Nederlanders zijn nog steeds NSB'ers

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Mijn derde hit op google met de door jou opgegeven zoekstring geeft:
In een discussie over allochtonen en autochtonen, stoor ik me altijd aan het containerbegrip allochtonen.
Wie versta je daaronder.

Nederland heeft 3 miljoen allochtonen. Dat zijn mensen die geregisteerd zijn als geboren buiten Nederland of ouders die buiten Nederland zijn geboren.
Anderhalf miljoen van de drie miljoen zijn geboren BUITEN Europa. De rest zijn dus Europeanen.
Van de anderhalf miljoen die buiten Europa zijn geboren, zijn is ongeveer 1/3 afkomstig uit Noord of Zuid Amerika, of Afrika. De rest is EurAziatisch of anders (ongeveer 500.000 zijn Turks en ongeveer 400.000 zijn Marokaans). En dan tellen we de Surinamers en Antillianen nog niet mee, omdat zij bij het Koninkrijk horen of hebben gehoord.

Dus over welke allochtonen hebben we het hier ??

Wat betreft de gevangenispopulatie. De 80% allochtonen die in de gevangenis zouden zitten (dat getal is veel lager, namelijk 60%), daarvan zijn er meer dan helft allochtonen afkomstig uit Europa (dus Duitsers, Fransen, ex-Joegoslaven etc)

Kortom, als je een disussie wil voeren, weet dan wel waar je het over hebt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

wat dacht je van 2,4,5,6,7(verder heb ik niet gekeken)
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

als je verder kijkt zie je nog veel meer
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Telemark schreef:wat dacht je van 2,4,5,6,7(verder heb ik niet gekeken)
Bedoel je dat de door mij aangehaalde tekst niet correct is?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Telemark schreef:wat dacht je van 2,4,5,6,7(verder heb ik niet gekeken)
als ik de door jouw gegeven zoekterm intik, krijg ik braakneigingen. Ik zie sites als Heemland en Stormfront voorbij komen. Sites die beweren dat 80% van de gevangenen in Nederland allochtoon is maar dat nergens op kunnen en willen baseren.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Kom met concrete cijfers en niet met vermoedens en propagandistische uitlatingen van extreem-rechts.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Er zijn niet alleen hits met die van 80% van Heemland of stormfront.
Maar het ging er meer om dat we meer last hebben van allochtonen dan autochtonen.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998.
(Bron: Heemland.nl, een niet zo frisse website van kaalkopjes, die hetzelfde willen beweren als jij, maar ook niet rekenen kunnen)
quote]

Hendrik waarom loop je alleen maar op mij te zeiken en niet op Okke?
Hij zegt dat het 60% was.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Sorry, Ik heb het nagevraagd aan mijn vader.
Hij zei dat het bijvoorbeeld Marokanen waren met een Nederlands paspoort.
Dus dat was de 80%
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

We?

Ik niet. En kom nou niet weer aanzetten, met dat ik niet op een middelbare school zit en niet in een stad woon. Ik kom voor mijn werk (fotograaf) wekelijks op middelbare scholen en ook in diverse steden, dus ik weet waar ik over praat. Waar ik me wel groen en geel aan erger in steden is aan meutes blowende AUTOCHTONE jongeren, autochtone alcoholisten en aan provocerende Lonsdalers, waar oude mensen (ouder dan ik) niet meer langs durven. Zijn die er in Ede ook Telemark? Of worden er op de Veluwe nog geen hakenkruizen op muren gekalkt door zogenaamde superieure blanke kaalkopjes? Daar heb IK last van.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Telemark schreef:Hendrik waarom loop je alleen maar op mij te zeiken en niet op Okke?
Hij zegt dat het 60% was.
Sorry?! Ik zeg niet dat het 60% was. Ik liet je de eerste link zien waar ik op klikte op jouw google-aanwijzing. Ik zeg niet dat het waar is wat ik neerzette. Ik zeg dat het niet overeenkomt met de 80% waar jij zo aan vast houdt.

Ik wil best aannemen dat er meer mensen in de gevangenis zitten uit bevolkingsgroepen met minder arbeidskansen; laag opgeleiden, kinderen van allochtone ouders, kleurlingen bijvoorbeeld.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Telemark schreef:Hendrik waarom loop je alleen maar op mij te zeiken en niet op Okke?
Hij zegt dat het 60% was.
Omdat, als je goed leest wat okke schrijft, hij precies hetzelfde schrijft als ik. [/quote]
Sorry, Ik heb het nagevraagd aan mijn vader.
Vraag eerst nog maar eens meer na aan je vader, voor je hier nog meer onzin uitkraamt.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

okke schreef:
Telemark schreef:Hendrik waarom loop je alleen maar op mij te zeiken en niet op Okke?
Hij zegt dat het 60% was.
Sorry?! Ik zeg niet dat het 60% was. Ik liet je de eerste link zien waar ik op klikte op jouw google-aanwijzing. Ik zeg niet dat het waar is wat ik neerzette. Ik zeg dat het niet overeenkomt met de 80% waar jij zo aan vast houdt.

Ik wil best aannemen dat er meer mensen in de gevangenis zitten uit bevolkingsgroepen met minder arbeidskansen; laag opgeleiden, kinderen van allochtone ouders, kleurlingen bijvoorbeeld.
Dat weet ik maar zo komt het over
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Zoals ik al zei
Telemark schreef:Ik zeg dat er veel meer overlast is door getinte huidskleuren dan niet getinte-huids kleuren.

Mvg. Telemark
Maar dat boeit niet meer.
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Mike.H schreef:Snap je nou niet wat ik wil zeggen of wil je het niet snappen? En als jij het verdomt om dat tegen iemand te zeggen wil het nog niet zeggen dat iedereen er zo hetzelfde over denkt. Ik meen dat deze mensen het er het zelf naar maken.
...
En de hele redenatie hieraan voorafgaand.


Snap je nu echt niet dat dat wat jij hier schrijft heel dicht in de buurt komt van pure discriminatie? Blijkbaar is voor jou iedereen met een kleurtje of hoofddoekje een buitenlander en per definitie verdacht. Blijkbaar meen jij in jouw arrogantie dat jouw definitie van allochtoon beter is dan die van het alom aanvaardde van Dale woordenboek.
Laatst gewijzigd door monmax op 29 mar 2007, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie