Een open brief aan,tegenhaatzaaien.nl

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

dvaupell schreef:
Er is in het geval van Fortuyn absoluut geen verband aangetoond tussen de uitspraken over Fortuyn en zijn overlijden.
O nee, dus de moord op Fortuyn kwam voort uit pure liefde van de media en andere politici, door alle lof die ook van links kwam en totaal geen verwijten of iets dergelijks. :roll:

Even hieronder klikken:
http://www.youtube.com/watch?v=vbcuyUVb-nY

Zo dacht Pim er zelf over! En hij had groot gelijk!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

mannerheim schreef:
dvaupell schreef:
Er is in het geval van Fortuyn absoluut geen verband aangetoond tussen de uitspraken over Fortuyn en zijn overlijden.
O nee, dus de moord op Fortuyn kwam voort uit pure liefde van de media en andere politici, door alle lof die ook van links kwam en totaal geen verwijten of iets dergelijks. :roll:

Even hieronder klikken:
http://www.youtube.com/watch?v=vbcuyUVb-nY

Zo dacht Pim er zelf over! En hij had groot gelijk!
Kom op zeg! Het hele gebeuren is uiteraard uitgebreid onderzocht en het enige verband dat er mogelijk te trekken viel was dat Fortuyn geen bezwaar zag in het fokken van pelsdieren en Volkert van der Graaff dus wel!

Verder kan NIEMAND iets over zijn eigen dood voorspellen, behalve in gevallen van suicide, ook Fortuyn niet. Hetzelfde is over Hirsi Ali geroepen: "Als haar iets overkomt heeft de VVD een moord op zijn geweten" oid. (Uitspaak van Halsema, GroenLinks). Net zo onverstandig, want gewoonvolstrekt uit de lucht gegrepen...

Het door jou aan de dag gelegde sarcasme misstaat je trouwens. Het is een techniek die je nog niet erg goed beheerst. Niet doen dus.
Verder vind ik persoonlijk het gebruik van "humor" in geval van een moord helemaal niet op zijn plaats.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

mannerheim schreef: Rechtse mensen wordt altijd de mond gesnoerd, op wat voor manier dan ook. En zeg zelf: ik kan de in afgelopen paar jaar geen moord op een linkse politicus herinneren.
Louis Seveke - Of noem je hem geen politicus?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Hij [Marcel van Dam], en met hem vele anderen die hem gedemoniseerd hebben, zijn mede de oorzaak van de aanslag op Fortuyn.
Ik dacht dat de schuldige meneer van de Graaf is.
mannerheim schreef:Even een vraag: Stel dat Fortuyn of Wilders een moslim (bijv. Aboutaleb) een minderwaardig mens zouden hebben genoemd.
Dan weet ik ZEKER dat onze grote vrienden okke en dvaupell moord aan brand zouden hebben geschreeuwd.
Goede vraag. :? Mis ik iets?

Ik vind het niet zo fraai dat je mij hier woorden in de mond legt, maar ik denk dat als iemand een ander persoon een minderwaardig mens noemt, ik daar meestal bezwaar tegen zal maken. Minderwaardige daden en handelingen (om het woord 'minderwaardig' maar te blijven gebruiken) kan ik me wel voorstellen, maar de conclusie dat een persoon door zijn acties minderwaardig wordt, kan er bij mij als humanist niet in.
mannerheim schreef:Rechtse mensen wordt altijd de mond gesnoerd, op wat voor manier dan ook. En zeg zelf: ik kan de in afgelopen paar jaar geen moord op een linkse politicus herinneren.
Hoeveel politici zijn de afgelopen 10 jaar vermoord in Nederland? En hoeveel daarvan waren PvdA-lid geweest? Nou, dat zegt wel wat denk ik.

Het klopt, Mannerheim, ik kan me de afgelopen paar jaar geen moord op een linkse politicus herinneren. Ik kan me maar één moord op een politicus herinneren, en toen hij vermoord werd, werd hij niet tot het 'linkse kamp' gerekend.

