Hakenkruizen, erger je daar ook aan?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
-Twilight
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:50

Bericht door -Twilight »

Haha nee maar opzich geeft het wel een duidelijk signaal af en er wordt wel meteen wat aan gedaan (ik neem aan dat ze het in de remise toen ook hebben weggehaald).
Ik mag hopen van wel.. Dat ze daarvoor naar de conducteur stapt kan ik erg goed begrijpen, aangezien ze zo'n 80% van haar familie aan "het gas" is kwijtgeraakt. Klantvriendelijk betekend ook: zorgen dat je op een nette manier van A naar B kan komen zónder met dat soort dingen geconfronteerd te worden.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Kriegsmarine schreef:
Zoals in een mooi hardcore liedje gezegt word: Hardcore does not give a F*** about the colour of our skin. ;)
Dj Outblast - Life sentence of Mankind.mp3? :P Mooie plaat ja
Kriegsmarine
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:45
Locatie: Zutphen

Bericht door Kriegsmarine »

Stefan schreef:
Kriegsmarine schreef:
Zoals in een mooi hardcore liedje gezegt word: Hardcore does not give a F*** about the colour of our skin. ;)
Dj Outblast - Life sentence of Mankind.mp3? :P Mooie plaat ja
Jep dat is hem :)
Peeters
Lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 mei 2006, 20:26

Bericht door Peeters »

Hakenkruizen, erger je daar ook aan?
Niet bepaald. Trek me er niets van aan. Ik vind dat mensen die het doen gewoon gek in hun hoofd zijn. De beste oplossing is om er zo min mogelijk aandacht aan te besteden.
Echter heb ik al meermalen kleine kinderen aangesproken op het maken van hakenkruizen. Aangezien zij het anders misschien de normaalste zaak van de wereld gaan vinden. Ik weet van twee kleine kinderen in ieder geval dat ze het nu niet meer doen. De rest ben ik nooit meer tegengekomen of iets dergelijks.
In the War, that changed the world, no one fought alone!
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

In het concertgebouw de Doelen in Rotterdam hingen sinds de opening een tiental jaar een aantal kroonluchters hoog aan het plafond. Na een verhaal van een van de portiers ben ik een keer in de kelder wezen kijken, waar ze nog lagen. Ze bleken afkomstig te zijn uit de Ortskommantatur, en onderop zaten grote Rijksadelaars met hakenkruizen. Ze hingen zó hoog, dat dit nooit is opgemerkt...
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Kom in het openbaar vervoer wel eens dingen tegen als 'hijl hitler' en 'hamas hamas alle joden aan de gas'
Ik denk dat dat wel genoeg zegt over het niveau van de figuren die dit soort dingen opschrijven :wink:
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

De mensen die die dingen opschrijven/tekenen die snappen inderdaad allemaal niet goed hoe vreselijk die dingen waren...
[Gezocht]: Heer uitrusting
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Hijl :lol:
Axis vs Allied schreef:De mensen die die dingen opschrijven/tekenen die snappen inderdaad allemaal niet goed hoe vreselijk die dingen waren...
Die dingen deden het niet, het waren de personen erachter.
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Ja oke, maar het komt op hetzelfde neer:)
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Omg.. Bij ons op school is een sticker van Blood en Honour geplakt op kluisjes,en hakenkruizen zie bijna op elke vierkante meter..
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

moet zeggen dat ik me meer erger aan de AntiFa stickers op bijna elke lantarenpaal in de stad -_-..

overdrijven is ook een vak..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Mike.H schreef:moet zeggen dat ik me meer erger aan de AntiFa stickers op bijna elke lantarenpaal in de stad -_-..

overdrijven is ook een vak..
Haha, die kom je hier op het platteland niet tegen, maar als ik door nijmegen loop zie ik ze ook overal.
Hier zijn het inderdaad veel hakenkruizen.

Maar even een vraag voor de mensen die zich, net als ik, aan die hakenkruizen ergeren: Ergeren jullie jezelf ook aan hamer en sikkel stickers, rode sterren etc.
Ik namelijk wel, het communisme heeft meer doden op zijn geweten dan het nazisme, allebei waren ze verschrikkelijk.
In de EU is het nu ook verboden om hakenkruizen openbaar te maken. Er was ook een voorstel om dit met de hamer en sikkel ook te doen. Niet gebeurd. :|
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

mannerheim schreef:
Mike.H schreef:moet zeggen dat ik me meer erger aan de AntiFa stickers op bijna elke lantarenpaal in de stad -_-..

overdrijven is ook een vak..
Haha, die kom je hier op het platteland niet tegen, maar als ik door nijmegen loop zie ik ze ook overal.
Hier zijn het inderdaad veel hakenkruizen.

Maar even een vraag voor de mensen die zich, net als ik, aan die hakenkruizen ergeren: Ergeren jullie jezelf ook aan hamer en sikkel stickers, rode sterren etc.
Ik namelijk wel, het communisme heeft meer doden op zijn geweten dan het nazisme, allebei waren ze verschrikkelijk.
In de EU is het nu ook verboden om hakenkruizen openbaar te maken. Er was ook een voorstel om dit met de hamer en sikkel ook te doen. Niet gebeurd. :|
Nou opzich heb ik geen probleem met van die tekens, zolang ze maar niet OVERAL hangen zegmaar. Vandaar dat ik me meer erger aan die antifa stickers die OVERAL hangen.. maar opzich vind ik het Communisme erger dan het Nazicisme/Fascisme maar dat is dan persoonlijk en eigenlijk is het wel gek want in veel geloven is het hakenkruis een teken van geluk.. (Finnen gebruikten ze ook want was het familiewapen van een Zweedse graaf Rosenberg of iets dergelijks, weet de naam niet meer precies) maar waar het wel op neerkomt is dat je het zelf erger voor jezelf maakt vaak door je eraan te ergeren. als je dat gewoon niet doet heb je er gewoon minder last van..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Mike.H schreef: Finnen gebruikten ze ook
Klopt: Voor hun luchtmacht, die was, op de kleur na, vrijwel indentiek aan de facistische.
Die van hun tanks had kortere uiteinden.
Maar komt de swastika niet oorpronkelijk van Hindoeisme of Boedhisme ofzo?
Ik zag laatst een schild dat de Romeinen in het Midden-Oosten hadden buitgemaakt, daar stond ook een swastika op.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

It is a widely-used sacred symbol in Dharmic religions (Hinduism, Buddhism and Jainism). Hindus often decorate the swastika with a dot in each quadrant. In India, it is common enough to be a part of several Devanagari fonts. It is also a symbol in the modern unicode. It is often imprinted on religious texts, marriage invitations, decorations etc. It is used to mark religious flags in Jainism and to mark Buddhist temples in Asia.

van Wikipedia.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie