Het moet me even van het hart

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zo is het maar net! Het lijkt soms wel een schande om BOB goed te vinden.... Ik vind BOB een goede serie en -oh schande- heb zelfs het boek gelezen ( meerdere malen zelfs, ik houd van lezen )! Ik geef toe dat ik soms ook wat simpel word van sommige posts ( "wat kost de tandenborstel van Dick Winters?" etc. etc. ) maar ik reageer dan gewoon niet... Niet elke Airborne liefhebber is een BOB groupie en niet elke BOB groupie is een Airborne verzamelaar... Daar komt nog bij dat "elite-onderdelen" gewoon veel meer tot de verbeelding spreken én dat in Nederland nagenoeg geen Amerikanen ( behalve de 82nd en de 101st ) hebben gevochten.... In mijn lieftallige dorpje is geeneen Yank geweest, wél veel Britten en Canadezen ( oja, en Duitsers :lol: )...
Zoals sommige mensen op elkaar reageren vind ik dan ook niet kies, als iemand niets te melden heeft behalve wat gezeur, dan kan dat persoon ook ervoor kiezen niet te reageren. Dan heeft het persoon weliswaar geen 440000 posts, maar wél wat te melden! ;)

@ SE Airborne NL: Waar staat SE voor, als ik vragen mag?
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ik ben Clan-Leader van een Xbox 360 Clan, en SE is mijn clan.
Het staat voor Screaming Eagles, ik ben dus geen BoB noobie ofzow :P
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

SE Airborne NL schreef:Ik ben Clan-Leader van een Xbox 360 Clan, en SE is mijn clan.
Het staat voor Screaming Eagles, ik ben dus geen BoB noobie ofzow :P
Afgaande op je avatar had je clannaam AA moeten zijn, All American ;) . de term BOB nOOb: tja, wanneer ben je een nOOb?
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

LEO schreef:En trouwens, het is niet je forumnaam die belangrijk is. Belangrijk is wat je schrijft en met ons wil delen. :wink:
Tot op zekere hoogte ben ik het hier mee eens. Maar er zijn forumnamen waarvan ik denk, als je zo'n naam neemt dan heb je niet echt in de gaten waar we hier mee bezig zijn.
Een naam als Waffen SS(meteen maareen recentelijk voorbeeld nemen) kan ik niet echt waarderen en als je een dergelijke naam neemt dan draagt dat meer uit dan enkel je gebied van interesse.
Misschien denken anderen daar anders over maar er zullen er ook genoeg zijn die het met me eens zijn. Ik vind dat je ook in overweging moet nemen hoe een naam op anderen over zou kunnen komen als je hem kiest. Dit lijkt mij niet meer dan logisch.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

SE Airborne NL schreef:Ik ben Clan-Leader van een Xbox 360 Clan, en SE is mijn clan.
Het staat voor Screaming Eagles, ik ben dus geen BoB noobie ofzow :P
Eh Screaming Eagles is/was toch de lijfspreuk van het 101st? dat is toch wel BoB dan? of ligt dat aan mij?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Mike.H schreef:
SE Airborne NL schreef:Ik ben Clan-Leader van een Xbox 360 Clan, en SE is mijn clan.
Het staat voor Screaming Eagles, ik ben dus geen BoB noobie ofzow :P
Eh Screaming Eagles is/was toch de lijfspreuk van het 101st? dat is toch wel BoB dan? of ligt dat aan mij?
Lijfspreuk?

101st AB = screaming eagles
82nd AB = All American
30th ID = Old Hickory
29th ID = Blue and Grey
28th ID = Bloody Bucket/Keystone

Gewoon de bijnaam van de divisie dacht ik...
101st AB is niet aleen E co. 2nd bat. 506th PIR hè Mike.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

-_- ja dat bedoel ik.

en noh meen je? maar dacht toch wel dat 101st wel de divisie was waar 506th in zat he Loek?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Mike.H schreef: maar dacht toch wel dat 101st wel de divisie was waar 506th in zat he Loek?
Helemaal correct Mike :P
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