Ik vind dat een uitermate slecht voorbeeld om aan te tonen dat volgens jou rechtse mensen altijd de mond gesnoerd wordt. 'Altijd' duidt heel vaak aan; een enkele moord niet echt. Daarmee wil ik niet de impact van moord bagatelliseren, want ik vind moord per definitie verwerpelijk.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

'Altijd' duidt heel vaak aan
Nee, 'altijd' wil zeggen altijd. 8)
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Hij, en met hem vele anderen die hem gedemoniseerd hebben, zijn mede de oorzaak van de aanslag op Fortuyn.
Onjuist. Pim Fortuyn wordt te veel als martelaar van rechts gezien. Hij is omgebracht door een milieu- en dierenactivist, Volkert van der Graaf. Deze Van der Graaf was voor zover mij bekend geen lid van een politieke groepering. Wel kunnen we de moord op Fortuyn een politieke moord noemen. Het O.M.:

Tijdens de rechtszaak in maart en april 2003 bekende Van der Graaf de aanslag op Pim Fortuyn. Hij gaf als motief dat hij in Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving zag, met name voor kwetsbare groepen zoals asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering, aldus de verklaring van het Openbaar Ministerie[1][2]. Het OM:

Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen.


Het vette deel is het oordeel van het Openbaar Ministerie, niet de mening van een linkse activist. Dat wil uiteraard niet zeggen, dat een politicus, die stigmatiseert en/of polariseert zo maar om het leven gebracht moet worden. Het zegt wel, dat politici, maar zij niet alleen, op moeten passen met stigmatiseren. Er hoeft inderdaad maar een gek te komen.... Wilders weet dit ook maar al te goed. en toch stigmatiseert hij. Nee, hij vergelijkt niet alle moslims met NSB-ers, een belachelijke zin van mannerheim. Hij zegt keihard, en hier citeer ik letterlijk: "Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam." Verderop zegt hij: "De islam is een gewelddadig religie. Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen.”

Dé islam dus. Niet een paar moslims, nee; DE ISLAM is een gewelddadig regime. Hij vindt dat niet, nee het IS zo. Het is dus geen mening van Wilders, hij stelt het als een feit. Hij discrimeert dus wel degelijk. Als Wilders gezegd zou hebben, dat hij vindt dat de islam een gewelddadig regime is, dan verkondigt hij een mening. Nu stelt hij het gewoon zwart op wit. Dan moet meneer Wilders nadien niet aankomen met "Er kan maar zo een gek van links komen met een steen..."
Nou begin je 2 heel verschillende dingen te vergelijken.
Dat dacht ik niet. Wilders loopt het risico, dat er een aanslag op hem gepleegd wordt. Dat zou betreurenswaardig zijn. Een moord, om wat voor motief dan ook, is nooit goed te praten. Het risico, dat er een rechts-extremistische gek een moskee op vrijdagmiddag (de zondag voor de islam) in brand steekt is net zo groot aanwezig. Van der Graaf was een activist, die uit politieke overtuiging Fortuyn vermoordde. De kans dat een activist uit het extreem-rechtse kamp één of meerdere moslims wat aandoet acht ik ook niet uitgesloten.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

hendrik schreef:
Nee, hij vergelijkt niet alle moslims met NSB-ers, een belachelijke zin van mannerheim.
Dan begrijp jij de context niet, deze uitspraak deed ik na aanleiding van wat Van Dam over Foruyn zei, deze noemde Fortuyn namelijk wél een NSBer.
En jullie hebben allemaal een zinnig verstand, dus jullie zien echt wel in dat de gigantische demonisering die door veel linkse, maar ook rechtse, mensen op Pim is losgelaten de grootste oorzaak voor zijn dood is geweest. Jullie willen het gewoon niet toegeven omdat jullie linkse zieltjes dan gekwetst zijn! Als Van Dam en Co. zich niet zo demoniserend hadden uitgelaten over Fortuyn was hij nooit vermoord geweest!

