Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Schreef ik 17 jaar geleden? Ik bedoelde 27 :)
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Maar waar ik persoonlijk van over mijn nek ga, en dat zijn persoonlijke ervaringen en niet van horen zeggen, is de vergaande arrogantie van bepaalde lieden die alle verantwoordelijkheid op hun geloof schuiven, het altijd over hun rechten hebben en niet over hun plichten. Bovendien word ik zo moe van types als 'de meiden van Halal'.
Wat hebben vrouwen die hoofddoeken dragen te maken met de oorzaak van achterstandswijken en criminaliteit?
Wat heeft het geloof van 'bepaalde lieden' te maken met het maatschappelijke Nederlandse probleem? Je schuift hun schuld in de schoenen zonder dat je daar een reden toe hebt, behalve dat je persoonlijk over je nek gaat (vreemdelingenhaat?).
Seyffardt schreef:Samen leven moet van twee kanten komen, maar daar schort het nog wel eens aan.
De tollerantie van Nederlanders voor alles wat 'vreemd' is, staat prettig samenleven inderdaad vaak in de weg. De beperkte mogelijkheden om een volwaardig bestaan op te bouwen voor bepaalde groepen ook. Zo zijn er nog wel meer redenen waarom het aan het samenleven schort.
Seyffardt schreef:Kun je het je voorstellen dat Nederlanders doodmoe worden om zich maar altijd in allerlei politiek correcte en tolerante bochten te moeten wringen om maar niet op gevoelige tenen van anderen te staan.
Ik zie inderdaad dat politieke incorrectie en intollerantie steeds vaker als (verkeerde) oplossing gezocht wordt.
Seyffardt schreef:Als een Islamiet zegt dat Balkenende een onreine christenhond is, dan wordt daar enerzijds om gelachen en anderzijds tegen geprotesteerd, maar als ik een grap maak over de profeet dan loop ik de kans publiekelijk gelynchd te worden.
Als je een prominente persoonlijkheid opzettelijk kwetst met woorden, kan je inderdaad protest verwachten. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand in Nederland publiekelijk gelyncht is om grapjes over de profeet Mohammed.
Seyffardt schreef:In plaats van geld over de balk te donderen aan allerlei flutprojecten in verweggistan zullen we hier eens wat moeten gaan doen met zijn allen. Was de PVV ook niet voor stopzetting van ontwikkelingshulp?
Met welke reden zou jij ervoor kiezen om geld dat nodig is voor wijkverbetering te korten op ontwikkelingshulp?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:
Seyffardt schreef:Maar waar ik persoonlijk van over mijn nek ga, en dat zijn persoonlijke ervaringen en niet van horen zeggen, is de vergaande arrogantie van bepaalde lieden die alle verantwoordelijkheid op hun geloof schuiven, het altijd over hun rechten hebben en niet over hun plichten. Bovendien word ik zo moe van types als 'de meiden van Halal'.
Wat hebben vrouwen die hoofddoeken dragen te maken met de oorzaak van achterstandswijken en criminaliteit?
Niets. Zeg ik dat dan?
okke schreef: Wat heeft het geloof van 'bepaalde lieden' te maken met het maatschappelijke Nederlandse probleem? Je schuift hun schuld in de schoenen zonder dat je daar een reden toe hebt, behalve dat je persoonlijk over je nek gaat (vreemdelingenhaat?).
Ik ga over mijn nek van de vergaande arrogantie van bepaalde lieden die alle verantwoordelijkheid op hun geloof schuiven, het altijd over hun rechten hebben en niet over hun plichten, niet vanwege het feit dat ze een bepaald geloof beleiden. Begrijpend lezen is geloof ik niet je sterkste kant. Wil je mij openlijk betichten van vreemdelingenhaat? Pas op je woorden!
okke schreef:
Seyffardt schreef:Als een Islamiet zegt dat Balkenende een onreine christenhond is, dan wordt daar enerzijds om gelachen en anderzijds tegen geprotesteerd, maar als ik een grap maak over de profeet dan loop ik de kans publiekelijk gelynchd te worden.
Als je een prominente persoonlijkheid opzettelijk kwetst met woorden, kan je inderdaad protest verwachten. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand in Nederland publiekelijk gelyncht is om grapjes over de profeet Mohammed.


Nou, dan ga je bijvoorbeeld eens op het Paul Krügerplein in Den Haag staan roepen dat de profeet Mohamed een vuile knoflookvreter is. Kijken wat er gebeurt. Dan zal ik niet de beroerdste zijn en 112 voor je bellen, als dat nog zin heeft. :roll:
okke schreef:
Seyffardt schreef:In plaats van geld over de balk te donderen aan allerlei flutprojecten in verweggistan zullen we hier eens wat moeten gaan doen met zijn allen. Was de PVV ook niet voor stopzetting van ontwikkelingshulp?
Met welke reden zou jij ervoor kiezen om geld dat nodig is voor wijkverbetering te korten op ontwikkelingshulp?

Omdat we zelf als land en als volk maatschappelijk tot de nek in de shit zitten misschien?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Nederland en zijn Nederlands ingezetenen dienen een nieuwe balans te vinden.

