Een open brief aan,tegenhaatzaaien.nl

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Peter schreef:... en ik bespeur zo hier en daar xenofobe uitingen...
En met de rest van je post ben ik het in grote lijnen ook eens.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Goed ondrbouwd pleidooi, Peter. Dit topic heet: Een open brief aan,tegenhaatzaaien.nl. De topicstarter wil daar mee aantonen dat haatzaaien in Nederland niet bestaat en dat er dus ook geen website tegen dat haatzaaien nodig is. De haat tegen moslims is erg groot. En van hun ongelijk zijn ze niet te overtuigen. Een deel daarvan noemt zich ook nog christen. En, wat mij nog meer zorgen baart: een deel daarvan is nog kind. Hoe moet dat in de toekomst van ons land? Nog meer haat?
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

okke schreef:
Is dat écht alles (lees: voldoende) om in jouw opinie tot de Nederlandse bevolking te mogen behoren, Okke?
Waarom zou dat niet voldoende zijn om tot de Nederlandse bevolking te horen?
Zijn de begrippen 'de Nederlandse bevolking' en 'het Nederlandse volk' volgens jou hetzelfde?
volk (het ~)
1 (~en/~eren) de gemeenschap van bewoners van een land die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben
2 (~en/~eren) de gezamenlijke bewoners van een staat in betrekking tot het staatshoofd of de regering, de onderdanen => natie

be·vol·king (de ~ (v.), ~en)
1 gezamenlijke bewoners van een oord, streek of land => populatie

Het Nederlandse volk (: de bewoners die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben) is niet hetzelfde als het Nederlandse volk (: de gezamenlijke bewoners van een staat). De term 'Nederlandse bevolking' komt overeen met de tweede definitie van 'Nederlands volk'.
De begrippen zijn dus uitwisselbaar als met 'volk' hetzelfde bedoelt wordt als 'bevolking', maar ik heb de voorkeur voor 'bevolking', omdat sommige toehoorders bij 'volk' zouden kunnen denken aan mensen die afstamming, taal, zeden, overlevering gemeen hebben.

Wanneer hoor je - volgens jou - tot de Nederlandse bevolking? En is volgens jou volk en bevolking hetzelfde?
Wat ik bedoel: horen al die asielzoekers ook tot de tot de Nederlandse bevolking dat ongeveer 16 miljoen is.
5,8% is islamiet in Nederland dat zijn er ongeveer iets meer dan 900.000.
Maar een gedeelte van de asielzoekers zijn islamiet(turken,noem maar op)
Horen die islamieten ook bij de 5,8%?
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

