Gasmaskerbus

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Gasmaskerbus

Bericht door Markoz »

Voor een gasmasker zonder bus zoek ik nog steeds een gasmaskerbus. Nu kwam ik zonet deze advertentie op marktplaats tegen. Aangezien ik mijn twijfels heb bij een aantal andere advertenties van deze verkoper heb, wilde ik graag even jullie meningen hebben over deze gasmaskerbussen aangezien ik totaal geen verstand heb van duitse gasmaskerbussen.

Oftewel: zijn deze oorlogs en is €25,- een goede prijs of word ik dan hard afgezet/veels te goedkoop?

Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

"Helaas. Deze advertentie is verwijderd."

... staat er te lezen......... Ik heb ook eens een Duits gasmasker gekocht voor een lege bus, na oorlogs doorgebruikt, de verf die over de WaA stempel was gedaan heb ik met aceton verwijderd. 2.5 jaar geleden, was ook 25€
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Apart.. Najah.. Hang hier dan maar een slotje op.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

het grootste prijsverschil in gasmaskerbussen is ongetwijfeld de aanwezigheid van oorlogse gasmaskerbusriemen.Met die riemen er bij betaal je al vlug 50-60 euries en zonder zou ik niet meer of 30 geven.
Greifkommando!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

snafu schreef:Met die riemen er bij betaal je al vlug 50-60 euries ...
Vind ik wel veel hoor. Voor ongeveer die prijs heb ik een complete gekocht en zóveel geluk had ik daar niet bij.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Julian schreef:
snafu schreef:Met die riemen er bij betaal je al vlug 50-60 euries ...
Vind ik wel veel hoor. Voor ongeveer die prijs heb ik een complete gekocht en zóveel geluk had ik daar niet bij.
Een mooi gasmasker met bus en met originele riemen erbij loopt rond de 90-100 euro!En zonder gasmasker zal dit ongeveer 50-60 zijn.Dan heb je wel een goede zaak gedaan als jij de jouwe voor 60 euro gekocht hebt!
Greifkommando!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

oh oke, dan was ik even niet op de hoogte van de nieuwe, wel heel erg snel groeiende, prijzen :P
Ik heb de mijne gekocht toen ze nog zo'n 60,- a 70,- kostte, dat was nog maar 2 jaar geleden!
Laatst gewijzigd door Julian op 29 mar 2007, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Ik heb een tijdje terug nog een complete gasmaskerset gekocht met alle riemen en gasmasker, alles met naam van de eigenaar, met 3 reserve oogglaasjes + gascape en gascapetas en een afrikakorps mantelriempje voor 96 euro alles inclusief.. Het kan nu nog steeds, als je maar goed zoekt.
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Tja dat is waar!Je hebt altijd prijzen die hoger,lager zijn maar de gemiddelde beursprijs is wel hetgeen ik gezegd heb!Terwijl de online-handelaarsprijs dan weer nog hoger ligt!
Je kan alles goedkoper vinden als je maar lang en goed genoeg zoekt.
(En uiteindelijk blijft het hetgeen de zot er voor geeft)
Greifkommando!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Duits gasmasker

Bericht door asjemenou »

Soms kan je ze ook wel eens voor niets krijgen. Als je bekend bent als militariaverzamelaar dan kan dat gebeuren. Ik heb er 3 weken geleden nog één gekregen. Gekregen van een man die naar het bejaardentehuis huis is gegaan. Volgens zeggen heeft hij 'm gepikt als klein jongetje zijnde uit een gebouw waarin Duitse soldaten gelegerd waren. Het gasmasker (1942 Dräger) is helemaal compleet met "Klarscheiben", riemen e.d. Is dus hoogstwaarschijnlijk afkomstig van een Duitse soldaat die deel uitmaakte van de bezettingsmacht in mijn woonplaats.
herr_flick
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2007, 20:10

Bericht door herr_flick »

asjemenou :o
Helga, you may kiss me.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

herr_flick,

Het verzoek om voortaan geen OFF-topic berichten te plaatsen, hiervoor hebben wij een babbelbox, ik snap best dat dit grappig bedoelt is maar het komt eerder irritant over, ook aangezien dit topic al meer dan 4 maanden oud is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Duits gasmasker

Bericht door Erik S. »

asjemenou schreef:Soms kan je ze ook wel eens voor niets krijgen. Als je bekend bent als militariaverzamelaar dan kan dat gebeuren. Ik heb er 3 weken geleden nog één gekregen. Gekregen van een man die naar het bejaardentehuis huis is gegaan. Volgens zeggen heeft hij 'm gepikt als klein jongetje zijnde uit een gebouw waarin Duitse soldaten gelegerd waren. Het gasmasker (1942 Dräger) is helemaal compleet met "Klarscheiben", riemen e.d. Is dus hoogstwaarschijnlijk afkomstig van een Duitse soldaat die deel uitmaakte van de bezettingsmacht in mijn woonplaats.
Ik heb er zelf ook zo een gekregen voor niets, de gasmaskerbus is op de duitse helm na het meest herkenbare punt.
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

sobel schreef:herr_flick,

Het verzoek om voortaan geen OFF-topic berichten te plaatsen, hiervoor hebben wij een babbelbox, ik snap best dat dit grappig bedoelt is maar het komt eerder irritant over, ook aangezien dit topic al meer dan 4 maanden oud is.
Dit topic gaat ook over nergens meer!
De marktprijs van een gasmaskerbus terwijl iedereen zit te verkondigen dat ie hem gekregen heeft dusja, dikke vette punt erachter.
Greifkommando!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik vond anders de inbreng van o.a. Asjemenou reden genoeg om dit topic ong even op te laten, maar je hebt gelijk, hij kan dicht.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gesloten