Normandie in foto

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog

wat vind u van Normandie

mooi ze
34
62%
heb nog niet bezocht en ben van plan om te bezoeken
16
29%
heb nog niet bezocht en ben niet van plan om te bezoeken
2
4%
trekt op niets
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 55

dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

als je op zoiets rondloopt, dan ben ik meestal gewoon stil, ik denk niet, en ik loop alleen maar zo rond: :shock:

majah, mooie foto's! :wink:
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

al goed en wel ma zeg nu toch zelf omaha beach ('de' landingsplaats van d-day) wat heb je daar nog? niest meer een monument een museeum maar dat is dan ook alles. toegegeven pont d'hoc is dan weer adembenemend en zeker ook de duitse en amerikaanse begraafplaats.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Daltons4life
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mar 2007, 22:11

Re: Normandie in foto

Bericht door Daltons4life »

johan willaert schreef:
sniper snoop schreef:Afbeelding
Mooi Kanon van het Belgische Leger van 1952 :?
wij hebben thuis ook zo eentje; het zou een americanse bouffor zijn en erna om geboud in het belgische leger met groter geschut op en bepansering etc...
if you need me, I'll be in my foxhole!

M29c Weasel...
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Mooie foto's hoor. Alleen vreemd/jammer dat je de rest niet vrij geeft, was wel benieuwd ..
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Normandie in foto

Bericht door johan willaert »

Daltons4life schreef:het zou een americanse bouffor zijn en erna om geboud in het belgische leger met groter geschut op en bepansering etc...
Niks omgebouwd..... in 1952 kant en klaar gebouwd Bofors geschut!

De volgende keer dat je er bent, moet je maar eens naar het 1952 gedateerde identificatieplaatje kijken....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

sniper snoop schreef:dat is zo
ik vind zelf deze begraafplaats de mooiste wereldoorlog 2 begraafplaats die ik ooit heb gezien of ken
de kruisjes staan allemaal in 1 rij, even ver en de paden is in een latijns kruis aangelegt
daarom vind ik dat je nu echt even de foto's mag bekijken en eens goed nadenken hoe erg het was zoals myron het melde
want hier zie je meer dan 9000 stoffelijk resten van mensen
(vrouwen als mannen)

dit is een een foto die ik van het intenet haalde

Afbeelding

wil je de site bezoeken van de foto
klik op de onderstaande URL
http://www.documentatiegroep40-45.nl/mo ... age&pid=59
Als je zo eens rondloopt op die laatste rustplaats van de amerikanen,moet je denken: Nooit meer in een oorlog vechten,alleen nog tegen oorlog.Ik zelf heb eens rondgelopen in Margraten,geallieerd kerkhof,in Lommel het Duitse, kom ik jaarlijks terug,aangezien wij een chalet hebben op de camping 200 meter verder.Daar word je echt stil van..
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Een kleine toevoeging van mijn kant.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

arneken schreef:al goed en wel ma zeg nu toch zelf omaha beach ('de' landingsplaats van d-day) wat heb je daar nog? niest meer een monument een museeum maar dat is dan ook alles.
Meerdere monumenten, resten van Duitse Steunpunten (WN's), funderingen van oude gebouwen die een rol speelden in het gebeuren, enz....

Op Omaha alleen kan je al ruim een dag spenderen en dan heb je daar bijlange nog niet alles gezien...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

johan willaert schreef:
arneken schreef:al goed en wel ma zeg nu toch zelf omaha beach ('de' landingsplaats van d-day) wat heb je daar nog? niest meer een monument een museeum maar dat is dan ook alles.
Meerdere monumenten, resten van Duitse Steunpunten (WN's), funderingen van oude gebouwen die een rol speelden in het gebeuren, enz....

Op Omaha alleen kan je al ruim een dag spenderen en dan heb je daar bijlange nog niet alles gezien...
ja das wel waar maar en al die musea en al zijn wel indrukwekkend. maar ik vind het nog het meest indrukwekkender als je ziet wat die jongens 60 jaatr geleden hebben moeten doormaken (pont d'hoc en utah)
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De bovenste foto had ik genomen vanaf de Pegesus bridge had dat gebouw ook nog een of andere betekenis tijdens oorlog (werd mij verteld hij wist aleen niet wat voor betekenis)
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Bericht door Thomas V »

arneken schreef: ja das wel waar maar en al die musea en al zijn wel indrukwekkend. maar ik vind het nog het meest indrukwekkender als je ziet wat die jongens 60 jaatr geleden hebben moeten doormaken (pont d'hoc en utah)
Op Omaha Beach kan je dat ook. Probeer je maar eens in te beelden bij laag water hoe zwaar het moest geweest zijn om het strand op te lopen, naar de heuvels te moeten lopen, ze te moeten beklimmen... en dit alles onder hevig machinegeweer vuur, mortiergeschut, etc...
Kan je perfect doen als je daar staat en dan zal je ook zien wat ze hebben meegemaakt.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

De begraafplaatsen zien er echt indrukwekkend uit!
Alleen voor de begraafplaats te bezichten zou ik al naar Normandie willen.

Het ziet er op de foto's allemaal heel rustig en mooi uit, zal wel een behoorlijke indruk geven als je een stap op deze begraafplaatsen zet.
Dan krijg je pas echt het idee dat de oorlog te veel slachtoffers heeft gemaakt.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Plaats reactie