Nu even een hypotetische stelling:

Stel dat ik begin met het ophitsen van een hele menigte tegen iemand van dit forum, laten we stellen: MR X. Zo ophitsen dat deze menigte steeds woedender begint te worden. Todat opeens 1 persoon uit deze menigte het plan beraamt om MR X te vermoorden. Dan is dit een direct gevolg van mijn ophitserijen! Dus ben ik mede verantwoordelijk!


btw, wel zielig hoor, dat er 3 volwassen mannen voor nodig zijn tegen 1 14-jarig jongetje. :P
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Toch jammer dat je m'n bijdragen niet leest, Mannerheim.
Volgens mij heb ik al een en ander toegelicht.

En voor wat betreft die 3 volwassen heren..... Ik neem aan dat je het spreekwoord over die ene gek en de tien wijzen wel kent?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

mannerheim schreef:
hendrik schreef:
...
En jullie hebben allemaal een zinnig verstand, dus jullie zien echt wel in dat de gigantische demonisering die door veel linkse, maar ook rechtse, mensen op Pim is losgelaten de grootste oorzaak voor zijn dood is geweest. Jullie willen het gewoon niet toegeven omdat jullie linkse zieltjes dan gekwetst zijn! Als Van Dam en Co. zich niet zo demoniserend hadden uitgelaten over Fortuyn was hij nooit vermoord geweest!

Nu even een hypotetische stelling:

Stel dat ik begin met het ophitsen van een hele menigte tegen iemand van dit forum, laten we stellen: MR X. Zo ophitsen dat deze menigte steeds woedender begint te worden. Todat opeens 1 persoon uit deze menigte het plan beraamt om MR X te vermoorden. Dan is dit een direct gevolg van mijn ophitserijen! Dus ben ik mede verantwoordelijk!


btw, wel zielig hoor, dat er 3 volwassen mannen voor nodig zijn tegen 1 14-jarig jongetje. :P
Het feit dat er in dit land gelukkig vrijheid van meningsuiting is, wil niet zeggen dat je alles maar kunt uitkramen. Als je heftige uitspraken doet, kun je verwachten dat hier heftig op wordt gereageerd. Zowel Fortuyn als zijn opponenten deden hun uitspraken uit politiek gewin. Minder verstandige personen gaan dan uit onmacht domme dingen doen. Valt niet goed te praten, maar is wel te begrijpen. Daarnaast vindt ik de vergelijking dierenactivist=links nogal ver gezocht. Nergens is mij bekend dat Volkert van der G. een linkse activist was.

Vwb. jou hypothese: hier heb je gelijk in (deels) en dat is precies wat Wilders doet. Dus moet Wilders maar het gevang in als uit zijn naam een moskee in de hens wordt gezet. Toch?

Jou laatste zin getuigt niet van enig begrip voor wat hier geprobeerd wordt duidelijk te maken. Waarbij begrip hebben voor niet gelijk staat aan gelijk geven of overtuigd zijn.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

dvaupell schreef:Toch jammer dat je m'n bijdragen niet leest, Mannerheim.
Volgens mij doe ik dat wel.
dvaupell schreef:En voor wat betreft die 3 volwassen heren..... Ik neem aan dat je het spreekwoord over die ene gek en de tien wijzen wel kent?
Fijn dat je jezelf als een wijze beschouwt en mij als een gek :wink:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