Ik bedoel, discrimineren, onderscheid maken moet mogen, maar wel op een normale manier en dat zijn we verleerd.

Bijvoorbeeld;
Ik hou van vrouwen, niet van mannen, dus ik wil geen sex met mannen. Dit is in de letter van de wet discriminatie.

Dit betekend niet dat ik een hekel heb aan mannen en het betekend ook niet dat ik mensen verfoei die homosexueel zijn.

Maar in Nederland mag je gewoonweg niet meer zeggen dat je een voorkeur hebt. Dit wordt nl. grandioos verknalt door mensen die gehele bevolkingsgroepen over één kam scheren.

Dit heeft geleidt tot situaties waarin sommige mensen uit minderheden, meteen beginnen te schreuwen dat ze gediscrimineerd worden wanneer ze op een normale manier aangesproken worden op hun gedrag en dit terwijl zij op dat moment hinderlijk bezig zijn (bijvoorbeeld heel simpel lawaaioverlast veroorzaken).

Echt het maakt mij niet uit of mijn buurvrouw een hoofddoekje draagt, of dat mijn andere buurman 2 paspoorten heeft, of Christen, Moslim, Jood, Bachwan of whatever is. Wat ik bedoel is dat 16 miljoen mensen in co-existentie moeten kunnen leven. In New York kan het ook (daar wonen ongeveer evenveel mensen als hier is mij verteld, moet het eigenlijk nog even op google earth controleren).

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:
okke schreef:Wat hebben vrouwen die hoofddoeken dragen te maken met de oorzaak van achterstandswijken en criminaliteit?
Niets. Zeg ik dat dan?
Ja:
Seyffardt schreef:
hendrik schreef:Kunnen we het erover eens zijn, dat (...) de nederlanders zelf grotendeels schuldig zijn aan de wantoestanden in de achterstandswijken?
Voor een deel wel ja, (...) maar waar ik persoonlijk van over mijn nek ga (...) is de vergaande arrogantie van bepaalde lieden die alle verantwoordelijkheid op hun geloof schuiven(...). Bovendien word ik zo moe van types als 'de meiden van Halal'.
Seyffardt schreef:Wil je mij openlijk betichten van vreemdelingenhaat? Pas op je woorden!
Nee, ik zie je woorden gebruiken als 'islamisering' en 'meiden van halal' en vraag me af of je emotie en gedrevenheid niet een gevolg is van vreemdelingenhaat, of dan toch minstens ongemakkelijkheid met andere culturen.
Seyffardt schreef:
okke schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat iemand in Nederland publiekelijk gelyncht is om grapjes over de profeet Mohammed.
Nou, dan ga je bijvoorbeeld eens op het Paul Krügerplein in Den Haag staan roepen dat de profeet Mohamed een vuile knoflookvreter is. Kijken wat er gebeurt. Dan zal ik niet de beroerdste zijn en 112 voor je bellen, als dat nog zin heeft.
Dat geeft geen antwoord op mijn stelling dat er zover ik weet nog nooit iemand publiekelijk gelyncht is om grapjes over de profeet Mohammed.
Seyffardt schreef:
okke schreef:Met welke reden zou jij ervoor kiezen om geld dat nodig is voor wijkverbetering te korten op ontwikkelingshulp?
Omdat we zelf als land en als volk maatschappelijk tot de nek in de shit zitten misschien?
Wat bedoel je met 'tot de nek in de shit zitten'. Economisch gaat het goed met Nederland, de arbeidstevredenheid is hoger dan enig ander land. En ja; er zijn zat verbeterpunten. En dat zal ook zeker flinke investeringen kosten als we die punten willen verbeteren. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom ontwikkelingssamenwerking gekort zou moeten worden volgens jou.
Dit heeft niet met het onderwerp te maken, maar je bracht zo stellig in dat wijkverbetering volgens jou ten koste zou moeten gaan van ontwikkelingsgeld.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

dubbel bericht verwijderd.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef: Nee, ik zie je woorden gebruiken als 'islamisering' en 'meiden van halal' en vraag me af of je emotie en gedrevenheid niet een gevolg is van vreemdelingenhaat, of dan toch minstens ongemakkelijkheid met andere culturen.
Kennelijk snap jij niet wat of wie ik bedoel met de 'Meiden van Halal'???

