Nederlanders zijn nog steeds NSB'ers

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Justin, je hebt weel heel erg veel geluk dat je in het westen geboren bent en niet in een land waar er alleen maar miserie is.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Denk het wel ja.. ik heb al 2 keer gezegd dat het misschien iets is om het eerst uit te zoeken waar de vluchteling vandaan komt en hoe de situatie daar is, zodat ze misschien aan de hand daarvan een beslissing kunnen vormen.. :roll:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Ik heb het topic niet gans gelezen, excuses.
Maar hoe kan je 100% juiste inschatting maken?
Vluchteling verliezen vaak alles, er is ginder soms niks meer dat ze kunnen gebruiken. Hun hele sociale leven is omgegooid, de kans dat een vluchteling buren/vrienden ooit nog terugziet is zeer klein. (dit hangt nu ook wel af van de ernst)
Elke vluchteling ontvlucht iets, of wilt een beter leven. Stel je dan de vraag, waarom hebben wij de grote gebouwen, alle levensvoorzieningen en zei niet?
Ik spreek hier nu een beetje voor belgen:
Wij hebben ze hier naar toe gehaald om die steenkool te komen uitgraven.
Als we dan een industrieel goed functionerend land zijn mogen ze hier niet meer komen...

Wat trouwens zaterdag in "de morgen" stond is dat migranten ervoor zorgen dat onze pensioenspot gevuld blijft waardoor we meer tijd hebben om ons voor te bereiden op de schok als die pot leeg geraakt.

Er word teveel gekeken. Teveel gevolgt, teveel word er van het word illegaal alleen maar het negatieve bekeken.
Het is maar een woord. Illigaal, iets dat niet mag volgens de wet, mag een persoon dan niet volgens de wet? Niet alleen het naamgebruik is fout, maar dus ook het hele typische verhaal errond.

Ik vind het vrij dom om zomaar de wet te volgen, de wet is maar een wet en je moet je zelf ook soms afvragen of die wet wel juist is.
Je zou beter wat meer openstaan voor andere ideen, en culturen dan gewoon te zeggen: de wet is de wet dus pech.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Simon schreef:Wij hebben ze hier naar toe gehaald om die steenkool te komen uitgraven.
Als we dan een industrieel goed functionerend land zijn mogen ze hier niet meer komen....
Het waren toch gastarbeiders?
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Telemark schreef:
Simon schreef:Wij hebben ze hier naar toe gehaald om die steenkool te komen uitgraven.
Als we dan een industrieel goed functionerend land zijn mogen ze hier niet meer komen....
Het waren toch gastarbeiders?
Inderdaad, het waren gastarbeiders. Inmiddels zijn we 40-50 jaar verder en de gastarbeiders van destijds hebben met ons goedvinden kinderen en kleinkinderen gekregen, die hier geboren en getogen zijn, veelal de Nederlandse nationaliteit bezitten en dus alle rechten en plichten hebben, die alle andere Nederlanders ook hebben.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Overigens: een buitenlander verblijft pas illegaal in Nederland, als de IND dat bepaald heeft. Voor die tijd heet zo iemand een asielzoeker. Laten we die twee begrippen wel goed gescheiden houden.

Als een asielzoeker om terechte gronden naar ons land is gevlucht wordt hij een buitenlander met een verblijfsvergunning en verblijft dan dus niet illegaal in Nederland. Pas als die vergunning om wat voor reden niet (meer) geldig is, verblijft de persoon illegaal in Nederland, vaak zonder dit zelf te weten, maar dat is een ander verhaal.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Inderdaad, het waren gastarbeiders. Inmiddels zijn we 40-50 jaar verder en de gastarbeiders van destijds hebben met ons goedvinden kinderen en kleinkinderen gekregen, die hier geboren en getogen zijn, veelal de Nederlandse nationaliteit bezitten en dus alle rechten en plichten hebben, die alle andere Nederlanders ook hebben.
Wat een stommiteit van ons om verblijfvergunningen uit te delen.
Veel allochtone jongeren hebben geen baan, dus gaan ze zwerven(Jatten)
Kijk maar naar de gevangenis 80% in de gevangenis is allochtoon.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Telemark schreef: Wat een stommiteit van ons om verblijfvergunningen uit te delen.
Veel allochtone jongeren hebben geen baan, dus gaan ze zwerven(Jatten)
Kijk maar naar de gevangenis 80% in de gevangenis is allochtoon.
Zijn dat vermoedens of feiten? Heb je concrete cijfers? Dan heb je recht van spreken.