THOR schreef:
hendrik schreef:
THOR schreef: Nou hendrikje,zo langzamerhand lijk je steeds meer op een zekere harro.
Je zit al in twee (2) topics op mij te katten,en bye the way..........
Hoe kom je erop dat ik via Google werk???
Enne,schelden doet niet zeer,maar zegt veel meer over het niveau van diegene die het zegt!
En let wel hendrikje!
Dit is op de man spelen!
Thorretje, ik heb je al meerdere malen zien citeren met andermans mening. Vervolgens word jou om je eigen mening gevraagd en je komt met nog meer citaten en nietszeggende smilies als je het helemaal niet meer weet. Dat zegt mij heel veel over je denkniveau. En inderdaad; ik speel het op de man. Waarom? Omdat ik een bloedhekel heb aan papagaaien, die populistisch geneuzel napraten, zonder daar enig argument aan toe te kunnen voegen. Jij bent zo'n papagaai. bovendien vergelijk je me met ene "Harro" waarvan ik het bestaan niet ken en dat heb je al vaker gedaan. Ik heb er een hekel aan, dat mensen mij gaan vergelijken met iemand die ik niet ken. Bij de moderators hier is bekend, dat ik geen Harro ben, wie het dan ook moge zijn. ik weet inmiddels dat jij een bloedhekel hebt aan alles wat links is en dat ik bij jou nooit gelijk zal krijgen. Dat is ook niet mijn bedoeling. Ik ventileer hier alleen mijn eigen mening en ja, die is links. Ongeveer in het straatje van Marijnisse, een man die door jou zo ongeveer gehaat wordt. Wat dat betreft kun je een voorbeeld nemen aan Seyffardt, ook vrij rechts georienteerd, maar wel openstaand voor sommige linkse opvattingen van mijn kant.

Voor mij ben je een individu zonder eigen mening, die niet op een behoorlijke manier kan discussiëren en koste wat kost zijn eigen mening moet doordrukken. Kan hij dat niet meer, dan is er geen antwoord maar een reeks smilies, die mij niets zeggen.


Zwak,zeer zwak hendrikje is dit nou alles wat je kunt?
Maar ik vermelde het al eerder,je begint steeds meer op harro te lijken maar zijn niveau zul je nooit halen.
Je hebt dus alle berichten van mij doorgenomen,regel voor regel bestudeerd en enkele berichten geprint en aan de muur gehangen.
Je kreeg er zelfs nachtmerrie`s van,badend in het zweet werd je diverse malen schreewend wakker.
Daarbij ook je vriendin/vrouw gewekt,of waren het je ouders??
Die vroeg:wie is die THOR,waarna jij het hele verhaal vertelde.
Je werd geadviseerd om het van je af te schrijven,want dat was beter voor je.
Hierboven kan men lezen wat dat was.
Eerder vermelde je:ik word er kotsmisselijk van...........
Nou hendrikje ga dan eens kotsen,want geloof me daarna voel jij je een stuk beter.
THOR waar haal je dat in godsnaam van daan? Zonder bewijzen al meteen iemand beschuldigen dat hij een cloon is. En over die uitspraak van Van Dam. Je was toen 4 jaar. Dat was 5 jaar voor de moord op Fortyn. Dat is toch wat ver gezocht.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

dvaupell schreef:
Seyffardt schreef:En daar leg je nu eens feilloos de vinger op de zere plek!
Waarom moet de PvdA, althans een groepje partijleden in dit geval, zo nodig in de bres springen voor de, door die nare meneer Wilders, zo vreselijk beledigde Islam? Puur opportunisme (what's new?) en niks anders! Het is iedere keer hetzelfde liedje; Pim Fortuijn schopte een paar heilige huisjes omver en meteen trok PvdA kopstuk Marcel van Dam op een ontzettend laag-bij-de-grondse manier van leer door Fortuijn openlijk te vergelijken met Adolf Eichmann! Alsof dát een toonbeeld van fatsoenlijk politiek bedrijven was. Die lui doen zich Roomser voor dan de Paus. Wat een stel pathologische Farizeërs, bah!

Mag ik daaruit concluderen dat je eigenijk helemaal niet zo'n moeite hebt met de Islam, maar meer een hekel hebt aan de PvdA?
Laat ik daar proberen wat duidelijkheid over te geven.

Ik vind dat er in het algemeen teveel moslims in Nederland zijn en dat hun invloed te groot dreigt te worden. Door de jaren heen heb ik persoonlijk verschillende ervaringen met moslims gehad, zowel positief als negatief, maar dat had in de meeste gevallen niet direct met religie te maken.