hendrik schreef:Goed ondrbouwd pleidooi, Peter. Dit topic heet: Een open brief aan,tegenhaatzaaien.nl. De topicstarter wil daar mee aantonen dat haatzaaien in Nederland niet bestaat en dat er dus ook geen website tegen dat haatzaaien nodig is. De haat tegen moslims is erg groot. En van hun ongelijk zijn ze niet te overtuigen. Een deel daarvan noemt zich ook nog christen. En, wat mij nog meer zorgen baart: een deel daarvan is nog kind. Hoe moet dat in de toekomst van ons land? Nog meer haat?
Hoe zou het nou komen dat er zoveel haat is?
De overlast mischien?
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Telemark schreef: Wat ik bedoel: horen al die asielzoekers ook tot de tot de Nederlandse bevolking dat ongeveer 16 miljoen is.
5,8% is islamiet in Nederland dat zijn er ongeveer iets meer dan 900.000.
Maar een gedeelte van de asielzoekers zijn islamiet(turken,noem maar op)
Horen die islamieten ook bij de 5,8%?
Nee, asielzoekers zoeken asiel, de naam zegt het al. Ze hebben geen verblijfsvergunning, laat staan een Nederlands paspoort. Zij behoren dus niet tot de Nederlandse bevolking. Bovenstaand citaat van jou bewijst bovendien, dat jij totaal niet weet wat asielzoekers zijn. Van alle asielzoekers in Nederlans is slechts 4% Turks. De rest komt uit Irak, Somalië, Afghanistan, iran, Burundi, Servië en Montenegro, China, Sudan en Azerbeidzjan. Niet bepaald landen, waar het goed toeven is en waarvan de inwoners terecht hun land ontvluchten. Ik ken een Sudanees gezin. Ik zal hier maar niet neerzetten, wat zij allemaal meegemaakt hebben. Hun dochter is 14 jaar oud en heeft in die 14 jaar (net zo oud als jij) meer ellende meegemaakt, dan jij je je hele leven voor kunt stellen, Telemark. Ze zit bij mijn zoon in de klas en veroorzaakt totaal geen overlast. Haar hele familie trouwens niet. Vader is een hardwerkende man, moeder is hulpmoeder bij diverse activiteiten op school en haar broer.... Waarschijnlijk zal ze die nooit meer zien, net als de rest van haar familie. Denk g*dverd*mm* na voor je wat schrijft, snotneus. En het zal me worst wezen, wat voor religie deze mensen hebben.
Telemark schreef:Hoe zou het nou komen dat er zoveel haat is?
De overlast mischien?
Je erkent met deze zin dus, dat er haat is. Jij haat moslims, dat is nu wel duidelijk. Daar hoef je me niet meer van te overtuigen. En omdat jij moslims haat moet ik ze ook gaan haten? Waarop baseer je je haat? Op persoonlijke ervaringen met een aantal moslims. Jij beoordeelt een bevolkingsgroep niet op hun daden, maar op hun religie of hun afkomst. Misschien nog wel meer op hun afkomst dan op hun religie. Aan de buitenkant kun je aan een Marokkaan of Turk niet altijd zien of hij daadwerkelijk moslim is. Dit beoordelen op afkomst of religie heet discrimineren. Ook Wilders maakt zich hieraan schuldig. Hij beoordeelt ook de islam. Niet op de daden van deze bevolkingsgroep, maar op hun religie. Hij twijfelt bijvoorbeeld aan de loyaliteit van de staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb. Wat hebben deze mensen gedaan, om aan hun loyaliteit te twijfelen? Niets. Het is dus pure discriminatie onder het mom van vrije meningsuiting wat Wilders doet.

Volgens mij is Wilders voortdurend uit op aanvallen naar zijn kant. Hij is zeer provocerend. Dat mag hij van mij zijn, zolang hij zich aan de Nederlandse wet houdt en dus niet discrimineert. Dat doet hij dus wel. Daartegen is een website in het leven geroepen. Terecht.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Telemark schreef:
okke schreef:
Telemark schreef:Er zijn ook allochtonen die ook erg vaak islamiet zijn, horen die ook tot de totale bevolking?
Ja, die behoren ook tot de Nederlandse bevolking.
Telemark schreef:En wanneer behoor je tot de Nederlandse bevolking?
Als je de Nederlandse nationaliteit hebt. Ook als je een verblijfsvergunning hebt of in Nederland woont en werkt, vind ik dat je tot de Nederlandse bevolking hoort; je bent dan een van de vele mensen die dit land bevolken.
Wanneer hoor je volgens jou tot de Nederlandse bevolking?
Wat ik bedoel: horen al die asielzoekers ook tot de tot de Nederlandse bevolking dat ongeveer 16 miljoen is.
5,8% is islamiet in Nederland dat zijn er ongeveer iets meer dan 900.000.
Maar een gedeelte van de asielzoekers zijn islamiet(turken,noem maar op)
Horen die islamieten ook bij de 5,8%?
Ik vind asielzoekers tot de Nederlandse bevolking horen. Ik schreef al dat als je een verblijfsvergunning hebt, of in Nederland woont en werkt, je van mij tot de Nederlandse bevolking behoort.

Hoeveel asielzoekers er in Nederland zijn, weet ik niet. Hoeveel van hen Moslim zijn, weet ik ook niet. Als je die cijfers hebt, mag je die wel delen.

Áls mensen zonder Nederlandse nationaliteit die in Nederland wonen tot de Nederlandse bevolking gerekend worden, dan worden de Moslims onder hen tot dé Moslims van Nederland gerekend (en de Christenen onder hen tot dé Christeren van Nederland). Je vraag of 'die Islamieten ook bij de 5,8% horen' is dus met een eenvoudig 'ja' te beantwoorden als asielzoekers bij de Nederlandse bevolking horen en met een eenvoudig 'nee' te beantwoorden als zij daar niet toe behoren.

