Nederlande Politie

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Misschien komt het flauw over, maar zo bedoel ik het niet. Het topic gaat over de Nederlandse politie; ik neem aan dat je gelijk hebt als je zegt dat de Antwerpse ME geen nummers draagt. Daar kan ik niet over oordelen.
Ik kan mij natuurlijk afvragen waarom de politie zo bruut een stel argeloze, betalende passagiers uit tram 15 haalt, maar het antwoord daarop moet ik je schuldig blijven. Ik was er niet bij, jij wel.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Seyffardt schreef:Wat is er fout aan het optreden en wat had de politie dan wél moeten doen volgens jullie?
Wat er fout aan was? Nouja, ik heb wel eens geweldadiger gezien. Dus ik noem het liever 'naaierig'. Een knietje in z'n maag geven en met pepperspray spuiten wanneer de ander hem vasthoud ...

Hoe het wel moet? Leg de man op de grond (lijkt me niet zo moeilijk als je de 2 agenten met de drugsdealer vergelijkt), ga op hem liggen zodat bewegen moeilijk wordt, probeer zijn handen te pakken (vraag om versterking als dit niet lukt) zodat je de handboeien om kunt doen en doe hem dan in de auto.
Justin schreef: ... Julian, over dat 'sadisme' in die 46ste seconde van het filmpje, vind ik niet.. als ze daarmee de verdachte makkelijker tegen de grond krijgen zodat ze hem sneller hebben dan doen ze dat ...
Er zijn wel meer manieren om dat te doen, zoals ik net al zei, ga op hem liggen, met 2 van die agenten op hem komt hij niet ver meer..
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Julian schreef:
Justin schreef: ... Julian, over dat 'sadisme' in die 46ste seconde van het filmpje, vind ik niet.. als ze daarmee de verdachte makkelijker tegen de grond krijgen zodat ze hem sneller hebben dan doen ze dat ...
Er zijn wel meer manieren om dat te doen, zoals ik net al zei, ga op hem liggen, met 2 van die agenten op hem komt hij niet ver meer..
Die agenten hadden het inderdaad erg gemakkelijk in dat filmpje.. :? :roll:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Betere opleiding tot minder geweld gebruiken ofzo?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Julian schreef:
Seyffardt schreef:Wat is er fout aan het optreden en wat had de politie dan wél moeten doen volgens jullie?
Wat er fout aan was? Nouja, ik heb wel eens geweldadiger gezien. Dus ik noem het liever 'naaierig'. Een knietje in z'n maag geven en met pepperspray spuiten wanneer de ander hem vasthoud ...

Hoe het wel moet? Leg de man op de grond (lijkt me niet zo moeilijk als je de 2 agenten met de drugsdealer vergelijkt), ga op hem liggen zodat bewegen moeilijk wordt, probeer zijn handen te pakken (vraag om versterking als dit niet lukt) zodat je de handboeien om kunt doen en doe hem dan in de auto.

Een NUL voor je waarnemingsvermogen. De vent is blijkbaar onder invloed en is amper in bedwang te houden door twee man, en pas nádat hij gepepperd is. Naaierig zegt ie dan.... :|
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Simon schreef:Betere opleiding tot minder geweld gebruiken ofzo?
Nóg minder? :|
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Justin schreef:Die agenten hadden het inderdaad erg gemakkelijk in dat filmpje.. :? :roll:
Die reactie had ik al verwacht ...
Op 00:30 staat de dealer weer op omdat de 2 agenten NAAST hem zitten.
Op 00:40 staat een van de agenten op en houd slechts een hand op de dealer, de andere agent houd alleen zijn bovenlichaam vast waardoor de dealer zijn benen kan bewegen en op kan staan.
In geen van deze gevallen liggen de agenten, zoals ik zei, op hem zodat hij zich niet kan bewegen.
Met andere woorden, dat knietje was omdat de agenten zelf niet goed op de man gingen liggen...
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Julian schreef:
Justin schreef:Die agenten hadden het inderdaad erg gemakkelijk in dat filmpje.. :? :roll:
Die reactie had ik al verwacht ...
Op 00:30 staat de dealer weer op omdat de 2 agenten NAAST hem zitten.
Op 00:40 staat een van de agenten op en houd slechts een hand op de dealer, de andere agent houd alleen zijn bovenlichaam vast waardoor de dealer zijn benen kan bewegen en op kan staan.
In geen van deze gevallen liggen de agenten, zoals ik zei, op hem zodat hij zich niet kan bewegen.
Met andere woorden, dat knietje was omdat de agenten zelf niet goed op de man gingen liggen...
Dat bedoelde ik nou.... :|
Seyffardt schreef: Je wordt enerzijds geconfronteerd met allerlei rotsituaties en aan de andere kant wordt je optreden altijd achteraf bekritiseerd, door de categorie "beste stuurlui".
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Seyffardt schreef:
Simon schreef:Betere opleiding tot minder geweld gebruiken ofzo?
Nóg minder? :|
Ik bedoel er mee, meer opleing/betere opleiding om het minder geweldadig aan te pakken. Om eerst verbaal het duidelijk te kunnen maken.
Pepperpsray gebruiken tegen een persoon die niet gewapend is, op de grond word gesmeten.... is nu ook niet de juiste methode denk ik.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Er zijn ook wel voorbeelden van hoe het niet moet. Eerlijk is eerlijk. Helaas beschik ik niet over Nederlandse voorbeelden op video maar kijk hier eens naar.

http://www.youtube.com/watch?v=l5_ihnWkDLo
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Simon schreef:Ik ben zelf gearresteerd geweest door de politie na een anti extreem rechtse betoging.
Ik heb dit filmpje zelf gefilmd en heb zelf gezien hoe 3 mensen klop krijgen van matrakken en flikken.
We moesten in een openstaande garage en daar heeft iemand die op zijn knieën ging zitten (omdat dit moest) nog een kniestoot gekregen en tegen een ijzeren garageplaat geduwd met zijn gezicht.
Onnodig geweld.
http://www.youtube.com/watch?v=DPnlO6uAsQw
Wij pakten de tram naar het station...


Ik zeg niet dat politie alle gangsters moet laten lopen. Maar vooral op betogingen zie ik met eigen ogen dat omstaanders klappen krijgen voor niks.
Kijk maar naar Antwerpen paar weken trug. (voetbal match)
Zwangere vrouwen werden geslagen, jongens werden gebeten.
Het klopt dat er rellen waren, maar daarom hoef je niet iedereen die in de buurt is kapot te slagen.
Ik denk dat dit vooral komt omdat de politie geen id nummers of wat dan ook op hun uniform hebben staan bij risico matchen en/of betogingen.
Ook dragen ze bivakmutsen onder hun helmen. Je kan dus nooit weten wie je heeft geslagen.
Zoals al gezegd word lokt geweld geweld uit.
Ik zeg niet dat politie alle gangsters moet laten lopen. Maar vooral op betogingen zie ik met eigen ogen dat omstaanders klappen krijgen voor niks.[/quote]

In Nederland is het zo dat je als groep aansprakelijk bent voor de gedragingen van de groep. Indien je je niet fysiek distantieerd van de groep ben je volgens dat wetsartikel één met de groep. De politie kan moeilijk vragen aan elke omstander:" mag ik u vriendelijk vragen of u deelneemd aan de rellen of kijkt u alleen maar?"

Dus in feite dien je jezelf uit de voeten te maken wanneer je niet betrokken wilt worden bij een charge van de ME. Je weet immers donders goed dat, juist bij dit soort betogingen en contra betogingen de kans op escaleren groter is dan betogingen die we hebben gehad in de jaren 80 tegen de atoombom of bijv. stille tochten n.a.v. zinloos geweld.

Daarboven vindt ik het onverantwoord dat een zwangere vrouw zichzelf in gevaar brengt door mee te doen in een dergelijke, potentieel gevaarlijke betoging.

Let wel, ik spreek me hier niet uit over het recht van meningsuiting of over het recht om te demonstreren. Het is gewoon onverantwoord om jezelf in een potentieel gevaarlijke positie te begeven wanneer je die niet aan kan omdat je bijvoorbeeld zwanger bent.

Overigens moet je, jezelf ook eens de vraag stellen wat er zou gebeuren als de ME niet ingezet zou worden bij dergelijke contra demonstraties. Ik denk dat je een bloedbad kan verwachten gelijk de jaren 30!
In die tijd had je door heel DL demonstraties van fascisten en communisten, daar kwam geen politie tussen en je weet misschien hoe dat vergaan is.

M.a.w. je moet zaken die je eigen verantwoordelijkheid zijn niet afschuiven op hen die hun werk moeten doen. Als je jezelf in een groep bevindt en je meeloopt ben je één geheel met die groep.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Simon schreef:
Seyffardt schreef:
Simon schreef:Betere opleiding tot minder geweld gebruiken ofzo?
Nóg minder? :|
Ik bedoel er mee, meer opleing/betere opleiding om het minder geweldadig aan te pakken. Om eerst verbaal het duidelijk te kunnen maken.
Pepperpsray gebruiken tegen een persoon die niet gewapend is, op de grond word gesmeten.... is nu ook niet de juiste methode denk ik.
Pepperspray is te prefereren boven een paar doodklappen met de wapenstok, zoals in het Amerikaanse filmpje. De agenten in het filmpje van de drugsdealer waren met hem in gesprek totdat hij er vandoor ging, dus aan die voorwaarde is wel voldaan dacht ik
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
myron
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 jun 2006, 19:37

Bericht door myron »

[quote="Julian"]
Hoe het wel moet? Leg de man op de grond (lijkt me niet zo moeilijk als je de 2 agenten met de drugsdealer vergelijkt), ga op hem liggen zodat bewegen moeilijk wordt, probeer zijn handen te pakken (vraag om versterking als dit niet lukt) zodat je de handboeien om kunt doen en doe hem dan in de auto.

PFFFF :roll: Als je het zo goed weet dan wordt je toch ook diender kan jij het teminste goed doen.
Mvg Myron.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Je slaat de bal volledig mis.
Ten eerste waren er na die betogingen geen rellen, ten tweede bekijk het filmpje we zitten op een tram. Ten derde weet ik goed genoeg dat ik moet gaan lopen als er een hoop zotten op je komt afgelopen met matrakken.
Ten vierde, dat verhaal van die zwangere vrouw is niet van die betoging maar van na een voetbalmatch. (zoals toch is aangegeven in mijn post of zit ik er helemaal naast?)
Het is dus blijkbaar niet toegestaan om als zwangere vrouw naar de voetbal te gaan?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Pepperspray is te prefereren boven een paar doodklappen met de wapenstok, zoals in het Amerikaanse filmpje. De agenten in het filmpje van de drugsdealer waren met hem in gesprek totdat hij er vandoor ging, dus aan die voorwaarde is wel voldaan dacht ik
Maar toch ging hij ervandoor... vandaar betere opleiding ofzo?
Altijd die repressie is niet nodig!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Plaats reactie