Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:
Seyffardt schreef:
Met dit soort dooddoeners kom je er ook niet. "Wij" hebben ze zelf binnengehaald, "wij" hebben deze regering gekozen.... :? Wij hebben...helemaal niks! Als die regeringen van toen, waarvan ik uitga dat deze uit hoogopgeleide mensen bestonden, eens open kaart hadden gespeeld, hadden bedacht waar hun beleid toe kon leiden en visie hadden gehad, dan hadden we nu niet in de problemen gezeten!
Enkele posts geleden schreef je het bovenstaande Seyffardt. Nu beweer je al heel iets anders:
Daarna is het echter fout gegaan; in plaats dat de gastarbeiders hun toekomst in eigen land veiligstelden met het geld dat ze hier verdiend hadden, zoals oorspronkelijk de bedoeling was, lieten wij toe dat ze hun familie lieten overkomen. En dat terwijl we toen al problemen kenden als overbevolking en woningnood. Behalve het werven van gastarbeiders destijds had men ook de Nederlandse werklozen aan het werk moeten zetten, desnoods gedwongen, maar ook dat is niet gebeurd.
Een kwestie van anders formuleren, maar met "wij" bedoel ik dus Nederland als geheel. Regering en degenen die op hen gestemd hebben, anders krijgen we die discussie weer....
hendrik schreef: Is dat niet ongeveer hetzelfde als wat ik in mijn betoog schreef? We hebben toegelaten, dat gastarbeiders in Nederland bleven. Als we dat toelaten is het dan ook niet fatsoenlijk om ze gewoon tussen de Nederlanders te laten wonen? Iets dat blijkbaar in de plattelandsgemeenten wel is gelukt en waar nu geen problemen met allochtonen zijn. In de grote steden is dit niet gelukt en zijn er wel problemen met allochtonen. De kern is nu: wiens schuld is het, dat er in de grote steden wél problemen zijn en op het "platteland", waar in sommige dorpen procentueel soms meer allochtonen wonen, niet. Mijns inziens is dat de schuld van lokale overheden, die passief toekeken hoe buitenlanders in de bijna verkrotte achterstanswijken gingen wonen. Hun lonen waren laag, de huren waren daar relatief laag. Oorzaak, gevolg. Dáár hadden de gemeenten Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Arnhem enz, maar ook de zogenaamde christelijke kabinetten Van Agt en Lubbers in moeten grijpen. Dáár had de overheid in moeten zien, dat gettovorming tot problemen leidt. Nee, diezelfde overheid keek lijdzaam toe en wachtte tot de problemen zich pas echt gingen voordoen.
Zeker hebben de overheden hier heel veel schuld aan. Men heeft bij wijze van spreken alle allochtonen bij elkaar geplaatst. En dat is dus wat ik de heren politici "van toen" zo ongelooflijk kwalijk neem. Zij zaten vergenoegzaamd aan hun pijpen te lurken en te wauwelen, terwijl een kind kon zien dat het hartstikke fout zou gaan.
hendrik schreef: Janmaat met zijn CP en later CD werd uitgelachen en veroordeeld omdat hij zich racistisch uitliet. Maar zei Janmaat eigenlijk wel zo veel meer dan wat Wilders nu, op een veel doordachtere manier, uitspreekt? Wilders heeft het ook over de problemen van de islamisering in Nederland, terwijl die islamisering niet eens bestaat.
Die bestaat wél, maar dat moet je, ik schreef het al, niet zien als een religieus proces, maar als een locale maatschappelijke verandering, ommekeer, of hoe je het wilt noemen.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:
Seyffardt schreef: Als je nu eens begint met aan te geven of je het begrepen hebt, door eens inhoudelijk te reageren. Wat dat betreft kan je een voorbeeld nemen aan Hendrik.
Dankje. Je hoeft het ook niet met me eens te zijn (dat ben ik ook niet met jou), als we elkaar maar kunnen vinden in onze standpunten, denk ik dat we een redelijk "debat" kunnen voeren en wie weet, komen we gezamenlijk wel tot een oplossing, waar onze regering nog nooit aan gedacht heeft.