Wanneer is iemand een Moslim en wanneer niet? Zijn alle 'blanke Nederlanders' Christenen, of alleen die mensen in Nederland die ingeschreven staan bij een kerkgenootschap of die de kerk bezoeken? Zijn alle mensen uit Iran, of met (groot)ouders uit Iran, Moslims, ongeacht hun geloofsovertuiging?

Maar om terug te komen op mijn vraag: Wanneer hoor je volgens jou tot de Nederlandse bevolking?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Om even op jouw vraag te antwoorden okke: in nederland waren vorig jaar zo'n 33.000 asielzoekers. De top 10:

Irak 11% = 3630 (moslim)
Somalië 8% = 2640 (moslim)
Afghanistan 7% = 2310 (moslim)
Iran 5% = 1650 (moslim)
Burundi: 5% = 1650 (christelijk)
Servië en Montenegro: 4% = 1320 (christelijk)
Turkije: 4% = 1320 (vnl. moslim, maar ook christelijk)
China: 3% = 990 (boeddhist)
Sudan: 3% = 990 (diverse natuurreligies, christelijk en moslim)
Azerbeidzjan 3% = 990 (moslim)

Het aantal asielzoekers bedraagt dus ongeveer 0,2% van de totale Nederlandse bevolking. Op die 5,8% moslims zal dit cijfer dus niet zoveel invloed hebben, of de asielzoekers nu wel of niet tot de Nederlandse bevolking gerekend worden. Bovendien is het dus ook niet zo, dat alle asielzoekers moslim zijn. De bewering van Telemark raakt dus wederom kant noch wal.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

hendrik schreef:
Telemark schreef: Wat ik bedoel: horen al die asielzoekers ook tot de tot de Nederlandse bevolking dat ongeveer 16 miljoen is.
5,8% is islamiet in Nederland dat zijn er ongeveer iets meer dan 900.000.
Maar een gedeelte van de asielzoekers zijn islamiet(turken,noem maar op)
Horen die islamieten ook bij de 5,8%?
Nee, asielzoekers zoeken asiel, de naam zegt het al. Ze hebben geen verblijfsvergunning, laat staan een Nederlands paspoort. Zij behoren dus niet tot de Nederlandse bevolking. Bovenstaand citaat van jou bewijst bovendien, dat jij totaal niet weet wat asielzoekers zijn. Van alle asielzoekers in Nederlans is slechts 4% Turks. De rest komt uit Irak, Somalië, Afghanistan, iran, Burundi, Servië en Montenegro, China, Sudan en Azerbeidzjan. Niet bepaald landen, waar het goed toeven is en waarvan de inwoners terecht hun land ontvluchten. Ik ken een Sudanees gezin. Ik zal hier maar niet neerzetten, wat zij allemaal meegemaakt hebben. Hun dochter is 14 jaar oud en heeft in die 14 jaar (net zo oud als jij) meer ellende meegemaakt, dan jij je je hele leven voor kunt stellen, Telemark. Ze zit bij mijn zoon in de klas en veroorzaakt totaal geen overlast. Haar hele familie trouwens niet. Vader is een hardwerkende man, moeder is hulpmoeder bij diverse activiteiten op school en haar broer.... Waarschijnlijk zal ze die nooit meer zien, net als de rest van haar familie. Denk g*dverd*mm* na voor je wat schrijft, snotneus. En het zal me worst wezen, wat voor religie deze mensen hebben.
Telemark schreef:Hoe zou het nou komen dat er zoveel haat is?
De overlast mischien?
Je erkent met deze zin dus, dat er haat is. Jij haat moslims, dat is nu wel duidelijk. Daar hoef je me niet meer van te overtuigen. En omdat jij moslims haat moet ik ze ook gaan haten? Waarop baseer je je haat? Op persoonlijke ervaringen met een aantal moslims. Jij beoordeelt een bevolkingsgroep niet op hun daden, maar op hun religie of hun afkomst. Misschien nog wel meer op hun afkomst dan op hun religie. Aan de buitenkant kun je aan een Marokkaan of Turk niet altijd zien of hij daadwerkelijk moslim is. Dit beoordelen op afkomst of religie heet discrimineren. Ook Wilders maakt zich hieraan schuldig. Hij beoordeelt ook de islam. Niet op de daden van deze bevolkingsgroep, maar op hun religie. Hij twijfelt bijvoorbeeld aan de loyaliteit van de staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb. Wat hebben deze mensen gedaan, om aan hun loyaliteit te twijfelen? Niets. Het is dus pure discriminatie onder het mom van vrije meningsuiting wat Wilders doet.

