maar is niet het zelfde, hadden deze schouder stukken ?
die van mij wel namelijk ( hadden )
Ik zal uw topic verder niet meer vervuilen met mijn vragen of opmerkingen.
dankjewel
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Varianten met schouderstukken bestaan ook.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

zijn er nog andere kenmerken waar mee ik duits uit kan sluiten ?
zo staat er bijvoorbeeld een nummer in de nek
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

@killingspree; wat voor nummer? Als het een productienummer is dan is het niet bestemd geweest voor het Italiaanse leger, want deze hadden geen gestempelde productienummers in de kleding.
Maateenheden, jaar van ingebruik name en jaar van goedkeuring tot gebruik kunnen wel voorkomen in Italiaanse uniformering.
Daarnaast zijn er natuurlijk de prive-markeringen van de voormalige eigenaar.

P.S: een post van jou is 3 keer geplaatst

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Veltro schreef: P.S: een post van jou is 3 keer geplaatst
En ook dat is verholpen. Ik heb even de dubbelposts van Killingspree verwijderd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Er staat een 3 in de nek. verder geen stempels

Nieuws

Ondanks de vele goede reacties van jullie heb ik toch een belangrijke beslissing genomen. Ik kan niet verder erg diep tot de details in treden maar geloof me er is een erg goede rede voor.
Ik haal binnen nu en een paar weten 4 poppen weg uit mijn / ons ( ondertussen ) diorama. waarom ? omdat ik anders straks niks meer kan veranderen cq verschuiven ect ivm registratie.
Ik ben zelf momenteel opzoek naar een eigen huis waar ik vervolgens een eigen, veel groter diorama in wil maken ( mits de plaats toereikend is ).
de op de stoel zittende lw man, de staande splintertarn gast, en de wehrmacht pipo gaan weer fijn "züm heimat". (1 figuur staat niet op de foto's en verdwijnt ook,( de staande met fliegerbluse, remy ). Ook verdwijnen er een aantal spullen die zolang weer bij me thuis op geslagen gaan worden.
Op het moment dat alles daar blijft moet ik dus per keer aan vragen om iets te veranderen, daar pas ik voor. zelfde als jullie je verzameling op een kamer in huis hebben staan en je moet eerst je moeder vragen of je een andere jas op je pop mag doen, snappie !

dus vandaar, de FJ fliegerbluse gaat ook mee naar huis maar die was om te beginnen al tijdelijk

gr van niels
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik moet zeggen, ik vind het wel een erg goed idee dat je nu je eigen ruimte gaat zoeken. Een ruimte waar je, zoals je zegt, gewoon je eigen gang kan gaan. Ben je eigen baas.. ;)

Maar d'r komen dus een tijdje geen updates meer? Dat zou wel jammer zijn.

In ieder geval heel veel succes met je verhuizing (zoektocht naar een huis)! En je maakt, in mijn ogen, een wijs besluit. ;)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ja dat denk ik ook wel,
kijk het blijven mijn dingen en jullie weten allemaal net zo goed dat het dusdanig verslavend is dat je er toch aan wil pulke en trekken ect.
nou en als dat niet meer kan / mag, tja dat is de beslissing snel gemaakt
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Je hebt groot gelijk.
Toch eigelijk zot om te vragen of je bij je eigen spullen mag?
Succes met je plannen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Nou, in ieder geval komt er nog een grote verandering van de inhoud/indeling waardoor het gedeelte er toch niet te leeg bij staat, ik heb Niels in ieder geval in overweging gegeven om de wehrmacht man te laten staan om het huis te verdedigen. (maar hierover wordt achter de schermen nog over gedacht/gepraat)
in ieder geval blijven in totaal drie poppen staan en dus eventueel een vierde..
Zelf ben ik ondertussen verder door aan het sparen.
Verder zie ik de situatie zelf nog even aan, totdat ik er zelf last van ondervind (de nieuwe regels)

Rémy
----
Plaats reactie