Even een vraagje over spel Rome Total War

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Even een vraagje over spel Rome Total War

Bericht door Mike.H »

Hmm nou kijk ik heb Rome Total War van mijn comp. afgegooid door de hele map van Activision weg te gooien (dus niet via uninstall omdat daar elke keer een fout in kwam), maar nu wil ik hem er dus weer opzetten maar ik heb geen idee hoe dat nu kan, elke keer als ik de cd erin doe zegt dat menu;

Play (doet die dus niet omdat ik alles heb weggegooid)
Uninstall (doe ik dat dan krijg ik bij het laden een foutmelding elke keer)
Help
Support
Exit
(of iets dergelijks)

en ook als ik via de cd setup doe dan krijg ik dezelfde foutmelding als bij Uninstall -_-' ik weet het het klinkt allemaal heel vaag etc maar dat is het ook :P

nu wilde ik graag weten of iemand weet hoe ik dat spel er nou weer opkrijg :P...

Bvd, Mike
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dit al geprobeerd:

Start -> configuratiescherm -> software -> dan even zoeken in de lijst naar Rome: Total War -> klik op "Wijzigen/verwijderen". Als het goed is gooit Windows dan de rest er af. (Windows XP)

Voortaan eerst even vragen hoe je de foutmelding kan oplossen, en dan pas verwijderen.. :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja maar kijk Dodo dat heb ik dus al gedaan via configuratiescherm.. maar dan moet je alsnog uninstall doen en daar krijg je dus elke keer een foutmelding

ja ik weet het haha.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Probeer een anders setup, ik heb zoiets ooit ook gehad en toen was er een andere die het deed. Wel "Openen"! Dus niet dubbelklikken. Openen en dna setup.exe o.i.d. selecteren.
Anders kan je het handmatig proberen erop te zetten.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Bedankt voor de tip, ga het direct proberen.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

hmm nee dat geeft hetzelfde resultaat.

"Internal Failure
Error Number: 0x89949707
Description: "

Installshield:
1628: Failed to complete installation

de hele tijd -_-'
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Misschien een hele drastische optie maar je systeemherstel draaien van vóór verwijderen ? Is dat misschien een oplossing? Ik denk maar mee hoor....
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Charly1975 schreef:Misschien een hele drastische optie maar je systeemherstel draaien van vóór verwijderen ? Is dat misschien een oplossing? Ik denk maar mee hoor....
Eh sorry Charly ik denk dat je dit heel aardig bedoeld maar wat je nu zegt is een beetje abrakadabra voor mij :P... zou je aub willen uitleggen wat je bedoeld? en hoe ik dat kan doen haha?

voel me nu echt een opa :)

bvd,
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Afbeelding

Sorry een flauw grapje… ( in verband me Mike zijn woonplaats.)

Misschien komt het dom over maar zo bedoel ik het absoluut niet. Maar welke CD heb je er inzitten? Heb zelf ook Rome Total war gespeeld en weet dat er meerdere cd’s zijn. Misschien moet je eens kijken wat er gebeurd als je er een andere cd instopt.

Wat Charly bedoel is eigenlijk je computer terug in de tijd te sturen. Maar dan moet je wel ongeveer weten wanneer je hem geïnstalleerd heb ( of je mapje had verweiderd). Ik zou dit zelf niet doen. Want andere programma’s of dingen die je heb gedaan na die datum zullen ook verwijderen dan.

Ik zal morgen even me CD’s opzoeken en zal ik even voor je kijken of ik wat kan vinden dat je misschien kan helpen. in ieder geval succes verder.
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Bericht door LoD »

Kennelijk zijn er nog bestanden aanwezig waardoor de installatie spaakloopt.
Je zou hetvolgende kunnen proberen:

Uitvoeren ( run ) regedit.
Kom je in de registry, doe je een search op Medieval Total War
In het rechterscherm krijg je dan een lijst met bestanden ( waarden ) , links een map.
Map delete je, bestanden rechts ook, met uitzondering van de bovenste, die kun je niet wegmikken.
Dit herhaal je net zolang totdat hij geen searchresultaten meer oplevert, het rechterscherm dus leegblijft, op de lagemene waarde na.
Dan start je je pc opnieuw op en zou je het spel gewoon moeten kunnen installeren ( eerst nog even kijken of echt alles weg is, ook uit het opstartmenu, picto's e.d. ).

Heeft bij mij gewerkt bij mij AVG van grisoft ( virusscanner ), ik kreeg hetzelfde probleem na een crash en een herinstallatie.

Wat makelijker is, rename OF je oude map waar MTW in zit ( bijvoorbeeld naar MTW2 ) OF installeer het spel opnieuw onder MTW2 ( maar ik kan niet garanderen dat dat werkt.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik bedoelde inderdaad het systeemherstel van Windows.....het geeft inderdaad enorme risico's als je dat doet omdat je inderdaad 'terug in de tijd' gaat en je de kans loopt om overige geinstaleerde bestanden weer kwijt te raken. Het was van mij inderdaad goed bedoeld en ook echt als optie aangegeven.

Bij de optie van Regedit zou ik vooraf wel even een kopie van je register op je buroblad plaatsen voor het geval dat je echt te veel weg gooit.

Dat doe je d.m.v. in je regedit op Bestand en vervolgens op Exporteren te klikken. Geef aan dat je het op je buroblad wilt opslaan en ga dan zoeken naar de mappen d.m.v. CTRL-F en/of F3
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Haha Jeffie grapjas.

en ik zal even kijken wat ik ervan kan maken, erg bedankt tot nu toe :)

edit:

net 2 bestandjes weggemikt met regedit en nu hou ik dus "default" over die je niet kan verwijderen. ik ga dus nu ff opnieuw opstarten en kijken of die het nu wel doet :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Aaargh het heeft dus niet geholpen want ik krijg weer dezelfde fout -_-' en ik heb hem vorige week eraf gegooid en verder geen dingen meer geinstalleerd of wat dan ook...

zou er misschien nog een andere optie zijn?

ik scan anders wel de cd ofzo maja anders zou dat systeemherstel misschien wel een optie zijn...

mvg en thnx so far..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Als je tussen het weggooien en nu geen andere programma's hebt geinstaleerd dan kun je het uiteraard proberen.

Alles wat je ziet: CTRL-ALT-DELETE :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Moet je eens googlen op Rome total war 1628: Failed to complete installation

Dan kom je wat dingen tegen lees het even door. Het is blijkbaar een fout die meer voorkomt. Even zoeken en hoop dat je een oplossing tegen komt.

http://www.twcenter.net/forums/archive/ ... 34431.html

http://www.techspot.com/vb/topic43788.html
Gesloten