Veel autochtone jongeren hebben ook geen baan, hangen ook maar wat rond, en moeten dus ook maar het land worden uitgezet, zo waardeloos als ze zijn? Dat concludeer ik wel uit jouw opmerking Telemark. Alle Nederlanders hebben dezelfde rechten en plichten, of je nou van allochtone of autochtone komaf bent. Mijn overleden zwager was Nederlander, maar van Franse komaf, Mijn opa was Nederlander, maar van Duitse komaf. Vanaf welk jaartal trek jij je grens?

Belachelijk geneuzel. Het naturaliseren van buitenlanders is van alle tijden. Kijk maar naar "Nederlandse" achternamen als Mackaay, Laporte, Hirsch Ballin, Gomez, Van Antwerpen.

Voor mij is iemand Nederlander, als hij de NL nationaliteit heeft. De "allochtone" jongeren waar jij het over hebt zijn vaak al van de 3e generatie. Hun ouders zijn meestal al Nederlanders. Zijn zjn dus al automatisch als Nederlander geboren. Net als ik, ondanks mijn "Duitse" grootvader. Ook ik ben dus een 3e generatie allochtoon?
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

ehhh..... Ik had het gehoord van die 80% van de politie toen mijn broer was overvallen door allochtonen.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

En waarom hebben ze het bij bv opsporing verzocht 90% van de tijd over iemand met een getinte huid?
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Telemark schreef:ehhh..... Ik had het gehoord van die 80% van de politie toen mijn broer was overvallen door allochtonen.
Dus geen feiten? Schrijf het dan ook niet.

En ik heb nog geen antwoord op mijn vraag, vanaf welk jaartal iemand zich Nederlander mag noemen volgens jou. Dat is ook eigenlijk helemaal niet relevant, want iedereen met de Nederlandse nationaliteit is dat. Als er beweerd wordt, dat iemand, die geboren en getogen is in Nederland, de Nederlandse nationaliteit heeft en waarvan de grootvader Turk was, een allochtoon is, dan ben ik dat ook. Want wat maakt het voor verschil of je grootvader Turk, Marokkaan, Duitser, Belg of Italiaan is en of hij in 1914 of 1956 in Nederland is gekomen?
Rednas schreef:En waarom hebben ze het bij bv opsporing verzocht 90% van de tijd over iemand met een getinte huid?
Hou je de aantallen bij, is dit ook een gissing, of valt het jou op, omdat je er op let?

Let eens op, hoeveel verdachten er zijn van 1,70 tot 1,75m. Dan ben ik dus ook verdacht, ik ben nl. 1,71m.

Komop mensen, gooi feiten op tafel en geen gissingen, die je graag wilt horen.

Ik wil hiermee niet beweren, dat er geen criminelen zouden zijn met een getinte huid en ook niet, dat er geen criminelen zouden zijn tussen de 1,70 en 1,75m. Maar niet alle mensen met een getinte huid of tussen de 1,70 en 1,75m zijn crimineel.

[/quote]
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Voor mij mag je je nederlander noemen als je een Nederlands paspoort hebt.
Valt je het niet op dat we meer overlast hebben van 'getinte huidskleuren'
dan van niet getinte huidskleuren(voorbeeld Opsporing verzocht).

Ik zeg dat jij ook niet dat jij verdacht bent van een moordzaak op een bakker ofzo(als je dat zo bedoelt).

Ik zeg dat er veel meer overlast is door getinte huidskleuren dan niet getinte-huids kleuren.