Redelijk links en redelijk rechts hoeven elkaar niet te bijten. Wat nog steeds niet wil zeggen, dat ik het met alle standpunten van de PVV eens ben. Integendeel.
Laat ik je een ding verklappen: ik ben het ook niet eens met álles dat de PVV beweert en voorstaat :wink:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Okke.....wat schrijf ik nou net? :| :| :|

Het begrip Islamisering moet je wat breder zien in dit verband en niet alleen terugvoeren op religie / godsdienstbeleving.

Waarom moet ik je nou alles steeds voorkauwen, terwijl het er al staat.
Islamisering, Islamisatie, Ver-islamming, wat kan mij het bommen hoe het genoemd wordt. Ik heb een overduidelijk verhaal neergezet, maar wederom ga je daar aan voorbij. Als je nu eens begint met aan te geven of je het begrepen hebt, door eens inhoudelijk te reageren. Wat dat betreft kan je een voorbeeld nemen aan Hendrik.
Het kan wel degelijk veel uitmaken hoe je dingen noemt. De problemen die je beschrijft hebben niet met religie te maken, terwijl je woordkeuze dat wel suggereert.
Dat er achterstandswijken zijn, wordt door niemand ontkend. Dat dit te maken heeft met islamisering van de samenleving, slaat nergens op, behalve als je de term 'islamisering' vaag houdt en nog extra vaag maakt door te zeggen dat het niet alleen met religie te maken heeft.

Zijn de problemen van achterstandswijken veroorzaakt door de religie Islam?

Wat bedoel je met islamisering? Heeft het volgens jou te maken met satellietschotels en buurtsupermarkten?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:
Seyffardt schreef:Okke.....wat schrijf ik nou net? :| :| :|

Het begrip Islamisering moet je wat breder zien in dit verband en niet alleen terugvoeren op religie / godsdienstbeleving.

Waarom moet ik je nou alles steeds voorkauwen, terwijl het er al staat.
Islamisering, Islamisatie, Ver-islamming, wat kan mij het bommen hoe het genoemd wordt. Ik heb een overduidelijk verhaal neergezet, maar wederom ga je daar aan voorbij. Als je nu eens begint met aan te geven of je het begrepen hebt, door eens inhoudelijk te reageren. Wat dat betreft kan je een voorbeeld nemen aan Hendrik.
Het kan wel degelijk veel uitmaken hoe je dingen noemt. De problemen die je beschrijft hebben niet met religie te maken, terwijl je woordkeuze dat wel suggereert.
Dat er achterstandswijken zijn, wordt door niemand ontkend. Dat dit te maken heeft met islamisering van de samenleving, slaat nergens op, behalve als je de term 'islamisering' vaag houdt en nog extra vaag maakt door te zeggen dat het niet alleen met religie te maken heeft.

Zijn de problemen van achterstandswijken veroorzaakt door de religie Islam?

Wat bedoel je met islamisering? Heeft het volgens jou te maken met satellietschotels en buurtsupermarkten?

Ben je nou écht zo dom of kan je gewoon niet lezen? :|
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Ben je nou écht zo dom of kan je gewoon niet lezen? :|
Seyffardt, hoe kan 'islamisering' op iets anders slaan dan op de islam? Of:
okke schreef:De problemen die je beschrijft hebben niet met religie te maken, terwijl je woordkeuze dat wel suggereert.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Okke, mag ik je verzoeken om óf inhoudelijk te reageren óf helemaal niet? Dit schiet zo niet op. Ik ben duidelijk genoeg geweest in mijn betoog.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Zou je dan eerst mijn volgende inhoudelijke vragen willen beantwoorden in plaats van te ontwijken?
okke schreef:Zijn de problemen van achterstandswijken veroorzaakt door de religie Islam?

Wat bedoel je met islamisering? Heeft het volgens jou te maken met satellietschotels en buurtsupermarkten?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ik denk, dat Seyffardt al duidelijk heeft gemaakt, dat de problemen in de achterstandswijken niet veroorzaakt zijn door de Islam. Dat concludeer ik tenminste uit zijn betoog:
Zeker hebben de overheden hier heel veel schuld aan. Men heeft bij wijze van spreken alle allochtonen bij elkaar geplaatst. En dat is dus wat ik de heren politici "van toen" zo ongelooflijk kwalijk neem. Zij zaten vergenoegzaamd aan hun pijpen te lurken en te wauwelen, terwijl een kind kon zien dat het hartstikke fout zou gaan.
Hij brengt het anders dan ik, maar inhoudelijk bedoelt hij precies hetzelfde. De overheid (en dus de bevolking, want die kiest de overheid) is schuldig aan de wantoestanden in de achterstandswijken. Daar zijn we het over eens. Nu alleen nog de oplossing; daarover liggen onze meningen nogal vrij ver uit elkaar.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:Zou je dan eerst mijn volgende inhoudelijke vragen willen beantwoorden in plaats van te ontwijken?
okke schreef:Zijn de problemen van achterstandswijken veroorzaakt door de religie Islam?

Wat bedoel je met islamisering? Heeft het volgens jou te maken met satellietschotels en buurtsupermarkten?
Voor de allerlaatste keer. Het begrip Islamisering, zoals ik dat pleeg te hanteren, moet je niet zien als een zuiver religieus of cultureel proces, maar als een locale maatschappelijke verandering, ommekeer, of hoe je het wilt noemen.

1. Het één sluit het ander niet uit. Wanneer een, voorheen openbaar wijkcentrum omgevormd wordt tot een Islamitisch Cultureel Centrum (met daarin een Moskee of gebedsruimte) dan is dat ten nadele van de overige, niet Islamitische bewoners. Religie/cultuur spelen hier dus een bepaalde rol in, zij het niet inhoudelijk qua teksten en regelgeving.

2. Wanneer de slagerij in de straat verdwijnt en vervangen wordt door een buurtsuper waar uitsluitend halal producten worden verkocht, is dat een vorm van Islamisering en wederom ten nadele van de overige, niet Islamitische bewoners. Voeg daarbij het veranderende straatbeeld en voila....

Resumerend, op het moment dat de culturele/religieuze beleving een stempel gaat drukken op een bepaalde wijk of buurt is er sprake van Islamisering. Staat dat in de Koran? Nee. Is er sprake van Islamisering? Ja. Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat je alsnog genegen bent om eens inhoudelijk te reageren.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

En die Islamisering, zoals Seyffardt het noemt, is het gevolg van het feit, dat in deze wijken bijna nog uitsluitend moslims wonen. In katholieke dorpen staan ook bijna alleen katholieke scholen en doet de visboer op vrijdag ook goede zaken (in verband met het oude katholieke gebruik op vrijdag vis te eten). Alleen bestaan katholiek dorpen niet uit louter slecht onderhouden goedkope huurwoningen, waarover de bewoners ontevreden zijn en hun ontevredenheid nu pas op straat gooien. Omdat ze steeds mondiger worden. Hebben deze mensen recht op een goede huisvesting? Ja. Mogen ze daarover hun mening geven? Ja. Mogen ze daarom een Lonsdale-jongere in elkaar trimmen? Nee.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het moet geen gewoonte worden dat we elkaar gaan begrijpen, Hendrik :lol: :lol: :lol:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ach, ooit komt links en rechs tot elkaar en richt men de Centrumpartij op. O nee, die heeft al bestaan ;) . Nou vooruit: de Tegenpartij, zoals Jacobse en Van Es aka Van Kooten en De Bie.