De metamorfose van Partij van de Arbeid, zoals de PvdA voluit heet, is de laatste 10 -15 jaar in een stroomversnelling geraakt. Een metamorfose van sociaal-democratische partij tot....ja, tot wat eigenlijk? Voor de arbeider komen ze niet meer op, dat staat in elk geval vast!
Den Uyl was al geen grote vriend van me, maar de man stond in elk geval voor zijn principes en dat kon ik in hem waarderen. Figuren als Kok, Melkert en Wouter Bos hebben de partij tot een karikatuur gemaakt, maar wel een hele sluwe; door al hun gedraaikont en gehuichel kunnen ze immers alle kanten op. Ze moeten het hebben van een maatschappelijk breed elektoraat, dat enerzijds op de PvdA stemt uit een soort misplaatst sentiment ( ik hoor nog vaak de kreet "ik kom uit een rood nest en mijn opa stemde al PvdA") en anderzijds omdat men gevoelig is voor de schommelende standpunten van Woutertje en consorten.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:
Hij, en met hem vele anderen die hem gedemoniseerd hebben, zijn mede de oorzaak van de aanslag op Fortuyn.
Onjuist. Pim Fortuyn wordt te veel als martelaar van rechts gezien. Hij is omgebracht door een milieu- en dierenactivist, Volkert van der Graaf. Deze Van der Graaf was voor zover mij bekend geen lid van een politieke groepering. Wel kunnen we de moord op Fortuyn een politieke moord noemen. Het O.M.:

Tijdens de rechtszaak in maart en april 2003 bekende Van der Graaf de aanslag op Pim Fortuyn. Hij gaf als motief dat hij in Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving zag, met name voor kwetsbare groepen zoals asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering, aldus de verklaring van het Openbaar Ministerie[1][2]. Het OM:

Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen.


Het vette deel is het oordeel van het Openbaar Ministerie, niet de mening van een linkse activist. Dat wil uiteraard niet zeggen, dat een politicus, die stigmatiseert en/of polariseert zo maar om het leven gebracht moet worden. Het zegt wel, dat politici, maar zij niet alleen, op moeten passen met stigmatiseren. Er hoeft inderdaad maar een gek te komen.... Wilders weet dit ook maar al te goed. en toch stigmatiseert hij.
Hier even een quote uit een andere discussie:
koos24 schreef:Ik zal even wat geheugens opfrissen wat betreft de demonisering van Pim Fortyun:




Hij is volstrekt onverantwoord bezig. Misschien is Levensgevaarlijk Nederland een betere naam voor zijn partij.'
D66-minister Roger van Boxtel, 21 september 2001, geciteerd in Rotterdams Dagblad 22 september 2001


Poldermussolini. Dat klinkt heel hard en er zullen ook weer heel wat reacties op volgen, maar geloof me: ik zie een rechtstreeks verband tussen Fortuyn, Mussolini en uiteindelijk Nietschze.
Manuel Kneepkens (Stadspartij Rotterdam/ Duurzaam Nederland), 28 november 2001, in Rotterdams Dagblad


'Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler. Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt.'
Journalist Matty Verkamman, 22 december 2001 in Trouw


'Nog vijf peilingen, en Leefbaar Nederland heeft de absolute meerderheid. Nog tien, en Pim Fortuyn is definitief de Mussolini van de 21ste eeuw geworden.'
Columnist Jan Blokker, 30 januri 2002 in de Volkskrant


Een van de typen die hij (psycholoog Kets de Vries, red) beschrijft is het type-Mussolini. Mij viel op dat die omschrijving precies past op de leider van Leefbaar Nederland. De ijdele leider die precies zegt wat mensen willen horen. En je ziet altijd dat mensen kritiekloos zo'n leider volgen.'
Bas Eenhoorn, voorzitter WD, op partijbijeenkomst in Nijkerk.Geciteerd in Algemeen Dagblad 7 februari 2002


'Dit is niet gewoon rechts, dit is extreem-rechts. Leefbaar Nederland, breek met deze charlatan, die jullie partij heeft gekaapt voor zijn eigen agenda.'
Paul Rosenmöller (GroenLinks), 9 februari 2002 op partijbijeenkomst


'Ik ben ongelooflijk geschrokken van de woorden van Fortuyn. Het lijkt op een combinatie van Janmaat en Dewinter die zich keert tegen het verbod op discriminatie.'
Hans Dijkstal (VVD), 9 februari 2002 op partijbijeenkomst