Mvg. Telemark
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ik denk, dat je als 14-jarige in Ede inderdaad wel heel erg veel last zult hebben van mensen met een getinte huidskleur.

Ik heb vandaag op een Nederlandse school in de Achterhoek klassenfoto's gemaakt. Ik heb net van drie klassen de kinderen, jongeren zoals je wilt, met een getinte huidskleur geteld en kom op ongeveer een derde van het totaal. ik moet zeggen, dat ik van deze jongeren totaal geen last heb gehad. Wel van dat blonde ettertje met zijn twee vingers boven het hoofd van zijn voorbuurvrouw. Alle jongens met blond haar zijn lastig.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Ik veroordeel geen eens alle marokanen.

Volgens mij ben jij nog als 43 jarige in de jaren 70 blijven zitten.(toen was ede nog een dorpje)
Ede telt nu ongeveer 110.000 inwoners.
Waarvan een heleboel allochtonen.

Weet je wat ik ga al mijn nare ervaringen met allochtonen vertellen.

Er was eens een jongentje in ede hij was net 7 geworden :)
hij had voorzijn verjaardag een fiets gerkegen
paar dagen na zijn verjaardag ah wat zielig zijn fiets gestolen.
Maar het jongentje had ook nog 2 broers en die hadden ook fietsen en die gingen zoeken naar mijn fiets in een allochtonen wijk.
Wat zagen ze daar mijn fiets staan. waar?, bij een zigeunerkamp.
En toen was het jongentje weer blij.
Vier jaar later.
Jongentje ging voetballen op een grasveld.
Hij was lekker aan het voetballen en er komen een paar 'getinte huidskleuren' langs, die vragen om mee te doen het jongentje dacht 3 seconden na en de conclusie was ze mcohten meedoen.
Voetballen ging leuk toen nog een groep allochtone langskwam.
en opeens komt een allochtone jongen op het jongentje aflopen slaat het jongentje een bloedneus geeft het jongentje een kopstoot en een knietje in zijn rug.
Och och och, wat moest het jongentje wenen.
En toen was het jongentje 13, komt een scooter langs met alochtonen en duwt kauwgom op zijn jas.
En op een dag kwam opeens het broer van het jongentje thuis .
Hij was overvallen door 5 marokanen die hem hadden bedreigd met messen en zijn fiets en mobiel hadden gestolen.
De vader van het jongentje en het broer van het jongentje pakten de fiets en gingen zoeken naar het groepje marokanen.
Ze vonden de marokanen onder een brug en de de marokanen zetten het op een lopen.
En toen kregen het jongentje's zijn vader en het broer van het jongentje een marokaan te pakken.
Ze overhandigden hem aan de politie.
De vader van het jongentje en het broer van het jongentje werden geprezen voor hun daden omdat niemand dit durfde tegen een groep marokanen.
en toen hadden de vader en de broer van het jongentje een gesprek met de politie
En toen bleek dus dat 80% in de gevangenis allochtoon te zijn.
en ook bleek er dat de groep marokanen een bejaarde vrouw hadden beroofd( van haar fiets getrokken waarbij haar knie kapot ging en ze werd op de grond geduwd, om haar handtas)
en ze hadden nog taloze berovingen gedaan.

Maar die nacht werd de familie uit bed gebeld.
Zogenaamd politie ede wou de mobiele telefoon nummer hebben van de broer van het jongentje.
Maar de vader van het jongentje wist dat politie-ede al de mobiele telefoon nummer had van e broer van het jongentje dus hij zei dat hij niet van politie-ede was.
Een hoop getier en gevloek hing de persoondie de familie in de nacht opbelden op.
Verder werd de familie van het jongentje taloze vaak opgebeld terwijl er niemand aan de lijn was.

En hij leefde nog lang en gelukkig.

BEN JE BENIEUWD NAAR DE DELEN VAN DE BROERS VAN HET JONGENTJE?
PLAATS EEN REACTIE IN DIT ONDERWERP!!!!

Mvg. Telemark
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

O trouwens, ik ben het jongentje :)
Plaats reactie