Kunnen we het erover eens zijn, dat niet de Islam, maar de Nederlandse overheid, en dus de nederlanders zelf, grotendeels schuldig zijn aan de wantoestanden in de achterstandswijken, de daarmee gepaard gaande "Islamisering" en "haatzaaierij"?

Kunnen we het er dan ook over eens zijn, dat we met zijn allen in een veel te klein land wonen en elkaar het eens niet zo moeilijk moeten maken? Maar in plaats van met modder naar elkaar te gooien, of erger, samen eens wat oplossingen bedenken voor deze toestanden?

Zou het niet eens tijd worden, dat de overheid eens wat geld stak in de ontwikkeling van ons eigen land? Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, absoluut niet. Maar een beetje meer budget aan de herontwikkeling van Nederlandse wijken zou een boel problemen oplossen.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:Ach, ooit komt links en rechs tot elkaar en richt men de Centrumpartij op. O nee, die heeft al bestaan ;) . Nou vooruit: de Tegenpartij, zoals Jacobse en Van Es aka Van Kooten en De Bie.
Alsof die genuanceerde oplossingen hadden :lol: ...maar het is een feit dat hun bedenkers 17 jaar geleden al in de gaten hadden dat bepaalde dingen niet goed gingen.
http://www.youtube.com/watch?v=K0lg9KchCqQ
hendrik schreef: Kunnen we het erover eens zijn, dat niet de Islam, maar de Nederlandse overheid, en dus de nederlanders zelf, grotendeels schuldig zijn aan de wantoestanden in de achterstandswijken, de daarmee gepaard gaande "Islamisering" en "haatzaaierij"?
Voor een deel wel ja, misschien zelfs een groot deel. Maar waar ik persoonlijk van over mijn nek ga, en dat zijn persoonlijke ervaringen en niet van horen zeggen, is de vergaande arrogantie van bepaalde lieden die alle verantwoordelijkheid op hun geloof schuiven, het altijd over hun rechten hebben en niet over hun plichten. Bovendien word ik zo moe van types als 'de meiden van Halal' :| :| :|
hendrik schreef: Kunnen we het er dan ook over eens zijn, dat we met zijn allen in een veel te klein land wonen en elkaar het eens niet zo moeilijk moeten maken? Maar in plaats van met modder naar elkaar te gooien, of erger, samen eens wat oplossingen bedenken voor deze toestanden?
Natuurlijk wonen we in op een veel te klein oppervlak. Samen leven moet van twee kanten komen, maar daar schort het nog wel eens aan. Kun je het je voorstellen dat Nederlanders doodmoe worden om zich maar altijd in allerlei politiek correcte en tolerante bochten te moeten wringen om maar niet op gevoelige tenen van anderen te staan. Als een Islamiet zegt dat Balkenende een onreine christenhond is, dan wordt daar enerzijds om gelachen en anderzijds tegen geprotesteerd, maar als ik een grap maak over de profeet dan loop ik de kans publiekelijk gelynchd te worden.
hendrik schreef: Zou het niet eens tijd worden, dat de overheid eens wat geld stak in de ontwikkeling van ons eigen land? Ik ben niet tegen ontwikkelingshulp, absoluut niet. Maar een beetje meer budget aan de herontwikkeling van Nederlandse wijken zou een boel problemen oplossen.
Zondermeer, in plaats van geld over de balk te donderen aan allerlei flutprojecten in verweggistan zullen we hier eens wat moeten gaan doen met zijn allen. Was de PVV ook niet voor stopzetting van ontwikkelingshulp?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Seyffardt schreef:Alsof die genuanceerde oplossingen hadden Laughing ...maar het is een feit dat hun bedenkers 17 jaar geleden al in de gaten hadden dat bepaalde dingen niet goed gingen
Toen konden we er met zijn allen hartelijk om lachen, nu is het bittere ernst.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Voor sommigen onder ons was het toen al bittere ernst :(
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Plaats reactie