:D dankje man :D

nou vandaaaaar dacht ik dat zo :P

snappie Loekieboy :D?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Ik zit nog niet zo lang op dit forum en denk ook niet dat ik hier langer blijf. Ik vind hier geen fijne sfeer hangen ik wist niet dat jullie zo op spelling letten, waar ik geen talent in ben, maar bij de eerste de beste comma of hoofdletter vergeten krijg ik gelijk allerlei opmerkingen. Wat mij ook heel erg stoort is dat ik vaak te horen krijg: "En wat weet deze jongenman er dan van ". Ik vind dit zeer storend.
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Als ik eerlijk ben vind ik dat best vreemd, in zovere ik me kan herinneren is er altijd netjes tegen je gezegd hoe dingen in zijn werk gaan, ik kan me nog herinneren dat ik je ooit heb gewezen op het dubbelposten en dat er gebruik gemaakt kan worden van de Afbeelding knop. Tevens kan ik je laatste punt nergens terug vinden op het forum.

Ik wil hier ook aan toe voegen dat iedereen op het forum bij ''nul'' begint, wie je ook bent hoe oud je ook bent enz. Ook is het zo (wat al vaker is verteld) dat het maken van sommige spellingsfouten niet nodig is, als ik naar je post nu kijk ziet het er toch netjes uit?

Gr
Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

battle of the Bulge schreef:Wat mij ook heel erg stoort is dat ik vaak te horen krijg: "En wat weet deze jongenman er dan van ". Ik vind dit zeer storend.
Iedereen wordt in eerste instantie wel een beetje gechecked op zijn kennis. Dat lijkt me logisch, hieruit kan bijvoorbeeld blijken hoeveel waarde je moet hechten aan iemands oordeel als het gaat om de "fake-origineel vraag" of hoe serieus iemand in de hobby is.
Op wel vlak heeft iemand veel verstand van de materie en op welk gebied kun je hem beter geen vragen stellen?
Heeft de persoon al een hele collectie, is het een beginnend verzamelaar of verzameld hij helemaal niet?
Hoe denkt hij over bepaalde zaken omtrend de oorlog of het verzamelen en is dit toelaatbaar?

Allemaal logische vragen. Men probeerd gewoon een beeld te scheppen van jou als persoon en forumlid. Is het iemand waarvan je wat kunt leren of is het iemand die zelf nog veel moet leren? Het is toch logisch dat mensen dat willen weten. Althans ik vind dat logisch, ik weet niet hoe het bij jou zit?
Toen ik hier voor het eerst kwam zullen mensen dat wellicht ook wel gedaan hebben. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het me niet zo kan herinneren. Dit kan echter ook komen omdat ik meteen in het begin al met een paar vragen kwam over spullen waaruit wel bleek dat ik een beginnend verzamelaar was.

Ik denk dat, dat over een tijdje zeker minder zal worden en dat je er dan niet veel meer van zult denken. Op elk forum waar je komt zul je dit waarschijnlijk meemaken, hier moet je even doorheen maar het gaat vanzelf over. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Bericht door battle of the Bulge »

Trouwens bedankt sobel :D, niet de admins maar meestal de leden zelf maken dit soort opmerkingen. Het bericht van daarnet had ik ook wel heel erg mijn best op gedaan.
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Wat ik ook niet leuk vond is,was dat ik me aangeboden had,om me voor forum in te zetten(Mod en dergelijke) en toen de staff netjes zeiden dat ze niemand nodig hadden,dat ik andere topic's te zien krijg van, "Jij bent je wel erg aant uitsloven he Stefan" Ik weet niet meer welk topic dat was,maar dat vond ik ook weer erg jammer.

Voor de rest is dit een leuk en vooral leerzaam forum,met betrekking tot de tweede wereld oorlog.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja maar Stefan, als je al eerder een topic daarover had geopend dan kan het nogal zo overkomen en denk ook niet echt dat velen dat gemeend hebben, meer als om je een beetje te plagen of wat dan ook ;).

En voor de rest laat je je daar toch niet door beledigen of wel ;)?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gesloten