http://omroep.nl/nps/mix/welcome.html?. ... .html~main
okke schreef:
Seyffardt schreef:
okke schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat iemand in Nederland publiekelijk gelyncht is om grapjes over de profeet Mohammed.
Nou, dan ga je bijvoorbeeld eens op het Paul Krügerplein in Den Haag staan roepen dat de profeet Mohamed een vuile knoflookvreter is. Kijken wat er gebeurt. Dan zal ik niet de beroerdste zijn en 112 voor je bellen, als dat nog zin heeft.
Dat geeft geen antwoord op mijn stelling dat er zover ik weet nog nooit iemand publiekelijk gelyncht is om grapjes over de profeet Mohammed.
Daarom zeg ik, probeer het eens uit. Kijken wie er gelijk heeft.....
okke schreef:
Seyffardt schreef:
okke schreef:Met welke reden zou jij ervoor kiezen om geld dat nodig is voor wijkverbetering te korten op ontwikkelingshulp?
Omdat we zelf als land en als volk maatschappelijk tot de nek in de shit zitten misschien?
Wat bedoel je met 'tot de nek in de shit zitten'. Economisch gaat het goed met Nederland, de arbeidstevredenheid is hoger dan enig ander land. En ja; er zijn zat verbeterpunten. En dat zal ook zeker flinke investeringen kosten als we die punten willen verbeteren. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom ontwikkelingssamenwerking gekort zou moeten worden volgens jou.
Dit heeft niet met het onderwerp te maken, maar je bracht zo stellig in dat wijkverbetering volgens jou ten koste zou moeten gaan van ontwikkelingsgeld.
Er zijn zat verbeterpunten en je kan je geld maar één keer uitgeven. Investeren in je eigen land zou een hoge(re) prioriteit moeten hebben, naar mijn mening.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:
okke schreef:Dat geeft geen antwoord op mijn stelling dat er zover ik weet nog nooit iemand publiekelijk gelyncht is om grapjes over de profeet Mohammed.
Daarom zeg ik, probeer het eens uit. Kijken wie er gelijk heeft.....
Uitproberen of er ooit iemand publiekelijk gelyncht was om grapjes over de Islam? Da's moeilijk.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:
Seyffardt schreef:
okke schreef:Dat geeft geen antwoord op mijn stelling dat er zover ik weet nog nooit iemand publiekelijk gelyncht is om grapjes over de profeet Mohammed.
Daarom zeg ik, probeer het eens uit. Kijken wie er gelijk heeft.....
Uitproberen of er ooit iemand publiekelijk gelyncht was om grapjes over de Islam? Da's moeilijk.
Maak van "was" eens "wordt" en het is niet moeilijk meer :)
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Even recapitulerend; jij zegt dat mensen die meneer Balkenende in de zeik nemen hoogstens becommentarieerd worden en dat mensen die profeet Mohammed in de zeik zetten publiekelijk gelyncht worden.

Vervolgens deel ik mee dat niemand ooit publiekelijk gelyncht is voor het in de zeik zetten van de profeet.

Vervolgens blijf jij koppig volhouden dat dit wel zal gaan gebeuren (op een specifieke locatie).

Het bevestigd voor mij dat je eerste mededeling niet klopt. We mogen dus zowel grapjes maken over Balkenende als Mohammed. En het gebrek aan gevoel voor humor of de radicaliteit van 'de Moslims' heeft niet geleid tot het publiekelijk lynchen van grappenmakers.

En ja, het klopt dat je Mohammed niet verbaal de grond in mag stampen als je voor een moskee staat. Ook mag je dat niet met Balkenende als je voor de Ridderzaal staat. En ik denk dat in beide gevallen tegen je onrechtmatige actie zal worden opgetreden (door politie of anders).
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Misschien mag ik je in algemene zin even wijzen op de Deense cartoonrel? Daaruit blijkt immers wereldwijd hoe overgevoelig de Moslimwereld reageert op een spotprentje over de profeet. Uit interviews in de media kwam naar voren dat de gelovige ingeprent wordt dat de profeet Mohamed belangrijker voor hem is dan zijn eigen vader en moeder. Je kunt dus een Moslim niet kwader krijgen dan over de profeet iets slechts te zeggen. Degene die dat op afstand doet krijgt een Fatwa over zich heen uitgestort (Salmon Rushdie), maar als men diegene meteen te pakken krijgt.... :|

Ben je er trouwens al achter dat de uitdrukking "Meiden van Halal" geen haatzaaiende uitdrukking van mijn kant is om Moslima's mee te kwetsen ?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Misschien mag ik je in algemene zin even wijzen op de Deense cartoonrel?
Misschien mag ik je erop wijzen dat de Deense cartoonrel in Nederland niet tot het lynchen van cartoonisten of andere westerlingen geleid heeft. Het is dus absoluut geen goed voorbeeld om de intolerantie aan te tonen voor het laten beledigen van hun profeet door Nederlandse moslims. Als je die intolerantie wil aantonen zal je toch echt met een Nederlands voorbeeld en een Nederlandse reactie moeten komen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Waarom zouden moslimaanhangers in Nederland anders reageren op de belediging van de profeet dan in andere landen? Ben je de overspannen reacties van de Nederlandse en de Belgische AEL aanhang al vergeten?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

okke schreef:Even recapitulerend; jij zegt dat mensen die meneer Balkenende in de zeik nemen hoogstens becommentarieerd worden en dat mensen die profeet Mohammed in de zeik zetten publiekelijk gelyncht worden.

Vervolgens deel ik mee dat niemand ooit publiekelijk gelyncht is voor het in de zeik zetten van de profeet.
Jij vindt dan zeker dat Theo van Gogh is doodgeknuffeld ?????

Vind wat met hem is gebeurd toch aardig op een lynchpartij lijken.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dank je, To Tall! Ik zou daar bijna aan voorbij zijn gegaan....
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Plaats reactie