Volgens mij is Wilders voortdurend uit op aanvallen naar zijn kant. Hij is zeer provocerend. Dat mag hij van mij zijn, zolang hij zich aan de Nederlandse wet houdt en dus niet discrimineert. Dat doet hij dus wel. Daartegen is een website in het leven geroepen. Terecht.
Ik vraag alleen of die die islamietische asielzoekers bij de 5,8% zitten.
Ik gaf als voorbeeld turken of 'noem maar op' en jij denk dat ik denk dat alle asielzoekers turken zijn(Lees wat ik Type!)
Je kan alleen een discussie volgen als jij ook leest wat ik type!!!
en jij begint gelijk over een somalische gezin.

Ik zeg dat er veel overlast is door de islamieten.
En jij zegt meteen dat ik elke islamiet haat.
LEES WAT IK TYPE OUWE
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ik vraag alleen of die die islamietische asielzoekers bij de 5,8% zitten.
Doet dat er toe? Als het er al toe doet, wordt die 5,8% misschien 5,9 of 6%.
Ik gaf als voorbeeld turken of 'noem maar op' en jij denk dat ik denk dat alle asielzoekers turken zijn(Lees wat ik Type!)
Het eerste wat bij jou opkomt als je aan asielzoekers denkt is "Turken" en "islamieten" (het zijn trouwens moslims, maar goed), anders schrijf je dat in je impulsiviteit niet op. Ik bewijs, dat dat niet zo is.
Je kan alleen een discussie volgen als jij ook leest wat ik type!!!
Ik lees wel degelijk wat jij typt (zonder e), zelfs wat je tussen de regels door typt; je haat moslims, omdat ze overlast zouden veroorzaken.
en jij begint gelijk over een somalische gezin.
Wie leest er hier niet? Ik had het over een Sudanees gezin. Omdat ik deze mensen toevallig ken. Maar het kan jouw geen moer interesseren, dat in onderdrukte gebieden hele families uitgemoord worden door misdadige regimes, niet alleen in Sudan. Jij vindt het veel erger dat je broertje in elkaar geslagen wordt door een groepje kutmarokkanen en dat je ruzie krijgt met een groepje kutmarokkanen om een spelletje voetbal. Egoïst.
Ik zeg dat er veel overlast is door de islamieten.
Waar baseer je dat op? Welke overlast?
En jij zegt meteen dat ik elke islamiet haat.
Dat lees ik inderdaad uit jouw berichten. Of wil je beweren dat je ze niet haat? Dan zul je heel veel van hetgeen je hierboven neer hebt gezet terug moeten nemen.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Ik zeg dat mensen haat hebben gekregen van moslims omdat er veel overlast is.
Ik heb dat ook wel eens, voorbeeld toen de WTC instorten gingen ze
hier feest vieren op straat, en toen had ik wel 'IK KNIJP HUN STROT DICHT' gevoel(alleen bij die groep dan).

En ik nam een voorbeel aan de turken, en dat is niet gelijk aan waar ik aan dacht.
Ik zal voortaan wel marokanen neer typen, oh shit nee, dat zou ik niet moeten doen.
Want jij denkt dat ik denk dat alle marokanen asielzoekers zijn.

Oh ja, en ik ben een egoist, want ik zei dat het me geen reet kon schelen dat er gezinnen worden uit worden gemoord in soedan, en dat heb ik ook echt gezegd(not)
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Telemark schreef:Ik zeg dat mensen haat hebben gekregen van moslims omdat er veel overlast is.
Ik heb dat ook wel eens, voorbeeld toen de WTC instorten gingen ze
hier feest vieren op straat, en toen had ik wel 'IK KNIJP HUN STROT DICHT' gevoel(alleen bij die groep dan).
Concluderend: toen bijna 6 jaar geleden twee vliegtuigen het WTC in New York in vlogen, was er in Ede een 8-jarig jochie, dat een "ik knijp hun strot dicht"-gevoel had bij een groep. Op zich vind ik dat een ziekelijke gedachte van een 8 tot misschien 9-jarige, vooral omdat hij op dat moment niet eens wist wat voor groep hij nou eigenlijk precies bedoelde. En wat voor groep je er nu mee bedoelt weet ik nog steeds niet. De veroorzakers van "9-11"? Dat hoop ik dan maar. Dat je Osama bin laden c.s. haat, oké. Hij heeft inderdaad een heleboel overlast veroorzaakt, hij wordt gehaat door een groot deel van de wereldbevolking, ik mag hem ook niet, denk ik. Maar euh, is dat de enige aanwijsbare overlast die "de islam" aanricht? Volgens mij heeft Al Qaida de aanslagen op het WTC en het Pentagon waarschijnlijk gepeegd en niet de islam. Je overtuigt me nog steeds niet Telemark.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Telemark schreef:Ik zeg dat mensen haat hebben gekregen van moslims omdat er veel overlast is.
Ik heb dat ook wel eens, voorbeeld toen de WTC instorten gingen ze
hier feest vieren op straat, en toen had ik wel 'IK KNIJP HUN STROT DICHT' gevoel(alleen bij die groep dan).

En ik nam een voorbeel aan de turken, en dat is niet gelijk aan waar ik aan dacht.
Ik zal voortaan wel marokanen neer typen, oh shit nee, dat zou ik niet moeten doen.
Want jij denkt dat ik denk dat alle marokanen asielzoekers zijn.

Oh ja, en ik ben een egoist, want ik zei dat het me geen reet kon schelen dat er gezinnen worden uit worden gemoord in soedan, en dat heb ik ook echt gezegd(not)
Ziende blind en horende doof. Wordt niet zo grof als je het met een normale discussie niet meer af kunt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

EDIT: hallo iedereen, excuses voor wat hier eerst stond, ik heb het verwijderd.
Laatst gewijzigd door mannerheim op 07 apr 2007, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

De opmerking sloeg op de uitspraken van Telemark, Mannerheim. Ze hadden ook op jou kunnen slaan. Het gaat mij er om dat Telemark persoonlijke ervaringen direct omzet in de enig echte objectieve waarheid. Dit is niet zo en kan niet zo zijn. Dat Telemark persoonlijk vervelende ervaringen heeft gehad met een aantal rotjochies, spijt me voor hem. Maar dit rechtvaardigt niet om alle jochies met een zelfde etnische achtergrond over een kam te scheren.

Dat een aantal wat oudere personen in deze discussie het niet met elkaar eens zijn mag duidelijk zijn, maar we discussiëren voor ons eigen, we ventileren onze eigen mening. Dat bepaalde mensen het met elkaar eens zijn, kan gebeuren.

(Mijn mening)
Tegen Seyffardt kan Okke 'zachter' zijn omdat Seyffardt zijn mening onderbouwt met controleerbare feiten en een fatsoenlijke redenatie.

edit ... dubbele zinsnede

Ik begrijp dat de 'jonkies' wat minder ervaring hebben in het duidelijk formuleren van denkbeelden, en daarom ook tussen de regels doorlees en veel nonsens accepteer. Op het moment dat ik meen dat de grenzen van goed fatsoen worden overschreden meen ik dat ik hier wat van mag zeggen, ook al ben ik geen moderator, en wil ik het ook niet zijn.
Laatst gewijzigd door monmax op 07 apr 2007, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Wie heeft mij nodig? Okke? Ik denk, dat die zich aardig alleen redden kan.

Maar waar blijven nu steekhoudende argumenten?

Telemark en mannerheim worden misschien wel harder aangepakt door de staff, omdat Seyffardt zijn posts onderbouwt. Goed, ik ben het niet altijd met die onderbouwing eens, daarvoor is Seyffardt ook rechts en ik links. Jullie meningen raken diverse malen kant noch wal en zijn veelal gebaseerd op puberale emoties. Dreigen jullie dan ten onder te gaan in een discussie, worden jullie nog grof ook. O.k. ik was ook niet zuiver op de graat met mijn "snotneus", dat geef ik grif toe, maar dat was wel wat ik dacht bij het lezen van Telemarks bericht.

Maar weer terug on-topic? Het ging om de website "tegenhaatzaaien.nl", mochten we dat vergeten zijn. Het is in en in triest, dat er in ons "tolerante" Nederland een dergelijke site nodig is. Want dat er haat is tegen de moslimgemeenschap is me hier wel heel erg duidelijk geworden.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gesloten