'Er zullen mensen blijven die zijn kwalijke gedachtegoed delen, maar een partij die serieus genomen wil worden, kan zich zulke haatdragende opvattingen niet veroorloven. (...) De gelukwens die hij ontving van Filip Dewinter, de leider van het extreem-rechtse Vlaams Blok, maakt duidelijk in welke hoek Fortuyns sympathisanten gezocht moeten worden.'
Hoofdredactioneel commentaar Algemeen Dagblad, 11 februari 2002


'Het Führerprinzip kan vooral in tijden van culturele crisis aanslaan. (...) Leefbaar Nederland heeft zich nu geschrokken afgekeerd van het gedrocht dat zij heeft voortgebracht, maar de partij heeft welbewust met vuur gespeeld. En intussen gaat ook weldenkend politiek Den Haag geenszins vrijuit, want dat heeft zelfde weg geplaveid voor de nieuwe Hans Janmaat.'
Jaap van Ginneken, politiek psycholoog, 16februari 2002 in Het Parool


Aan democratie heeft onze Madurodam-Mussolini een broertje dood.'
Bart Tromp, 14 maart in Het Parool


Fortuyn hoort in het rijtje van recente fascistische kopstukken - Haider, Dewinter, Le Pen - thuis. (...) Dan is er de enorme leiderscultus rondom de aanvoerder. De Führer, de Duce, begrippen uit het vooroorlogse fascisme maar
dezelfde uitstraling zoekt Fortuyn.'
Peter Storm in De Socialist van april 2002
Ik weet niet of de uitzending van Jensen, waarin Pim Fortuijn te gast was, ergens via Internet te bekijken is; ik neem aan van wel. Met name de oproep aan Premier Kok doet mij nog altijd de rillingen over de rug lopen. Deze uitzending was live en kon niet gemanipuleerd worden door de media. Laat deze woorden eens goed tot je doordringen, nu je weet wat er korte tijd daarna is gebeurd!

Natuurlijk, Volkert van der Graaf heeft de trekker overgehaald, maar wie hebben er voor gezorgd dat die getroubleerde idioot deze stap nam?
De politieke machthebbers van dat moment en de door linkse elementen gemanipuleerde media. Nadat Fortuijn dood was, draaide het hele spul om als een blad aan een boom en huilde mee met de wolven in het bos; van der Graaf was een gek, zijn daad kwam als een donderslag bij heldere hemel en Fortuijn was een waardige politieke opponent geweest. Ja an-me-hoela! Ik ben ze nog niet vergeten, de 'heren' Dijkstal, Melkert, Kok en Rosenmöller..... :mad:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Ik vind dat er in het algemeen teveel moslims in Nederland zijn en dat hun invloed te groot dreigt te worden. Door de jaren heen heb ik persoonlijk verschillende ervaringen met moslims gehad, zowel positief als negatief, maar dat had in de meeste gevallen niet direct met religie te maken.
Ben je dan ook tegen vrijheid van religie? Als de Islam populair zou worden onder atheïstische Groningse jongeren, zouden zij dan het land moeten verlaten, omdat er al teveel moslims in Nederland zijn?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Wij leven nu eenmaal in een maatschappij waar je op een paar uren aan de andere kant van de wereld bent. En daardoor worden onze cultuurverschillen overbrugt. We moeten daar de positieve dingen van zien maar jammer genoeg brengt deze ook negativie mee zoals BVuithuwlekingen.

Van mijn mogen ze zoveel keer als ze willen met hun gezicht naar Mekka bidden als zijn willen maar als er zo iemand naar hier komt gedraagt ie zich naar de wetten die door onze staat is gemaakt.

Als ik een baas heb die toevallig bruin is kan die volgens mij even goed mijn blanke baas vervangen. Misschien doet hij het zelfs beter. Mensen die iemand beoordeelt op zijn afkomst of uiterlek zelfs bepaalde godsdiensten vind ik dom héél dom.
Gesloten