La Dernière Heure publiceert beelden vermoorde ParaCommando'

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

La Dernière Heure publiceert beelden vermoorde ParaCommando'

Bericht door marf »

[quote][/quote]La Dernière Heure publiceert beelden vermoorde ParaCommando's

De krant La Dernière Heure heeft vandaag beelden gepubliceerd van de 10 Belgische ParaCommando’s die morgen dertien jaar geleden, op 7 april 1994, in Rwanda op beestachtige wijze vermoord werden tijdens operatie UNAMIR.

Op de voorpagina van de krant is een kleurenafbeelding van de tien lichamen te zien. De lichamen zijn in doek gewikkeld, enkel de tien paar voeten zijn zichtbaar. Op pagina twee zijn echter twee afbeeldingen opgenomen die getuigen van weinig respect ten opzichte van onze jongens. Zo publiceerden ze in zwart/witfoto’s de verminkte en bebloede lichamen, enkel de gezichten waren onherkenbaar gemaakt.

Ik plaats ernstige vraagtekens bij de nieuwswaarde van deze afbeeldingen. Waarom is het nodig om deze afbeeldingen aan het grote publiek tentoon te stellen? Wordt er dan helemaal geen rekening gehouden met familie en collega’s?

Bron paracommando.be

La Dernière Heure is te bereiken op: joel.godaert@dh.be
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

het is goed dat de pers er is voor het aan het licht brengen van dit soort praktijken.
MAAR...dit gaat echt te ver, respectloos! om zo foto's te publiceren!

ik moet bekennen dat ik het niet heb gezien, en ik ken de krant 'La Dernière Heure' ook niet. kan iemand uit Belgie aangeven wat voor een soort krant dit is? te vergelijken met welke nederlandse krant?
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Ken die krant ook niet. Kun je fotos inscannen?
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Linda C.
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 mar 2006, 09:45
Locatie: Aalst (België)
Contacteer:

Bericht door Linda C. »

Hier een scan van de bewuste krant...

http://pdfonline.dhnet.be/pdf/1604350
Hang Tough!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Deze tien collega's zijn op beestachtige wijze vermoord terwijl de rest van de UNO-troepen onder leiding van de Canadese Generaal Alair er met de neus opstonden!!!!!!!!!! en zelfs geen poging deden om hen te helpen!

Het is juist goed dat de Belgische bevolking ziet wat er daar juist is gebeurd en dat men zich gaat afvragen of het nog wel nodig is dit crapuul nog verder te steunen met geld of ander ontwikkelingshulp!
Dat we daar maar eens aan denken bij de verkiezingen van 10 juni 07 wanneer de politici verantwoordelijk voor het gebrekkig mandaat en de te lichte uitrusting waamee de Commando's naar daar werden gestuurd, weer met hun schijnheilige smoel op TV komen...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

johan willaert schreef:Deze tien collega's zijn op beestachtige wijze vermoord terwijl de rest van de UNO-troepen onder leiding van de Canadese Generaal Alair er met de neus opstonden!!!!!!!!!! en zelfs geen poging deden om hen te helpen!

Het is juist goed dat de Belgische bevolking ziet wat er daar juist is gebeurd en dat men zich gaat afvragen of het nog wel nodig is dit crapuul nog verder te steunen met geld of ander ontwikkelingshulp!
Dat we daar maar eens aan denken bij de verkiezingen van 10 juni 07 wanneer de politici verantwoordelijk voor het gebrekkig mandaat en de te lichte uitrusting waamee de Commando's naar daar werden gestuurd, weer met hun schijnheilige smoel op TV komen...
Ik ben het met je eens dat de mensen af en toe eens met hun neus op de feiten gedrukt moeten worden, maar ik vraag mij af of dit nu wel de juiste manier is. De dood van deze mannen wordt nu op een commerciële manier gebruikt. De foto op de voorpagina zorgt voor een behoorlijke eye-catcher. Nu vraag ik mij af of de redacteurs van deze krant nu wel hetzelfde doel voor ogen hebben als dat jij nu voor ogen hebt. Deze krant komt mij niet echt over als een kwaliteitskrant, maar meer een sensatiekrant. De dood van deze mannen wordt in mijn ogen nu uitgebuit om de portomonnee van de producent te spekken, en niet om voor een discussie te zorgen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

zo bedoelde ik het dus ook, dat het 'commercieel' is gebruikt. en dat kan niet.

maar wat johann schrijft klopt eigenlijk ook helemaal. ik ken het verhaal niet, maar zoals johan het beschrijft is het te erg voor woroden en moet het inderdaad aan het licht worden gebracht.

En dan maakt het in principe niet uit of de intentie van de redacteur geld is of niet, als het uiteindelijke doel maar wordt bereikt, en dat is mensen wakker maken!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Met een slotje. Ik zie geen link met WOII.
Eventueel verder in de babbelbox.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten