Rode Kruis lidmaatschapskaart

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Rode Kruis lidmaatschapskaart

Bericht door Bjorn »

Er word me momenteel een lidmaatschapskaart aangeboden van de Nederlandsche Rode Kruis, uit 1940.
Kaart is 2 x mooi verlengd, april 1941 en '42, mooie stempelingen.
Pasfoto is aanwezig, en hij staat ingeschreven op een Gemeente hier vlak bij. Het item is in een goede- zeer goede staat.

Ik vind het een zeer interessant item, en wil hem ook zeer zeker hebben.
Het item kost 17,50 Euro.
Nu ik niet zo'n verstand heb van Rode Kruis items, is mijn vraag: is dit item dat bedrag wel waard? Ik wil hem wel graag hebben, maar ik vind het een beetje lullig dat ik misschien na die tijd erachter kom dat het i.p.v. 17,50, 7,50 waard blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Heb je geen foto van een soortgelijke kaart?

ik ken wel duitse kaarten zoals deze :
Afbeelding
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik heb wel foto's gekregen, maar aangezien de kaart nog steeds in het bezit is van de verkoper, plaats ik die zodra ik de nieuwe eigenaar ben.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

BjornSpiN schreef:Ik heb wel foto's gekregen, maar aangezien de kaart nog steeds in het bezit is van de verkoper, plaats ik die zodra ik de nieuwe eigenaar ben.
Dan heeft het dus weinig zin om de vraag te stellen wat iets waard is. Foto's helpen altijd bij het vaststellen van waarde.

En (zoals je denk ik wel weet) is het uiteindelijk heel simpel........als JIJ bereid bent dit bedrag ervoor neer te tellen.............dan is het item DUS dat bedrag waard.

De aankoopprijs wordt pas weer interessant op het moment dat jij het item verkopen wilt. Als er dan verder niemand is die er iets voor wilt geven heb je mogelijk teveel betaald/..................maar zelfs dat is dan relatief aangezien je er dan wel een periode plezier van hebt gehad....
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hallo Bjorn,

De prijs van 17,50 lijkt me voor wat van persoonskaart dan ook weinig geld, omdat je voor dat geld relatief weinig in dit verzamelgebied kan doen.
Plaats reactie