Post hier jouw wo2 wapens

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

tom wy schreef:the m1 is van inland div. alles nr gelijk
Alleen de receiver van M1 Carbines is genummerd......
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

wapenriem Mosin Nagant

Bericht door asjemenou »

tom wy schreef:yes sire en volledig nr gelijk izvehsk!
iemand die een een draagriem heeft liggen van een 91/30 ??
mvg
bedankt!
Tom
Een draagriem voor een Mosin Nagant M91/30 heb ik niet voor je maar ik heb wel een tip. Ik neem aan dat je voor je Russische Mosin Nagant ook een Russische wapenriem wilt hebben. Veel "Russische" WOII Mosin Nagant wapenriemen die je op Internet ziet aangeboden zijn niet Russisch laat staan WOII. Veel van deze wapenriemen zijn naoorlogs en komen uit Tsjechië, Hongarije enz. Een originele Russische wapenriem is voorzien van een Sovjet legerstempel (met Cyrillische lettertekens dus). In deze stempel staat dan sowieso een hamer en sikkel afgebeeld. De wapenriem is kaki kleurig met groen stiksel. Er bestaan ook Russische zwart lederen Mosin Nagant wapenriemen. Deze waren in gebruik bij de Russische marine. Uiteraard zijn deze ook gestempeld. Vindt je een wapenriem die niet gestempeld is dan is de kans groot dat het geen Russische wapenriem is.
tom wy
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jul 2006, 12:44
Locatie: leuven belgium

Bericht door tom wy »

iemand die een link kan sturen van een site die "russische" mosin nagant 91/30 draagriemen verkoopt (hoeft niet direct wo2 te zijn)!
mvg
Tom
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Haplo schreef:
Nico Roelofs schreef:
Haplo schreef:Indien jij bij bijvoorbeeld hes van Zweeden een k98 onklaar laat maken heb jij inderdaad geen vergunning nodig.
Het is wel jammer om een werkende onklaar te maken, maar soms ontkom je er niet aan.
Uh even een kleine correctie. Als jij een schietklaar wapen heb zoals een K98 en een Enfield dan mag jij daar niet zomaar naar een wapenhandel gaan om deze onklaar te laten maken als je geen vergunning hebt. Op dat moment bezit jij een illegaal wapen en die kun je niet zomaar even legaal maken.
Misschien wat verkeerd geformuleerd.
Wat ik bedoel is het volgende.

je bent op zoek naar een onklaar gemaakte k98.
Hes van zweeden bijvoorbeeld heeft er op dat moment geen één liggen.
Alleen werkende.
Je kan dan aan hes van zweeden vragen of hij er één kan deactiveren.
Op dat moment heb jij dus geen vergunning nodig.
Je krijgt hem pas als hij is gedeactiveerd.
Verkeerd geformuleerd of niet, ik snapte je helemaal en was ik me ook wel bewust :wink: Maar laatste vraag hierover:
Ik hoef geen vergunning voor een onklaar gemaakt wapen (bijv. kar98), maar ik moet toch wel een papiertje hebben of geregistreerd staan dat het wapen wel onklaar gemaakt is??

Hiernaar maar weer ontopic...
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Het is aan te bevelen om een certificaat bij een wapen te hebben zodat de politie het wapen niet mee hoeft te nemen voor onderzoek. Als hij gewoon volgens de regels onklaar is dan is er niets aan de hand. Je krijgt hem dan gewoon terug. Het kan alleen een hoop gezeur voorkomen.
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

En hoe kom ik aan zo'n certificaat?? Gewoon naar de politie gaan en vragen of ze er nog één hebben, of zou ik die bijvoorbeeld op een beurs erbij krijgen??
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Axis vs Allied schreef:En hoe kom ik aan zo'n certificaat?? Gewoon naar de politie gaan en vragen of ze er nog één hebben, of zou ik die bijvoorbeeld op een beurs erbij krijgen??
Op het moment dat jij een onklaar gemaakt wapen koopt in een wapenhandel krijg je er een certificaat bij dat deze onklaar is gemaakt volgens de wet. Dus het is niet zo dat je die bij de politie kan aanvragen. Op een beurs kan je zoiets wel krijgen, maar dan alleen als bij het wapen dat verkocht wordt een certificaat zit. Alleen erkende wapenhandels mogen zo'n certificaat afgeven.
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Maar als ik nou een wapen via marktplaats of op zo'n beurs koop dan zit daar dus niet standaard een certificaat bij?? En hoe kan ik daar dan toch aan komen??
Bedankt!
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Axis vs Allied schreef:Maar als ik nou een wapen via marktplaats of op zo'n beurs koop dan zit daar dus niet standaard een certificaat bij?? En hoe kan ik daar dan toch aan komen??
Bedankt!
Graag de vragen betreffende het kopen van wapens in het daarvoor bestemde topic plaatsen. Namelijk het topic "Wapens die wel of niet onder de wet wapens en munitie vallen". Ik geloof dat ik deze waarschuwing al eerder in dit topic geplaatst heb. Verdere (gedeeltelijk) off-topic reacties zullen worden verwijderd.

Graag weer on-topic...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

Al goed, ik plaats mijn verhaaltje dan wel hier; http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=16852 .
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Haha..Ik heb hier nu 8 onklare M1 Garands liggen (foto's komen).Ik zelf ben nog minderjarig,maar mijn vader heeft de nodige vergunningen.Maar of ze uit de oorlog komen weet ik niet.Als ik even tijd heb,maak ik foto's.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

ben benieuwd!

Hes van Zweeden verkocht toch ook de Russiche wapen riemen?
'War is delightful for those who have not experienced it'
zastava
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2006, 15:25
Locatie: roosendaal

wapenriem

Bericht door zastava »

Als je een tijdje geduld hebt kan ik er wel een meebrengen uit rusland
laatste keer een hele tas vol orginele russische ak47 riemen gekocht
en daarvan heb ik er nog een[voor mijn ak47 dus]
grtzz
zastava
tom wy
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jul 2006, 12:44
Locatie: leuven belgium

Bericht door tom wy »

het zou zeer vriendelijk zijn als je een mosin nagant riem zou mee kunnen nemen van rusland!
pb me maar als je er een hebt!
Mvg
Tom
dmie3
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 mei 2007, 23:40
Locatie: oostakker

Bericht door dmie3 »

Mijn bescheiden collectie van 2, beiden belgisch demil.

engelste sten mk 3
Afbeelding

duitse mauser van 1938
Afbeelding
Plaats reactie